پایگاه خبری خانه فوتبال:

ترانه علیدوستی ستاره حرفه ای و جذاب سینمای ایران است. ترانه علیدوستی که بعد از بازی در سریال شهرزاد بسیار بیشتر معروف شد. ترانه علیدوستی فرزند حمید علیدوستی مربی و پیشکسوت فوتبال ایران است .ترانه علیدوستی با فیلم من ترانه پانزده سال دارم شناخته شد . ترانه علیدوستی این روزها بسیارگزیده کار شده است.

ترانه علیدوستی

حمید علیدوستی در سال 1354 در لیگ ایران با پیراهن تیم دارایی به میدان رفت. علیدوستی حضور در تیم هایی مثل هما و کشاورز را هم تجربه کرد و بین سالهای 1365-1366 در لیگ های آلمان به بازی پرداخت اما در سال 1374، با تیم سایپا در مسابقات لیگ حاضر شد و آخرین سال دوران فوتبالش را طی کرد.

ترانه علیدوستی در اینستاگرام خود عکسی از یک سکانس فیلم اورکا که درحال شنا کردن است منتشر کرد.

ترانه علیدوستی

 

فیلم سینمایی اورکا به کارگردانی سحر مصیبی ، تهیه کنندگی طهورا ابوالقاسمی و نویسندگی طلا معتضدی است که مهتاب کرامتی، ترانه علیدوستی، مسعود کرامتی، مهتاب نصیرپور، عطیه غبیشاوی و محمد رشنو به ایفای نقش خواهد پرداخت.

در خلاصه داستان فیلم اورکا آمده است: تو اورکایی دختر…چون اونقدر می جنگی تا به اون چیزی که می خوای می رسی.


بهاره رهنما از دکوراسیون منزل جدید اش رونمایی کرد

+تصاویر جنجالی


عوامل ساخت فیلم اورکا عبارتند از:تهیه کننده:طهورا ابوالقاسمی، نویسنده:طلا معتضدی، مدیر تولید:سمیرا علایی،مدیر فیلمبرداری:روزبه رایگا، طراح صحنه و لباس:علی عابدینی،طراح چهره پردازی:عباس عباسی، صدابردار:مهدی ابراهیم زاده، تدوین:مستانه مهاجر، منشی صحنه:آذر تجلی، مدیر تدارکات:مهدی صدیق، عکاس:مریم مجد، مدیر روابط عمومی و تبلیغات:ثمین مهاجرانی.

ازدواج ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی با علی منصور  ازدواج کرده و یک دختر به نام حنا دارد.


رونمایی نفیسه روشن از خانه لاکچریش بعد از طلاق +فیلم


ورود ترانه علیدوستی به دنیای بازیگری

ترانه در دورهٔ راهنمایی، دو سال در هنرستان موسیقی تحصیل کرد که کلارینت و پیانو می زد. در دورهٔ دبیرستان مشغول تحصیل در رشتهٔ علوم تجربی بود که در کلاس های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد.

ترانه علیدوستی

 

فعالیت بازیگری ترانه علیدوستی

سال 1379 از طریق همین کلاس ها برای بازی نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه 15 سال دارم انتخاب شد و با بازی در این فیلم وقفه ای در تحصیلاتش افتاد که سرانجام در رشتهٔ کامپیوتر دیپلم گرفت.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در فیلم من ترانه 15 سال دارم

او برای بازی در فیلم (من ترانه...) جایزهٔ سیمرغ بلورین بیستمین جشنوارهٔ فیلم فجر، جایزهٔ نخل زرین از سومین جشنوارهٔ اجتماعی آبادان، جایزهٔ منتقدین و نویسندگان سینمای ایران و همچنین جایزه بهترین بازیگر زن از پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو (سوئیس) را دریافت کرد.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در ویژه نامه شماره 100 ماهنامه صنعت سینما که نگاهی است به سینمای ایران در دهه هشتاد، به انتخاب 130 نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد. همچنین در سال 1390، ماهنامه سینمایی فیلم او را به عنوان بهترین بازیگر زن دهه 80 انتخاب کرد.

علیدوستی پس از تجربه های موفق سینمایی اش، بازی در عرصه تئاتر را نیز با نمایش فنز تجربه کرد. این نمایش با استقبال بسیاری روبه رو شد. سال 1380-1379 یک دورهٔ فیلمنامه نویسی در کلاس های حوزه هنریگذراند. او تا سال 1382 در فیلمی حضور نداشت و بیشتر به علایق دیگرش مثل نوشتن و موسیقی پرداخت.

ترانه علیدوستی

نویسندگی ترانه علیدوستی

برادرش در چهارشنبه سوری سال 1383 فوت کرد. این اتفاق دقیقاً در همان روزهایی اتفاق افتاد که علیدوستی مشغول بازی در فیلم چهارشنبه سوری بود، فیلمی که در آن با درخشش در نقشی متفاوت توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانا تثبیت کند.


سحر دولتشاهی از سختی های طلاق از رامبد جوان می‌گوید؛

همسر دوم رامبد کیست؟


ترانه علیدوستی به تازگی با بازی در فیلم استراحت مطلق به خوبی درخشید، او هم اکنون مشغول بازی در فیلم شهرزاد میباشد.

ترانه علیدوستی

فیلم شناسی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در سینما

فروشنده 1394

استراحت مطلق (1393)

آسمان زرد کم عمق (1391)

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو (1391)

انتهای خیابان هشتم (1390)

پذیرایی ساده (1390)

هر چی خدا بخواد (1389)

راز دشت تاران (1388)

تردید (1387)

درباره الی (1387)

زندگی با چشمان بسته (1387)

کنعان (1386)

چهارشنبه سوری (1384)

شهر زیبا (1382)

من ترانه پانزده سال دارم (1380) 

ترانه علیدوستی در تئاتر

ترانه علیدوستی

    فنز - کارگردان محمد رحمانیان

    مانفیست چو - کارگردان محمد رحمانیان

    روز حسین - کارگردان محمد رحمانیان (انجام نشد)

 

نمایش خانگی

1393–94شهرزاد (فصل اول)

1395–96شهرزاد (فصل دوم)

1396 - 97 شهرزد (فصل سوم ) 

ترانه علیدوستی

ترجمه ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی با ترجمه داستان رؤیای مادرم اثر آلیس مونرو در نوزدهمین دوره کتاب فصل، در گروه ادبیات شایسته تقدیر شناخته شد.


محمدرضا فروتن از همسر و فرزندش رونمایی کرد +تصاویر دونفره


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: