پایگاه خبری خانه فوتبال:

دراگان اسکوچیچ هر چند گزینه باب میل برای تیم‌ملی نبود، ولی حالا بازیکنان تیم‌ملی می‌گویند، بهتر از مارک ویلموتس است. مربی بلژیکی خلا در عصر کی‌روش و عصر اسکوچیچ بود تا بتواند اوضاع را به نفع مربی کروات تغییر دهد. اگر دراگان بعد از کی‌روش سرمربی تیم ملی می‌شد، چه بسا همین حالا به جای نیمکت ایران، در خانه‌اش بود. در واقع ویلموتس با نقش بدی که بازی کرد، فضا را تغییر داد تا حالا این مربی نه جای برنده که جای بازنده را بگیرد؛ بنابراین اگر او بتواند بهتر از ویلموتس کار کند-حتی نه در حد کی‌روش-توانسته باب میل همه باشد. اسکوچیچ با رویکرد متفاوت وارد تیم ملی شده و تلاش کرده بازیکنان را پیله خارج کرد. از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد او ارتباط فوق‌العاده خوب و دوستانه‌ای با بازیکنان دارد. به همین خاطر ملی پوشان در مصاحبه‌های خود تلاش کرده‌اند تا هوای این مربی را داشته باشند. البته دراگان هم بهتر از هرکس دیگری می‌داند باید در کنار این رابطه خوب، قدرت مدیریتی خود را تقویت کند و نسبت به گذشته در خود تغییراتی به وجود بیاورد. به عنوان مثال او در دوران حضور در فولاد، گهگاه با بازیکنان قهر می‌کرد. این رفتار اسکوچیچ کمکی به مدیریتش نمی‌کرد و باعث می‌شد تا مشکلات تازه‌ای در تیمش زائیده شود. او، اما در تیم ملی تلاش می‌کند تا متفاوت‌تر از قبل باشد.

ایران با دراگان استارت خوبی داشت. برد دو بر یک در خانه ازبکستان، به لحاظ انگیزشی تیم ملی را به جلو راند. اسکوچیچ تلاش کرد تا به بازیکنان مختلف میدان دهد؛ کاری که کی‌روش هم می‌کرد. مربی پرتغالی در دیدار‌های دوستانه به جوان‌ها میدان می‌داد و رفته رفته آن‌ها را برای بازی‌های بزرگ آبدیده می‌کرد. اسکوچیچ با تغییراتی که در لیست ایران داده، همه را غافلگیر کرده است، ولی چون بازی اول را برده، لبه تیغ قرار نگرفته است. در این بین به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون هم یاد گرفته‌اند سریعا درباره یک مربی قضاوت نکنند. آن‌ها که با این اشتباه بزرگ در مقابل ویلموتس خود را قربانی کردند، حالا یک نظر مشترک دارند و آن انتظاری برای دیدن تیم اسکوچیچ در مصاف‌های مهمی، چون بحرین و عراق است.

اسکوچیچ و کادرش در تلاشند تا زمان زیادی برای پیشرفت تیم‌ملی بگذارند. چه، وحید هاشمیان می‌گوید: «از صبح کار خود را آغاز می‌کنیم و معمولا تا شب مشغول هستیم.» این در حالی است که تیم ویلموتس از صبح خواب بود، شب هم زودتر به رختخواب می‌رفت. این تجربه تلخ برای هاشمیان هم درسی بود تا بتواند حالا اسکوچیچ را بهتر راهنمایی کند. نقش وحید در تیم ملی پررنگ‌تر از قبل شده است. در دوران ویلموتس در مقطعی حتی وحید به گوشه گود رانده شد تا در بازی نباشد، ولی نتیجه‌اش ارتباط سردتر ویلموتس و بازیکنان بود. اسکوچیچ، اما تلاش کرده تا از وحید استفاده بهینه کند تا هم در مدیریت تیم موفق باشد و هم در مسایل فنی به نتیجه دلخواه خود برسد. تیم ملی قرار است دومین بازی دوستانه خود را روز سه شنبه مقابل مالی برگزار کند. چه بهتر بود اگر این تیم می‌توانست با همه نفرات خود به مصاف ایران برود، ولی کرونا باعث شد تا مالی نصفه و نیمه به تیم ملی برسد. اما حتی این بازی دوستانه، برای فدراسیون و تیم ملی مثبت است. برای فدراسیونی که تا همین چند وقت پیش نمی‌توانست یک بازی برای ایران جور کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: