پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو در آینده ای نزدیک قصد رونمایی از یک خودرو شهری کوچک با موتور سه سیلندر یک لیتری را دارد، در این گزارش با جزئیات تولید جدید ایران خودرو بیشتر آشنا شوید.ایران خودرو در تغییر مسیری تازه به سمت تولید خودروهای کوچک و اقتصادی رفته است. ایران خودرو یک برنامه بلند مدت برای چنین خودروهایی ریخته شده است. خودروی جدید اولین محصول از یک پلتفرم تازه خواهد بود که قرار است محصولات اقتصادی ایران خودرو روی آن توسعه داده شود.
با حذف شدن خودرو پراید به شدت جای یک خودرو کوچک اقتصادی و ارزان قیمت در بازار خالی است. در طی یک سال گذشته ایران خودرو پروژه ای برای این بخش از بازار خودرو در نظر گرفته است. این محصول یک خودرو در بین کلاس A و کلاس B خواهد بود. ایران خودرو به احتمال زیاد تا انتهای سال جاری نسخه اولیه این خودرو را رونمایی خواهد کرد. هرچند این خودرو هنوز نهایی نشده است و در حال آماده سازی نسخه های اولیه برای رونمایی هستند.
برای بهتر آشنا شدن با این کلاس نیاز است چند خودرو در این مدل را بررسی کنیم.
خودرو هایی مانند MVM۱۱۰، میتسوبیشی میراژ، هیوندای I۱۰، فیات ۵۰۰ و رنو کویید را می توان در این سایز دانست.
این مدل خودرو در جهان به خودروهای شهری معروف و کاملا اقتصادی هستند.

یکی از الگوهای مهندسی معکوس را ببینید

ایران خودرو
یک منبع آگاه درباره خصوصیات این خودرو گفت:
” این خودرو از نو و بر اساس بنچ مارک و مهندسی معکوس روی خودروهای هیوندای I۱۰، میتسوبیشی میراژ و رنو کویید طراحی شده است. از نظر ابعاد سرنشین و فضای داخلی این خودرو در حد پژو ۲۰۶ خواهد بود.”
وزن این خودرو بین ۸۵۰ تا ۹۵۰ کیلوگرم خواهد بود و طول آن نیز در حدود ۳۷۰۰ سانتی متر است. احتمالا با توجه به شباهت ابعادی این خودرو با پژو ۲۰۶ برخی قطعات نیز از آن خودرو قرض گرفته شود.
هرچند هنوز جزئیات دقیقی از این محصول منتشر نشده است.

موتور خودرو کلاس A ایران خودرو

ایران خودرو

اولین بار مهندس پیمان شرقی از تولید این خودرو خبر داد. شرقی، مدیر پروژه موتورهای سه سیلندر شرکت ایپکو درباره جزئیات و مسائل فنی موتور سه سیلندر این خودرو پاسخ داد.

“موتور خودرو کلاس A پلاس ایران خودرو اولین موتور از خانواده موتور ۳FX است.

ایران خودرو

این موتور سه سیلندر با حجم ۱۰۴۸ سی سی توان تولید ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور از سیستم دوگانه تایم متغییر (DUAL VVT)، پاشش سوخت درگاهی استفاده می کند و همچنین به صورت پایه استاندارد ۶ را دارا است.” این موتور مصرف سوختی در حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد که می تواند برای یک خودرو کوچک شهری بسیار مناسب باشد.

شرقی در مورد خصوصیات خودرو توضیح داد: “من نمی توانم به این سوال پاسخ شفافی دهم، زیرا این سوال در حوزه تخصصی ایران خودرو است. اما این را خدمتتان عرض می کنم که کلاس آن A پلاس خواهد بود یعنی وزن آن از پژو ۲۰۶ سبک تر و سایز آن کوچکتر است.”/منبع: بیت ران

 

 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: