پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش سایت خبر روز، ارزش سهام عدالت پس از دو هفته کاهش در هفته گذشته با افزایش قیمت روبرو شد تا بخشی از نگرانی افراد دارای این سهام کاسته شود.

حدود ۴۹ میلیون نفر در کشور به دلیل داشتن برگه های مختلف سهام عدالت، هر روزه پیگیر اخبار پیرامون آن و البته تغییر قیمت نمادهای موجود در سهام عدالت و در کل قیمت سهام عدالت هستند.

این مساله باعث شده، بسیاری از نمادهایی که در سبد سهام عدالت قرار دارند، توجه بیشتری نسبت به سایر نمادها را به خود جلب کنند. ارزش سهام عدالت تابعی از شاخص کل بورس است. در روزها و هفته هایی که شاخص کل صعودی است، ارزش سهام عدالت نیز رشد می کند و در روزهای نزولی بازار سرمایه نیز ارزش سهام عدالت کاهش پیدا می کند.

سهام بازماندگان چه می شود؟

درباره سهام عدالت در هفته گذشته، اخبار محدودی منتشر شد. اما یک خبر مهم برای جاماندگان دریافت سهام عدالت دست به دست چرخید. به عبارت دیگر، جاماندگان سهام عدالت همیشه به دنبال یک فرصت دیگر از سوی دولت برای ثبت نام هستند تا آنها نیز بتوانند از این موضوع استفاده کنند.

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس درباره آخرین تصمیمات برای سهام عدالت جاماندگان گفت: بحث تعیین تکلیف سهام عدالت جاماندگان در حال حاضر موضوع مجلس و دولت است و در سطح حاکمیتی باید درباره جاماندگان سهام عدالت تصمیم‌ گیری شود و موضوع ارتباطی در حال حاضر با سازمان بورس ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی مشمول سهام عدالت جاماندگان می ‌شوند، ادامه داد: زمانی که سهام عدالت توزیع شد، عده‌ ای حواله‌ های اولیه را دریافت کردند؛ اما در نهایت به آنها سهامی نرسید و از سوی دیگر وقتی شرایط امروز را بررسی می‌ کنیم، می ‌بینیم که عده ‌ای همان شرایط دریافت سهام عدالت در ان مقطع زمانی گذشته را دارند و ممکن است با تخصیص دوباره سهام عدالت مشمول شوند؛ اما در نهایت دولت و مجلس درباره مشمولان و به طور کلی بحث جاماندگان سهام عدالت تصمیم می‌ گیرد.

سهام عدالت شما چقدر می ارزد؟

در هفته گذشته ارزش سهام عدالت حدود ۲.۳۳ درصد رشد داشته است. این مساله در کنار رشد ۳.۶ درصدی شاخص کل بورس اتفاق افتاده است. سهام عدالت ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و ۱ میلیون تومانی به ترتیب ۳۶۲، ۴۳۵، ۴۷۱ و ۸۸۶ هزار تومان افزایش ارزش داشته است.

ارزش سهام عدالت در هفته گذشته به ۱۰ میلیون تومان، ۱۲ میلیون تومان، ۱۳ میلیون تومان و ۲۴ میلیون و۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سبد سهام عدالت هنوز نسبت به ۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ با کاهش ارزش ۳۶ درصدی مواجه بوده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: