پایگاه خبری خانه فوتبال:

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره قرعه‌کشی بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به رادیو ورزش گفت: با توجه به شرایط کشور به واسط شیوع ویروس کرونا در شرایط تصمیم‌گیری با اطمینان کامل نیستیم. یک زمان ما تصمیم‌گیری در شرایط عدم اطمینان را داریم. اکنون به واسطه چالش‌های بیرونی که بحث شیوع ویروس کرونا عمده‌ترین آن است، همچنین بحث وارونگی هوا در چنین شرایطی هستیم. این موارد در برنامه ما اثر می‌گذارد.  

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه لیگ گذشته دیر تمام شد، این لیگ با تأخیر شروع می‌شود. ما باید حتماً این لیگ را به موقع تمام کنیم. با توجه به اینکه سال آینده، سال جام جهانی است، اگر نتوانیم سال آینده لیگ‌مان را به موقع شروع کنیم به موقع تمام نمی‌شود و آن سال برای ما مهمتر از هر چیزی است، چراکه ان‌شاءالله باید ملی‌پوشان‌مان را هر چه سریع‌تر راهی رقابت‌های جام جهانی کنیم.

مهدی تأکید کرد: با استراحتی که بین رقابت‌ها در نظر می‌گیریم، سعی می‌کنیم حداقل فشار و تنش را روی تیم‌ها بگذاریم. به صورتی برنامه‌ریزی‌مان را مقطعی انجام می‌دهیم که از زمان نهایت بهره‌برداری را داشته باشیم و آن را به فضای استراحت تیم‌ها منتقل کنیم. امیدوارم که در این زمینه موفق عمل کنیم.  

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: برنامه‌مان را در قالب کلان چیده‌ایم، اما با توجه اینکه وضعیت شیوع ویروس قابل پیش‌بینی نیست؛ به صورت مقطعی و در هفته‌های کوتاه مدت برنامه قطعی‌مان را اعلام می‌کنیم که احیاناً‌ تیم‌ها بابت هزینه سفر و تهیه و تدارک دچار چالش هزینه بیشتر از این نشوند. 

وی در پاسخ به این پرسش که «زمان برگزاری دربی پایتخت را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟»، بیان کرد: ما تمامی روزهای بین‌المللی از جمله فینال لیگ قهرمانان را در برنامه‌مان لحاظ کرده‌ایم و حداکثر تلاش‌مان این است که تیم‌ها با استارت منطقی وارد رقابت‌ها شوند. اکنون نمی‌توانم تاریخ دقیقی برای برگزاری دربی اعلام کنم. سعی می‌کنیم هر سه هفته یا چهار هفته یک بار برنامه را اعلام کنیم که تیم‌ها برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: