پایگاه خبری خانه فوتبال:

عباس چمنیان مشاور فنی تیم تراکتور تبریز درباره تمرینات آماده‌سازی این تیم گفت: تازه برنامه بدنسازی خودمان را شروع کرده‌ایم، اما چالشی بزرگ به وجود آمده و آن هم اعلام زمان شروع مسابقات لیگ برتر است. این‌طور که گفته شده در تاریخ ۵ آبان قرار است سوپرجام برگزار شود و بعد از آن هم ۱۰ آبان لیگ شروع شود. بسیار عجیب است که سازمان لیگ بدون نشست هم‌اندیشی با سرمربیان تیم‌ها اقدام به اعلام زمان برگزاری مسابقات کرد.

وی افزود: نباید فراموش کنیم با یک شرایط خاص رو‌به‌رو هستیم. تیم‌ها از اسفند سال گذشته که به دلیل شیوع بیماری کرونا مسابقات لیگ برتر تعطیل شد تا الان تمرینات منظمی را پشت سر نگذاشته‌اند. از طرفی، چون مربیان با تیم‌ها در ارتباط هستند، ضرورت داشت جلسه هم‌اندیشی در سازمان لیگ برگزار و نکات فنی رد و بدل شود. کسانی که در سازمان لیگ حضور دارند از شرایط فنی تیم‌ها باخبر نیستند. در این فاصله زمانی باقی‌مانده تا شروع مسابقات باید از سوی سازمان لیگ بازنگری و جلسه‌ای با حضور مربیان برگزار شود. صِرف برگزاری مسابقات نمی‌تواند به فوتبال ما کمک کند و چیزی که می‌تواند کمک‌حال فوتبال ایران باشد، کیفیت مسابقات لیگ است.

مشاور فنی علیرضا منصوریان در پاسخ به این پرسش که آیا سرمربی تراکتور نیز از برنامه‌ریزی سازمان لیگ ناراحت است؟ گفت: بله! منصوریان به شدت ناراحت است، چون وقتی تیمی تازه مراحل بدنسازی را شروع کرده، نمی‌توان انتظار داشت در فاصله کمتر از یک ماه به سطح آمادگی کامل برسد. شاید یکی از دلایل مهم بالا بودن آسیب‌دیدگی در کشور ما هم همین باشد. فکر نمی‌کنم هیچ کشوری در دنیا به اندازه ما پارگی رباط صلیبی داشته باشد. این نشان می‌دهد برنامه‌ریزی مسابقات مطابق با آمادگی بازیکنان و زیرساخت‌های ما نیست.

چمنیان درباره نقل و انتقالات تیم تراکتور و انتقاداتی که نسبت به عملکرد ضعف این تیم در جذب بازیکنان جدید مطرح شده است، گفت: سیاست‌گذاری منطقی که باشگاه تراکتور انجام داده این است که اسیر آشفته‌بازار نقل و انتقالات نشود. امسال مبالغی را می‌شنویم که نه تنها سیستم نظارتی کشور را حساس کرده، بلکه می‌تواند ضربه بسیار بزرگی به فوتبال کشورمان وارد کند. خیلی از ستاره‌هایی که در لیست تراکتور هم بودند، مبالغ نجومی را پیشنهاد کردند که این اتفاق اصلاً به نفع فوتبال ما نیست. تراکتور به عنوان یک باشگاه مردمی که به آینده فوتبال فکر می‌کند سعی کرده خیلی وارد آشفته‌بازار نقل و انتقالات نشود که فکر می‌کنم منطقی هم بوده است.

مشاور فنی تراکتور در ادامه درباره اعلام لیست جدید تیم ملی از سوی دراگان اسکوچیچ عنوان کرد: لیست جدید ابهامات زیادی دارد و برخی از بازیکنانی که در حد تیم ملی بودند به اردو دعوت نشدند. به طور مثال ما در تراکتور اشکان دژاگه و مسعود شجاعی را داریم که در حد استاندارد‌های بین‌المللی هستند و همچنین اکبر ایمانی که یکی از بهترین هافبک‌های میانی کشور است. جای خالی این سه نفر به شدت در لیست جدید تیم ملی احساس می‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: