پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

اعضای خانواده بدون آموزش پزشکی اکنون وظایفی را بر عهده می گیرند که قبلاً فقط توسط کارکنان بیمارستان و کادر درمانی انجام میگردد . در حال حاضر علاوه بر درخواست از اعضای خانواده برای پیوستن به بیمار در قرار های ملاقات های  بیمار با پزشک و برقراری ارتباط با متخصصان مراقبت های بهداشتی در طول درمان برای آگاهی در مورد انتظارات و عوارض جانبی احتمالی درمان، اکنون باید آنها را برای مدیریت تجهیزات و برنامه ها ، نگهداری بیمار در منزل آموزش ببینند .

نیاز به آموزش

مراقبت از بیمار در منزل  همانطور که گفته شد کار بسیار سختی است ، بنابراین متخصصان مراقبت های بهداشتی باید سعی کنند با آموزش، نشان دادن و ارائه منابع، آن را آسان تر کنند. برخی از وظایفی که ممکن است از اعضای خانواده خواسته شود شامل  دادن داروها (از جمله مدیریت درد بیمار )، ارائه اکسیژن، مراقبت از زخم ها، مدیریت کاتترهای فولی، حمام کردن، انتقال از تخت بیمار به صندلی، و ایمن کردن خانه برای حمایت های پزشکی است. . اعضا خانواده با کمک ابزار های کمک درمانی و توانبخشی مانند تخت بیمار ، ویلچر ،  واکر یا اکسیژن ساز میتواند راحتی بیشتری برای بیمار بوجود آورند .

به گفته موسسه ملی سرطان، دریافت مراقبت در خانه و مزایای ماندن با خانواده و دوستان در محیط آشنا باعث افزایش سرعت بهبودی و کاهش عوارض درمان میگردد . نگهداری بیمار در دوران نقاهت یا پس از درمان در منزل به شدت هزینه های درمان را کاهش میدهد .  اما در عوض، خانواده ها را ملزم می کند که به مسائل جدید رسیدگی کنند و با تمام جنبه های مراقبت از بیمار کنار بیایند.

مبارزه با بیماری سرطان نیاز به یک کار تیمی دارد که شامل بیمار، خانواده، پزشکان، پرستاران، مددکاران اجتماعی، فیزیوتراپیست ها و میگردد تا روند درمان را تسریع و کوتاهتر گردد .

در طول ربع قرن گذشته، تحقیقات قابل توجهی در مورد نقش ها و نیازهای مراقبین یا همراهان بیمار ، نشان داده است که آنچه که آنها ابتدا و در درجه اول به آن نیاز دارند آموزش است.

 آموزش به مراقبان (و بیماران) اجازه می دهد تا بیماری و علائمی را که نیاز به مدیریت دارند را درک کنند. استفاده از تجهیزات پزشکی را پزشکی را بی آموزند  . آموزش به مراقبان کمک میکند که بتوانند از افسردگی دوران نقاهت بکاهند و نیاز های بیمار درک کنند . این آموزش میتواند از طریق جزوه های آنلاین یا آموزش توسط پرستاران حرفه ای یادگیری استفاده از تجهیزات پزشکی مانند دستگاه فشار خون دیجیتال و انواع ماساژور صورت پذیرد . ماساژ و استفاده از انواع ماساژور ها مانند ماساژور پا میتواند به افزایش گردش خون و آرامش بیمار کمک نماید .

17

در دنیای واقعی چه اتفاقی می افتد

در حالی که همه تحقیقات نتایج عالی از تاثیرات مثبت نگهداری از بیمار در منزل گزارش میدهند ، آیا این انتظار منطقی است که امروزه بیمارستان‌ها بتوانند سطح آموزشی و پشتیبانی لازم را ارائه دهند؟ اگر نه، پس بهترین راه عملی که امروزه میتوان پیشنهاد کرد چیست؟

در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا ، زمانی که بیماران و خانواده ها را برای انتقال از بیمارستان به خانه آماده می کنند، نیاز به پیگیری مراقبت های خانگی را تشخیص می دهند. معمولاً یک تیم ترخیص چند رشته ای در مورد نیازهایی که بیمار در خانه خواهد داشت چیدمان نموده و برای همکاری و آموزش به بیمار و خانواده او معرفی مینمایند .

 در این سیستم های پزشکی پیشرفته ، قبل از ترخیص بیمار جلسات مشاوره برگزار و در این جلسات ، اعضای خانواده تکنیک هایی مانند مراقبت از زخم و استفاده از تشک مواج ، مراقبت از کاتتر فولی یا نحوه راه رفتن با بیمار با استفاده از تجهیزات حمایتی را یاد می گیرند. در موارد دیگر، بیمار با مطالب آموزشی به خانه فرستاده می شود که خانواده باید آن را بررسی کنند. (امید است که مطالب شامل تصاویری باشد که علاوه بر توضیح «چرا» انجام کاری، «چگونگی» انجام کاری را نشان می‌دهد.) سپس، هنگامی که پرستار پذیرش در منزل به خانه می‌رسد، پرستار اطلاعات را دوباره بررسی می‌کند. . اگر قرار است از بالابرهای توالت، واکر یا سایر وسایل تطبیقی استفاده شود، معمولاً توسط یک شرکت تجهیزات پزشکی که هزینه آن توسط دولت یا بیه تامین میگردد در منزل بیمار اجرا میگردد .

 

اما اگر این خدمات توسط بیمارستان یا انجمن های حمایتی ارائه نشد باید چه کرد ؟

مثل بسیاری از امور که در کشورمان باید بدون حمایت های دولتی انجام دهیم ، باید خودمان به قول قدیی ها آستین بالا زده و کمر همت ببندیم تا از بیمار خود نگهداری و او را حمایت کنیم  . البته انجمن ها یا خیریه های مانند محک هم وجود دارند که میتوانند برخی از ابزار ها یا آموزش را به ما ارائه بدهند . اما کار اساسی با خودتان است و باید با  بالا بردن روحیه خودتان و البته بیمار به جنگ این بیماری بروید .

شما با داشتن روحیه و انجام یک کار تیمی با اعضا خانواده و انجام درمان های تکمیلی میتوانید از این دوران سخت عبور نموده و کمک نمایید تا بیماران سلامتی خود را بدست آورد .

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: