پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم ملی ایران در شرایطی برابر ازبکستان قرار می‌گیرد که دیدارهای خاطره انگیزی را مقابل این تیم داشته است. نکته جالب این که ایران در مقدماتی دو جام جهانی اخیر با ازبک ها هم‌گروه بود و توانست با غلبه بر حریف قدرتمند آسیای مرکزی، راه صعودش را هموار کند.

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شاگردان کارلوس کی‌روش و وادیم آبراموف (سرمربی فعلی ازبکستان) در شرایطی به مصاف هم رفتند که در ترکیب تیم ملی ایران مهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، حسین ماهینی، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، علی کریمی، محمد ابراهیمی، مجتبی جباری و پژمان نوری حضور داشتند.

بازی در نیمه اول در حالی با نتیجه تساوی به پایان رسید که ازبک ها یک بار توپ را از خط دروازه ایران عبور دادند اما داور ژاپنی این صحنه را ندید تا سیدجلال حسینی در نقش منجی ظاهر شود.

در آخرین دقایق نیمه دوم و زمانی که همه منتظر سوت پایان بازی بودند، پاس کریم انصاری فرد در محوطه جریمه به خلعتبری رسید و او با ضربه ای تماشایی دروازه ازبکستان را باز کرد تا ایران به یک پیروزی شیرین برسد.

حالا وادیم آبراموف که همین شکست زمینه ساز برکناری اش شد، تلاش می‌کند تا در بازی دوستانه فردا انتقام این باخت را بگیرد و نشان دهد که تیمش این بار آماده صعود به جام جهانی است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: