پایگاه خبری خانه فوتبال:

مکان‌ های حساس و دارای استراتژی مانند استادیوم های ورزشی، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های درمانی و اداری، بانک‌ها و آموزشگاه‌های بزرگ دولتی و خصوصی و... همه از جمله مواردی هستند که نیازمند حراست بوده و باید به تامین امنیت برای این مکان‌ها توجه بسیار زیادی گردد. استادیوم های ورزشی به‌خصوص در برخی مواقع، از شلوغ‌ ترین مناطق بشمار می‌آید و لازم است تا حراست همواره در دسترس باشد تا با راهنمایی و انجام خدمات به ­موقع به دیگر کارکنان و مراجعه کنندگان کمک کند و امنیت را نیز در سطوح حداکثری برای جمعیت حاضر در ورزشگاه ها فراهم نماید.

ویژگی‌های نگهبان مجتمع فرهنگی ورزشی

خیلی از افراد کاری مانند نگهبان مجتمع‌  را ساده فرض می‌کنند و آن را شغلی کم‌ درآمد و کاملا بدون دردسر می‌دانند. درحالی‌که نگهبانی از مجتمع‌ های بزرگ و چندین طبقه و به خصوص مجتمع های فرهنگی و ورزشی از سخت‌ ترین کارها در کشور است. افرادی که مسئول و نگهبان مجتمع‌های اداری، تفریحی، آموزشی و... هستند، کادری کاملا مجرب و در خطر حوادث مختلف هستند. این افراد باید دارای روحیه خوب و اخلاق نیکو باشند و اصول راهنمایی کردن درست را باید از بر باشند. نگهبانان یک مجتمع باید بسیار شجاع باشند و همیشه آماده خدمت به دیگران باشند. داشتن قوای حسی و حرکتی بالا در این افراد بسیار مهم است، زیرا جدای از دوربین‌های مداربسته،  این افراد خود به‌عنوان دوربینی چندکاره هستند که باید به‌خوبی بشنوند و با دقت بالا به همه چیز نگاه کنند تا اموال افراد را از خطر سرقت در امان نگه دارند و یا مجتمع و ساختمان‌ها را از آتش‌سوزی، دزدی و... نجات دهند. به همین دلیل چابکی و نظم داشتن نگهبان نیز در هنگام استخدام این افراد مدنظر قرار می‌گیرد.

شرکت‌های تامین نیروی حراست

این شرکت‌ ها برای تاسیس و ارائه خدمت دارای کادری مجرب و بسیار فعال هستند که به‌صورت ۲۴ ساعته می‌ توانند نیاز مشتریان را برطرف کنند. شرکت‌ های خدمات نگهبانی، نه‌تنها برای ورزشگاه ها، بلکه برای مجتمع‌ های بزرگ و چندملیتی نیز، بهترین گروه‌ ها را در اختیار قرار می‌دهند. افراد زیر نظر این شرکت‌ ها هم از نظر آگاهی و هم از جهت مهارت به‌ خوبی سنجیده شده و سپس برای خدمت‌ رسانی معرفی می‌ گردند. قانونی‌ بودن صفر تا صد فعالیت‌ های این شرکت‌ ها از مزیت‌ های قابل‌ توجه آن‌ها است که سبب اطمینان بیشتر به آن‌ ها می‌  گردد و سایر مدیران ورزشگاه ها و هلدینگ‌ها با صرف وقت و هزینه کمتر و اعتماد بیشتر نیروهای لازم را از این مراکز دریافت خواهند کرد.

8

موسسه حفاظتی برتر

موسسات حفاظتی با جذب افراد ماهر، نه‌ تنها برای جوانان زیادی ایجاد اشتغال و درآمد می‌ کنند، بلکه این موسسات حفاظتی به ایمنی بیشتر مراکز تجاری، فرهنگی و...نیز کمک زیادی خواهند نمود. حفاظت جانی و مالی در محدود بسیار بالا، رسالت و هدف اصلی این موسسه‌ ها است و رعایت قوانین و مقررات الزام جدی آن‌ ها خواهد بود و این مسئله برای تمام طرف‌ های قراردادی این شرکت‌ های حفاظتی به وضوح نمایان خواهد بود؛ بنابراین جلب رضایت خاطر مشتریان موسسات حفاظت و نگهبانی، به‌ نوعی خود یک تبلیغ ارزنده برای این مراکز به شمار می‌ آید تا کیفیت خدمات آن‌ ها در بین مجتمع‌ ها و ساختمان‌ های مسکونی گسترش یابد و هر شرکت یا متقاضی خرد و کلانی در سطح شهرها می‌ تواند از این خدمت برتر و عالی بهره‌ مند گردد تا با حداقل هزینه‌ های اجاره‌ ای و یا هزینه‌ های مازاد، نیروهای با مهارت را جذب و به کار گیرند. موسسه حفاظتی و مراقبتی حامی نظم امنیت گستر با چندین سال سابقه در زمینه تامین نیروی حفاظتی و نگهبان  از جمله نگهبانی و حراست از ورزشگاه ها، نگهبان دانشگاه و بیمارستان، نگهبان مراکز مختلف، نگهبان حمل پول و... بهترین گزینه برای انتخاب شما می باشد.

مهارت‌ های لازم برای نگهبانی بیمارستان‌ ها و مجتمع‌ ها

ورزشگاه ها، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها از مناطق پررفت‌وآمدی است و معمولا در جلوی درب‌ های مختلف ساختمان‌ ها و یا درهای ورودی اصلی این مکان‌ها، یک نگهبان و مامور انتظامات دیده می‌ شود و این افراد نقش راهنما و مراقب را در این مکان‌ ها  ایفا می‌ کنند. از مهارت‌ های لازم برای یک مسئول حراست، داشتن روابط‌ عمومی بسیار خوب و آشنایی با قسمت‌ های مختلف یک مجتمع است. زیرا حراست و یا نگهبان استادیوم ها و یا هر فضای اداری و تجاری دیگر، باید زمان را برای افراد مختلف کوتاه کنند و آن‌ها را بادقت زیادی به هدف برسانند. همچنین داشتن نگاهی تیزبینانه به این افراد کمک می‌کنند تا جلوی دزدی‌ های مختلف گرفته شود و یا از بروز حوادث مختلف جلوگیری گردد. به همین دلیل مهارت ذهنی و جسمی خوب برای شغل نگهبانی بسیار واجب خواهد بود.

9

مکان‌ های نیازمند به حراست

به‌ طورکلی استادیوم ها،  شرکت‌ ها، مجتمع‌ ها و ادارات تجاری بسیار بزرگ که دارای مدارک و اسناد مهم هستند و معمولا این مراکز تراکم جمعیت بالایی را در خود دارند که نیاز بیشتری به حراست و نگهبان پیدا می‌ کنند و علاوه بر این فضا ها و مکان‌ های زیر نیز در رده‌ های بعدی استخدام‌ کننده حراست و نگهبان هستند؛

۱) دانشگاه‌ ها، مراکز علمی و تخصصی کشور

۲) بانک‌ ها، بیمارستان‌ ها و هتل‌ های بزرگ و لوکس

۳) موزه‌ ها و سالن‌ های فرهنگی مانند کنسرت‌ ها و مراکز برگزاری همایش‌ ها

۴) کارخانه‌ های تولیدی و شرکت‌ های حمل‌ و نقلی و صنایع  گوناگون

۵) پارک‌ ها و شهربازی‌ های مرکز شهر و استادیوم‌ های ورزشی و...

راحتی و ایمنی بیشتر و بهتر در تمام این مناطق با وجود کادر حراست، ممکن می‌ شود و مشکلات کمتری در صورت وجود این افراد برای مدیران پیش خواهد آمد؛ بنابراین برای کاهش ریسک‌ های مختلف نیز صاحبان این مکان‌ ها، با پرداخت اجاره و حقوق مناسب و به‌ موقع به استخدام چندین نگهبان و حراست خبره برای شرکت‌ های خود می‌ پردازند.

نحوه استخدام حراست و نگهبان

شرکت‌ های متقاضی می‌توانند با عقد قرارداد و اعلام آمادگی به موسسات مطرح در کشور، اقدام به به‌ کارگیری هر تعداد از نگهبان و یا حراست برای مجتمع‌ های خود نمایند. حقوق و مزایای این نگهبان مطابق قانون تعیین شده و مدت قرارداد نیز به‌ وضوح و با رعایت اصول قانونی انجام می‌ گیرد. ازاین‌رو مدیران برای صرفه‌ جویی در هزینه‌ های گوناگون خود می‌ توانند یا به‌ صورت حضوری و یا غیرمستقیم به هدف خود دست یابند و با تحقیق درباره ارائه خدمات این مراکز، بهترین و مجرب‌ ترین کادر را به استخدام خود درآورند. دسترسی سریع و آسان در تمام شهر و استان‌ های کشور به وجود آمده است، تا از این طریق به چرخه استخدامی و اشتغال و اقتصاد کشور نیز کمک گردد.

10

حقوق و ساعت کار نگهبان‌ ها

ساعت کاری نگهبان و مامور حفاظت و مراقبت، به دلیل حساسیتی که این کار دارد، باید کاملا مطابق با استاندارد های وزارت کار انجام شود. از طرفی قرارداد بین کارگر و کارفرما نیز مطابق قوانین و مقررات کشور انجام می‌ شود و هیچ حقوقی از نگهبان‌ها زیر پا قرار نخواهد گرفت. ساعت کاری نگهبان‌ها نیز باید به‌گونه‌ ای تنظیم شود که برای شیف‌ت های شب و یا روز، نیروهای آماده‌ به‌ کار گرفته شود تا استراحت و خواب کافی برای نگهبانان فراهم گردد و آن‌ها بادقت بالاتری انجام‌ وظیفه نمایند. برخی از شرکت‌ ها و مراکز به دلیل امنیت بالایی که دارند با شرایط و ضوابط سخت‌ گیرانه‌ تر اقدام به جذب و به‌ کارگیری نگهبان می‌ کنند؛ بنابراین نحوه ساعات کار و حقوق کادر حراست و نگهبانی در برخی موارد متغیر خواهد بود.

منبع:https://haminazm.ir/

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: