پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

سولانا (SOLANA) چیست؟

سولانا یک پلت‌فرم بلاک چینِ طراحی‌شده برای میزبانی برنامه‌های کاربردیِ مقیاس پذیر و غیرمتمرکز است که در سال 2017 ارائه شد. این پلت‌فرم یک پروژۀ منبع باز است که توسط بنیاد Solana که در ژنو مستقر است، اجرا می‌شود. هرچند که بلاک چین آن توسط Solean Labs در سال 2020، در سانفرانسیسکو و توسط آناتولی یاکوونکو ساخته شده است.

سولانا این توانایی را دارد که قراردادهای هوشمندی را اجرا کند که به عنوان برنامه‌های سولانا شناخته می‌شوند. محیط اجرایی این برنامه‌ها، بر اساس EBPF است که اجازه می‌دهد تا زبان‌های برنامه‌نویسی نظیرِ Rust،C  و C ++ در این بلاک چین مورد استفاده قرار گیرند.

ارز دیجیتالی که بر روی بلاک چین سولانا عمل می‌کند، به نام سولانا (SolUSD) است که از آن برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها (Gas Fee)، انجام مبادلات مالی و حاکمیت در شبکه استفاده می‌شود.

گفتنی است که تاکنون مجموع 489 میلیون از توکن سولانا وارد چرخۀ معاملات شده‌اند و 260 میلیون نفر در حال استفاده از آن هستند و همین امر امروزه خرید سولانا را به فعالیتی پرطرفدار برای کاربران تبدیل کرده است.

 

خرید و فروش سولانا چگونه انجام می‌شود؟

یکی از بهترین روش‌ها برای خرید یا فروش سولانا، صرافی‌های آنلاین خارجی و داخلی است. از آنجایی که بواسطۀ محدودیت‌های اعمال شده از سوی صرافی‌های خارجی، کاربران ایرانی امکان احراز هویت در این صرافی‌ها و بازکردن حساب کاربری را ندارند، پیشنهاد ما به شما، عضویت در صرافی‌های معتبر داخلی و انجام خرید و فروش رمزارز  از طریق آن‌هاست. یکی از معتبرترینِ این صرافی‌های داخلی، صرافی تبدیل است.

حال چنانچه تمایل به خرید و فروش سولانا داشته باشید، این مقاله، راهنمایی تصویری برای کمک به شما در صرافی تبدیل است.

آموزش تصویری خرید و فروش سولانا

خرید ارز دیجیتال سولانا / روش سفارش آنی

در روش سفارش آنی شما نمی‌توانید قیمت را تعیین کنید. این روش برای کسانی که قصد دارند با سرعت سولانا خریداری کنند، مناسب است. در این روش شما فقط می‌توانید مقدار ارز درخواستی را تعیین کنید. پس از تعیین مقدار (کادر ۷/۲)، مبلغ کل سفارش براساس قیمت فعال (کادر ۷/۵) تعیین می‌گردد. قیمت فعال، پایین‌ترین قیمتی است که توسط فروشندگان ثبت سفارش شده است.

اگر قصد دارید مبلغ مشخصی ارز سولانا خریداری کنید، مبلغ درخواستی خود را در کادر ۷/۴ بنویسید، سیستم به صورت خودکار با توجه به قیمت فعال، مقدار سفارش را تعیین می‌کند. پس از تایید اطلاعات و کلیک بر روی گزینه خرید (کادر ۷/۶)، به صورت آنی ارز دیجیتال خریداری شده و به حساب کاربری شما واریز می‌گردد.

13

فروش ارز دیجیتال سولانا در صرافی تبدیل

اگر قصد فروش ارز دیجیتال سولانا را دارید بر روی گزینه فروش (کادر ۸/۱) کلیک کنید. با کلیک بر روی این کادر، سه روش فروش ارز دیجیتال سولانا برای شما نشان داده می‌شود.

در روش ثبت سفارش (۸/۲)، شما می‌توانید قیمت فروش خود را تعیین کنید. اما هیچ تضمینی برای اینکه حتما ارز دیجیتال شما فروخته شود، وجود ندارد. در صورتی که معامله‌گری، قصد خرید سولانا با قیمت درخواستی شما را داشته باشد، سیستم به صورت خودکار آن را می‌فروشد و مبلغ حاصل از فروش را در حساب کاربری‌تان واریز می‌کند.

در روش سفارش آنی (۸/۳)، شما فقط می‌توانید مقدار فروش را تعیین کنید. در این روش قیمت تمام شده هر سولانا، بالاترین قیمتی است که توسط خریداران تعیین شده است. البته در سفارش آنی، بلافاصله ارز دیجیتال سولانا فروخته می‌شود.

14

در بخش فروش ارز دیجیتال در صرافی تبدیل، علاوه بر گزینه‌های که در بخش خرید وجود دارد، گزینۀ دیگری نیز به عنوان حد ضرر موجود است. ما در راهنمای گام به گام سفارش حد ضرر، چگونگی فروش از طریق این گزینه را توضیح داده‌ایم.

 

سخن آخر، استفاده از سولانا چه مزایایی دارد؟

با ورود ارزهای دیجیتال به فضای کسب و کار و حتی زندگی روزمره، مفاهیم و پدید‌ه‌های دیگری هم به دنبال آن‌ها وارد زندگی ما شده‌اند. کافی است چرخی در پلتفرم‌های مجازی بزنیم تا به سوالاتی نظیر برای سرمایه گذاری تتر بخرم یا دوج کوین؟ برسیم که رسیدن به پاسخ آن‌ها نیازمند آگاهی کافی است. همین امر آشنایی با ارزهای دیجیتال متفاوت را ضروری کرده است. تمرکز این مقاله هم بر رمزارز سولانا و آموزش خرید آن است.

آمارها به ما می‌گویند که ارز دیجیتال سولانا از سال 2021 تاکنون، 12000 درصد افزایش ارزش داشته و بیش از 66 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بر روی این بلاک چین انجام شده است. همین افزایش رشد ارزشی، امروز سولانا را به پنجمین ارز دیجیتال محبوب تبدیل کرده است و پیش‌بینی می‌شود در آیندۀ نه چندان دور، با سرعتی که سولانا سعی در کاهش اختلاف سطح خود (از نظر ارزش کل سرمایۀ قفل‌شده، تعداد کاربران فعال و وضعیت بازارهای وابسته) با اتریوم دارد، بزودی به جدی‌ترین رقیب اتریوم تبدیل شود. از همین رو اظهار نظرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه اگر بخواهیم جایگزینی برای اتریوم در آینده داشته باشیم، این جانشین احتمالا می‌تواند سولانا باشد.

اخیرا هم پس از راه‌اندازی شبکۀ اصلی این بلاک چین، شرایط سریع‌تر و مطمئن‌تری در فضای آن ایجاد شده که می‌تواند موجبات تسریع رشد قیمتی سولانا را  فراهم کمک کند. پس می‌توانیم این‌طور فکر کنیم که خرید این رمزارز می‌تواند در آینده شکل یک سرمایه‌گذاری درست را به خود بگیرد.  

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: