پایگاه خبری خانه فوتبال:

وحید امیری نیازی به معرفی اضافی ندارد. جواد نکونام او را بهترین بازیکن ایران می‌داند و یحیی گل‌محمدی هم دونده‌ترین! این در حالی است که او به ۳۲ سالگی نزدیک شده، اما این موضوع کوچک‌ترین تأثیری در عملکرد فنی اش نگذاشته است. این بازیکن خرم‌آبادی دوشنبه‌شب گذشته به برنامه فوتبال برتر دعوت شد، اما برای اینکه وارد حاشیه جدیدی نشود، از حضور در این برنامه عذرخواهی کرد. امیری خوب می‌دانست در شرایط فعلی ممکن است ناخواسته با سؤالات حاشیه‌ای درباره مشکلات مالی یا... مواجه شود بنابراین تصمیم گرفت با احترام از عوامل برنامه فوتبال برتر عذر بخواهد.

به عنوان یک بازیکن وحید امیری بازیکنی در خدمت تیم و کاملاً فداکار است، اما با توجه به تکنیک، سرعت، قدرت پاس و توانایی گلزنی اش می‌تواند گره‌های بازی را باز کند. او در ماه‌های اخیر در چند پست بازی کرده است. با وجود اینکه یک وینگر چپ‌پاست، اما هافبک چپ و راست، مهاجم و دفاع چپ هم بازی کرده و مطمئناً اگر روزی اجباری وجود داشته باشد، می‌تواند در پست‌های دیگر هم بازی کند و سطح قابل قبولی را به نمایش بگذارد.

در لیگ قهرمانان آسیا او ۶۶۰ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد؛ یک گل زد، یک پاس گل داد، ۱۲ دریبل موفق، ۷ پاس کلیدی، ۲۳ عملکرد دفاعی موفق را به نام خودش ثبت کرد و مثل همیشه یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های تیم بود. در آخرین بازی پرسپولیس برابر النصر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، وقتی احسان پهلوان از بازی اخراج شد یحیی با وجود داشتن امیری نیازی به تغییرات زیاد نداشت، او امیری را از خط حمله به هافبک آورد و شماره ۱۹ نه تنها یک هافبک چپ در تیم ۱۰ نفره بود که باید وظایف دفاعی را انجام می‌داد، اما در عمل با حضور مداوم در بخش تهاجمی نگذاشت پرسپولیس فشار یک یار کمتر را خیلی احساس کند.

وحید امیری در سال‌های حضورش در پرسپولیس و تیم ملی را می‌توان نمونه‌ای عالی برای تعریف «بازیکنی در خدمت تیم» به حساب آورد. بازیکنی که کمک کرد پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان برسد ولی خودش اجازه بازی در فینال را ندارد، (وحید محروم است و دو سال قبل هم عضو پرسپولیس نبود) در سال‌های اخیر ۳ قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی را به دست آورده و در ۳۲ سالگی یکی از نفرات اصلی لیست ۲۳ نفره سرمربی تیم ملی است. او در دو جام ملت‌ها و یک جام جهانی هم بازی کرده و تجربه فوتبال حرفه‌ای ترکیه را دارد (همان سال ۲۰۱۸ که پرسپولیس به فینال آسیا رسید).

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: