پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

خرید بالابر ساختمانی در شاهین ابزار با قیمت مناسب و موتور بالابر ساختمانی اصل تک فاز و سه فاز , جهت خرید بالابر ساختمانی با کیفیت و ارزان با شماره شاهین حسین پور 02155861024 تماس حاصل فرمایید.

شاهین حسین پور 02155861024

 

سیم بکسل بالابر ساختمانی در شاهین ابزار

در خرید بالابر ساختمانی حتما باید خرید سیم بکسل بالابر ساختمانی خوب چگونه هست برای پاسخ به این سوال باید بدانبم که سیم بکسل بالابر آسانسور یک طناب فولادی است که از چرخاندن تعدادی رشته فلزی به دور یک هسته سیم ساخته می شود. هسته این دستگاه قطعا مهمترین قسمت آن خواهد بود و میزان نیرویی که طناب می تواند تحمل کند را تعیین می کند. هسته سیم بکسل بالابر می تواند از مواد مختلفی مانند پنبه، کنف، فولاد و پروپیلن ساخته شود که با توجه به نوع کاربرد و ضریب ایمنی طناب; نوع مغز یا هسته را می توان تعیین کرد.

سیم بکسل بالابر آسانسور معمولاً از فولاد یا فولاد گالوانیزه ساخته می شود تا بتواند اجسام سنگین را در طبقات جابجا کند. سیم بکسل نابت شاخه ای از طناب بکسل چند رشته ای است و دارای ساختار و انعطاف پذیری سه لایه است. هسته فولادی این طناب امکان جابجایی اجسام سنگین در طبقات ساختمان را با ضریب ایمنی بالا ممکن می سازد. سیم بکسل های نتاب در چندین لایه رشته های مختلف بافته می شود که دارای چرخش مخالف در داخل و خارج هستند.

اجزای تشکیل دهنده سیم بکسل بالابر

اجزای تشکیل دهنده سیم بکسل بالابر به چهار دسته تقسیم می شود که شامل موارد زیر می شود.

سیم های فلزی: این قسمت از سیم بکسل بالابر تک رشته ای است که از مواد فلزی ساخته شده است. بسته به نوع عملکرد مورد انتظار از سیم بکسل، با درجات مختلف استحکام، ضد آب و هوا و انعطاف پذیری تولید می شود. فولاد، آهن، فولاد ضد زنگ، فلز مونل و برنز از جمله اجزای این قسمت از سیم بکسل بالابر می باشد.

طناب های مارپیچی دور مغز: این رشته ها به ترتیب خاصی به دور هسته سیم پیچ پیچیده می شوند. اگر این رشته ها دارای سیم های ضخیم باشند، مقاومت بیشتری در برابر سایش دارند و آنهایی که نازکتر هستند انعطاف پذیری بیشتری دارند.

هسته یا مغز: این قسمت از سیم بکسل، محوری است که رشته ها و سیم ها و ریسمان ها دور آن قرار می گیرند. هسته از مواد مختلف، به عنوان مثال، الیاف طبیعی یا مصنوعی و فولاد ساخته شده است.

روغن کاری: این فرآیند که در مرحله تولید اتفاق می افتد باعث کاهش اصطکاک سیم ها و رشته ها بر روی یکدیگر می شود و همچنین از هوازدگی و زنگ زدگی سیم ها و سیم بکسل ها جلوگیری می کند. مهمترین دلیل روغن کاری سیم بالابر یا هر سیم بکسل دیگر؛ اصطکاک سیم ها را هنگام بلند کردن اجسام سنگین و متراکم کاهش دهید. یکی دیگر از دلایل روانکاری سیم بالابر در حین تولید این است که از قطعات فلزی در برابر هوا و زنگ زدگی محافظت می کند.

مفتول سیم بکسل بالابر

به طور کلی مفتول سیم بکسل بالابر سه نوع مفتول وجود دارد که بسته به نوع کارکردی که از سیم بکسل انتظار می رود در ساخت آن به کار می رود.

مفتول فولادی گالوانیزه: اصطلاح فولادی که با فلزی مانند فلز روی پوشانده شده است را گالوانیزه می گویند. این نوع مفتول که با فلز روی پوشانده شده است در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد و در صنایع مختلف از جمله کشتیرانی و ساختمانی کاربرد دارد.

مفتول فولادی بدون روکش: این نوع سیم معمولاً در مناطقی با آب و هوای خشک استفاده می شود زیرا مستعد زنگ زدگی و هوازدگی است.

سیم فولادی ضد زنگ: همانطور که از نامش پیداست مقاومت در برابر آب و هوا یکی از مهمترین ویژگی های این سیم است. علاوه بر این مقاومت بالای این سیم در برابر حرارت تا ۱۰۵۰ درجه سانتی گراد نیز از ویژگی های مهم این نوع سیم بکسل است.

5

کاربرد سیم بکسل بالابر

یکی از کاربرد سیم بکسل بالابر، استفاده در بالابر و آسانسور ساختمان ها می باشد که علاوه بر افزایش سرعت در جابجایی بار و حمل خود انسان، باعث از بین رفتن خطرات احتمالی در این کار شده است. در بالابر های ساختمانی تک فاز ۳ اسب، معمولا از سیم بکسل ۸ نتاب فولادی یا  افلا گالوانیزه استفاده می شود. سیم بکسل بالابر نتاب، مانع از چرخش بار و مصالح وصل شده در هنگام کشش به بالا شده برای همین از سقوط مصالح به پایین جلوگیری می کند.

انواع بافت سیم بکسل بالابر

حالت های مختلفی برای انواع بافت سیم بکسل بالابر وجود دارد که عبارتند از:

بافت سیل: در این نوع بافت تعداد مفتول هایی که به دور مغزی قرار می گیرند با هم برابر هستند و در هر ردیف قطر همه ی مفتول ها یکسان می باشد ولی قطر مفتول های درونی کمتر از  مفتول های خارجی می باشد، علت آن این است که  مفتول های بیرونی باید در برابر سایش ضخامت بیشتری داشته باشند.

بافت وارینگتون: در ردیف بیرونی این بافت مفتول هایی با قطر متفاوت ضخیم و نازک به صورت یک در میان قرار می گیرند که سبب انعطاف پذیری این نوع طناب می باشد.

بافت فیلر: در این بافت قطر مفتول ها در کلیه ردیف ها یکسان می باشد و مفتول های نازک در فضای خالی میان مفتول های خارجی و داخلی قرار می گیرند. این نوع بافت دارای سطح فلزی بیشتری می باشد که باعث مقاومت ایشان در برابر سایش می شود.

بافت استاندارد: قطر همه ی مفتول ها در این نوع بافت یکسان می باشند و به دلیل انعطاف منحصر به فرد آن در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب سیم بکسل بالابر

فروش سیم بکسل بالابر  در مراکز زیادی صورت می گیرد؛ برای همین بهتر است معیارهای لازم برای خرید سیم بکسل بالابر را بشناسیم. مهمترین جزئیاتی که برای خرید سیم بکسل بالابر باید به آن توجه کرد نوع بافت، انعطاف، جنس سیم ها و هسته، قیمت و طول سیم بکسل بالابر است. برای مثال اگر قصد تهیه سیم بکسل با کیفیت برای بالابر های ساختمانی را دارید باید از سیم بکسل بالابری استفاده کنید که از مقاومت بالایی برخوردار باشد برای همین باید از مغزی های فولادی برای آن استفاده شود.

همچنین باید مقاومت خوبی در برابر  هوازدگی و زنگ زدن داشته باشد چرا که تماس دائم با عوامل محیطی زمینه برای فرسایش و هوازدگی آماده می کند؛ برای انتخاب سیم بکسل بالابر باید به انعطاف آن نیز توجه کرد چرا که خمش ها وسایش هایی که برای این سیم ها به وجود می آید زمینه را برای از هم گسستگی آن فراهم می کند. عوامل مهمی در بالا بردن مقاومت سیم بکسل بالابر وجود دارد؛ برای نمونه جنس سیم بکسل بالابر یا  نوع بافتی که در آن وجود دارد، استرند هایی که در قسمت بیرونی سیم بکسل بالابر آرایش داده شده اند از عوامل مهمی هستند که در مقاومت سیم بکسل بالابر موثر اند.

قیمت سیم بکسل بالابر ساختمانی

با توجه به نوسانات پیش آمده در بازار، نمی توان قیمت ثابتی را برای سیم بکسل بالابر انتخاب کرد ولی با این وجود فاکتور هایی وجود دارند که بر قیمت سیم بکسل بالابر ساختمانی تاثیر گذار می باشند. قیمت سیم بکسل بالابر علاوه بر جنس و نوع بافتی که درآن وجود دارد؛  به برند سازنده سیم بکسل بالابر نیز بستگی دارد. شما برای تهیه یک سیم بکسل بالابر مناسب باید تمامی برند های موجود در بازار را بررسی کنید و بهترین آن هارا تشخیص دهید که این کار را می توان با مراجه به سایت های مختلف انجام داد. برای خرید سیم بکسل مورد نظر خود می توانید مراجعه و با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید، تا در اسرع وقت کالای مورد نظر برای شما ارسال گردد.

6

برندهای سیم بکسل

یکی دیگر از مشکلات خریداران وجود برندهای تقلبی یا چینی است که به عنوان برند اصلی یا اصلی به فروش می رسند. از برندهای سیم بکسل معرفی شده در بازار ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوستاوولف آلمان
  • فایفر آلمان
  • کیس وایر
  • الفانت کره جنوبی

البته وجود برندهای دیگر نیز از سایر کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه دیده می شود که می توان به صورت  موردی مشاهده نمود.

نکات لازم در نگه داری از سیم بکسل بالابر

برای اینکه در دراز مدت از سلامت سیم بکسل بالابر خود اطمینان داشته باشیم بهتر است هر روزه نگاهی بر تمامی طول سیم بیندازیم، نقاط بحرانی وجود دارد که بهتر است بازرسی خود را از آن جا شروع کنید. یکی از آن ها ناحیه عبوری درام و نقاط پیرامون آن است که بیشترین فشار در آن قسمت به جود می آید. اگر درام مربوطه به قرقره ای متصل می باشد، نقاط اطراف قرقره نیز می تواند ناحیه خطرناکی باشد.

همچنین سطح خارجی که  باعث ساییده شدن قسمتی که با آن در تماس است  نیز می تواند از مهم ترین محل هایی باشد که لازم است بررسی شود. اگر در یکی از رشته های سیم بکسل بالابر ۳ شکستگی به وجود آمد و یا در یک لایه آن ۶ شکستگی نمودار شد باید از رده خارج شوند؛ همچنین سیم هایی که در آن ها شیار به وجود آمده است یا دچار پیچ خوردگی و هر گونه آسیب فاحشی شده اند باید سیم بکسل بالابر را تعویض کنید.

نکات ایمنی در استفاده از سیم بکسل بالابر ساختمانی

همانطور که می دانید استفاده از آسانسور و سیم بکسل برای آسانسورهای ساختمانی خطراتی دارد که هر لحظه اپراتور و افراد زیر آسانسور را تهدید می کند. به همین دلیل باید به نکاتی توجه کرد تا در ایمن ترین شرایط کار خود را انجام دهید.

  • قبل از شروع بالابر آن را با وزنه های سنگین روی پایه محکم کنید تا احتمال واژگونی آن کاهش یابد.
  • سیم بکسل آسانسور را به دقت بررسی کنید. در صورت وجود هر گونه آسیب، اقدام مناسب برای تعویض آن قطعه انجام دهید.
  • به هیچ وجه از آسانسورهای ساختمانی برای حمل افراد استفاده نکنید.
  • در شرایطی که هوا طوفانی است تا تعادل آسانسور بر هم نخورد. صبر کنید تا هوا به حالت عادی برگردد و سپس می توانید کار را شروع کنید.
  • همیشه قبل از استفاده از سیم بکسل بالابر به افرادی که در پایین آسانسور هستند هشدار دهید تا بتوانند در برابر هر اتفاقی واکنش مناسب نشان دهند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: