پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم‌ ملی فوتبال ایران باید روز  سه شنبه در آنتالیای ترکیه به مصاف تیم ملی مالی برود. این دیدار در حالی قرار است برگزار شود که وضعیت حریف تیم ملی اصلا عادی نیست و حتی کار به جایی کشیده که برخی از لغو شدن بازی سه‌شنبه خبر دهند.

تیم ملی مالی دیشب(جمعه) در دیداری تدارکاتی در آنتالیا به مصاف غنا رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه شوکه کننده سه بر صفر شکست دهد. هاماری ترائوره مدافع راست تیم رن فرانسه موفق شد گل نخست را در دقیقه سه به ثمر برساند. همین بازیکن در دقیقه ۴۹ با ارسالی دقیق دیگر هم‌تیمی خود یعنی ال بلال توره را به گل رساند. این بازیکن در رمس فرانسه توپ می‌زند. در نهایت آمادو حیدرا بازیکن ۲۲ ساله تیم لایپزیش آلمان در دقیقه ۷۵ گل سوم را وارد دروازه تیمی کرد که توماس پارتی، ستاره آرسنال را در کنار برادران آیو در ترکیب خود داشت.

با این وجود اصلا اوضاع مالی متعادل نیست. آنها تنها با ۱۵ بازیکن در این بازی حاضر شدند و فقط ۲ تعویض انجام دادند چرا که طبق اعلام فدراسیون فوتبال این کشور مولا واگوئه (آمیا فرانسه)، بوباکار کویاته (متس فرانس)، علی یرانگو (لویستانوس فرانسه) و حمیدو ترائوره (آدنا دمیراسپور ترکیه) به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تستشان مثبت از آب درآمده است. همچنین نفراتی چون موسی مارگا، دیاده ساماسکو، عبدولای دیابه، یویس بیسوما و علی ماله در این اردو به دلایل نامشخص حضور ندارند.

از طرف دیگر وضعیت اردوی مالی با نفرات حاضر کاملا شاد است. ویدئوهای جالبی از خوشحالی بازیکنان این تیم در رختکن و اتوبوس، بعد از پیروزی مقابل غنا در فضای مجازی منتشر شده که در نوع خود جالب توجه است. همچنین مموتو توره، رییس فدراسیون فوتبال مالی نیز در اردوی تیم ملی این کشور حضور دارد و بعد از برد مقابل غنا برای بازیکنانش آرزوی موفقیت کرد.

به جز ۲ گلر تیم که در مالی فوتبال بازی می‌کنند ۱۳ نفر دیگری که در لیست مقابل غنا حضور داشتند لژیونر هستند و اکثرا در فوتبال فرانسه عضویت دارند. بازیکنانی که در تیم‌های رن فرانسه، متز فرانسه، ویتوریا ستوبال پرتغال، لانس فرانسه(۲)، آنژه فرانسه، لایپزیش آلمان، رمس فرانسه، استراسبورگ فرانسه، نانت فرانسه(۲)، ساوتهمپتون انگلیس و هاتای اسپور ترکیه بازی می‌کنند.

حال باید دید در چنین شرایطی تیم ملی ایران روز سه شنبه دومین بازی تدارکاتی خود را با هدایت دراگان اسکوچیچ برابر مالی انجام می‌دهد یا خیر. دیداری که اگر سلامت نفرات را به خطر نیاندازد، می‌تواند یک محک جدی برای ملی‌پوشان باشد چرا که مالی تیم قدرتمندی نشان داده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: