پایگاه خبری خانه فوتبال:

هادی طباطبایی دروازه بان سابق استقلال در حاشیه جلسه کمیته پیشکسوتان این باشگاه در خصوص برگزاری این جلسه گفت: جلسه ای با حضور تعدادی از پیشکسوتان باشگاه برگزار شد و در مورد مشکلات باشگاه استقلال صحبت کردیم مشکلاتی که مربوط به امروز نیست. چندین سال است که این اتفاق افتاده است. از زمان تشکیل وزارت ورزش فعلی، متاسفانه استقلال همیشه در حال تنش و چالش بوده است.

وی ادامه داد: افرادی که از طرف وزارت ورزش منصوب شده اند، مدیرانی نبوده اند که بتوانند استقلال را به سر منزل مقصود برسانند. من از قبل صحبت کردم و در این زمینه هشدار دادم و متاسفانه خیلی هم مورد هجمه قرار گرفتم اما زمان نشان داد که من واقعیت ها را گفتم و این روزهای استقلال را می دیدم. فکر می کنم اگر جلوی این مشکلات گرفته نشود، متاسفانه شرایط به مراتب بدتر شود.

او گفت: استقلال تیم بسیار بزرگی است ولی مدیرانی که به این تیم می آیند، این باشگاه را روز به روز کوچک تر کردند و شرایط را بغرنج تر می کنند. این افراد به دلیل اینکه از مدیریت خوبی برخوردار نبودند، مبلغ قرارداد بازیکنان را بدون منطق بالا بردند و هزینه زیادی را روی دست باشگاه گذاشتند.

دروازه بان سابق استقلال ادامه داد: ما اطلاع نداریم بازیکنان جدیدی که جذب شدند، چگونه به تیم آمدند. آیا قرار بود از آنها فقط در جام باشگاه های آسیا استفاده شود یا برای فصل بعد هم در استقلال خواهند بود؟ شرایط با آنگونه که عنوان شد متفاوت است. تعدادی از بازیکنان به دنبال جدایی و انتقال به کشورهای دیگر هستند. من تاکنون عزمی برای درست شدن شرایط و حل مشکلات استقلال ندیده ام.

وی گفت: من 3 سال پیش و در زمانی که افتخاری عضو هیئت مدیره استقلال بودم، به وزارت ورزش پیشنهاد دادم که برای استقلال یک ساختار خوبی درست کنیم که بتوانیم اعضای مناسبی انتخاب کنیم که بتوانند تیم را مدیریت کنند که این پیشنهاد پذیرفته نشد ولی همین امروز نیز همان پیشنهاد 3 سال پیش را مطرح می کنم.

طباطبایی ادامه داد: در پرسپولیس هم ضعف مدیریت وجود دارد، اما مدیران استقلال عملکرد بسیار بدتری داشتند. به عنوان مثال، استقلال در زمان شفر، یکی از قدرتمندترین استقلال های تاریخ بود که آن تیم را به هم زدند و بازیکنان آن تیم را فروختند. سال بعد که تیم داشت شکل می گرفت، دوباره سرمربی تیم را تغییر دادند. باعث این اتفاقات چه کسی است؟

وی ادامه داد: در پرسپولیس تیم آنها حفظ می شود، آدمهای فوتبالی در این تیم حضور دارند و انسجام خوبی دارند. در زمان آقای برانکو، تیمشان را حفظ کردند و نقاط ضعفشان را قوت بخشیدند. ولی استقلال در این 3 سال هیچ نقطه ضعفی را بر طرف نکرد. 42 نفر پیشکسوت به این تیم اضافه کردند چرا که هر کسی که آمد، نیم فصل رفت.

وی در مورد پیشنهاداتش برای بهبود وضعیت استقلال گفت: ما تصمیم گیرنده نیستیم و فقط می توانیم پیشنهاداتمان را ارائه دهیم. الآن استقلال در یک شرایط بحرانی است. اینکه کمیته پیشکسوتان یک گزینه ای را مطرح کند، خیلی منطقی نیست چرا که ما قابلیت اجرایی نداریم. کسانی تصمیم می گیرند که تصمیماتشان متاسفانه یا اشتباه است یا تنها حالت یک مسکن را دارد که بعد از مدتی تبدیل به مشکل می شود. آنها حتی نتوانستند بازیکنان تیم را مدیریت کنند. 

طباطبایی ادامه داد: در تمام تیم های دنیا نظم و انضباط وجود دارد. اگر بازیکنان خارجی شب زنده داری کنند، با آنها برخورد می شود. چرا که یک بزرگتری بالای سر آن تیم است. زمانی که استقلال رها شده است و تیم را بدون سرمربی به بزرگترین تورنمنت قاره می فرستند، شما از این تیم چه انتظاری دارید؟ وقتی که هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره توان رفتار فوتبالی را ندارند، همین اتفاقات رخ می دهد. من 3 سال است این صحبت ها را مطرح می کنم.

وی درباره صحبت های سعادتمند مبنی بر قلیان کشیدن بازیکنان استقلال گفت: ایشان این صحبت ها را مطرح کرد تا ضعف های مدیریتی اش را بپوشاند. این مشکلات باید درون خانوادگی باشد. مگر سایر تیم ها مشکل ندارند؟ مگر همه تیم ها مشکلاتشان را عنوان می کنند؟ ولی چون شما نمی توانید درست مدیریت کنید و در جاهای دیگری ضعف دارید، راجع به مسائلی صحبت می کنید تا ذهن ها به جای دیگری برود. در این قضایا تمام اعضای هیئت مدیره هم مقصر است.

پیشکسوت استقلال در مورد بازگشت مجیدی به این تیم گفت: باشگاه باید سرمربی را انتخاب کند ولی اگر قرار باشد من نظرم را بدهم، به نظرم فرهاد در آن مقطع زمانی قبل از فینال جام حذفی مقصر بود ولی مقصر اصلی شخص دیگری بود. وضعیت را طوری نشان دادند تا تمام تقصیرات را بر گردن مجیدی بیندازند. در صورتی که اینگونه نبود. ولی شروع کننده این داستان همان شخصی بود که با یک سفر بی موقع به ایتالیا رفت. دستاورد آنها از این سفر چه بود؟ آیا از استراماچونی تخفیف گرفتند؟ آیا او را بازگرداندند؟ آنها فقط یک جام را از تیم گرفتند و استقلال را بدون مربی روانه آسیا کردند.

وی افزود: مجیدی در این قضیه 30-40 درصد مقصر بود ولی مدیریت باشگاه نقش بیشتری در این ناکامی داشت. بالاخره مجیدی جزو کسانی است که باشگاه را می شناسد. هواداران اکنون بیشتر توجیه شده اند که در این چند وقت اخیر شرایط چگونه رقم خورده است و مقصر اصلی چه شخصی بوده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: