پایگاه خبری خانه فوتبال:

صلاح در این فصل 22 بار برای لیورپول در لیگ برتر گلزنی کرد و با تنها دو گل کمتر از هری کین، دومین گلزن برتر لیگ انگلیس شد.

سادیو مانه، نزدیک ترین رقیب صلاح در گلزنی در جمع قرمزها، نصف این تعداد گل را به ثمر رسانده است و می توان گفت که مهاجم مصری یک تنه تیم کلوپ را به جمع تاپ فور رساند و سهمیه چمپیونزلیگ را برای قرمزها کسب کرد.

با این وجود به کلوپ پیشنهاد شده که در تابستان بهترین مهاجم خود را بفروشد تا بتواند تیمش را در دیگر مناطق تقویت کند. دیوید جیمز معتقد است که لیورپول بدون آقای گل خود بهتر بازی می کند!

جیمز گفت: "این احتمال که آنها میلیون میلیون پول خرج کنند خیلی بعید است. فکر می کنم که آنها قرار است چند بازیکن را بفروشند. به نظر من صلاح ممکن است دومین آقای گل لیگ برتر باشد، اما لیورپول بدون او بهتر بازی می کند.

در صورتی که لیورپول صلاح را بفروشد، ژوتا راحت یکی از سه مهاجم قرمزها خواهد شد، فیرمینو آزادی بیشتری پیدا می کند و لیورپول به جای اینکه تنها به گل های صلاح متکی باشد، یک انرژی و حال و هوای جدید در خط حمله پیدا خواهد کرد."

علاوه بر یازده گل سادیو مانه، رابرت فیرمینو و دیوگو ژوتا نیز در این فصل هر کدام 9 گل برای لیورپول به ثمر رسانده اند. فیرمینو در 33 بازی از ابتدا در ترکیب قرمزها به میدان رفته و ژوتا تنها در 12 بازی از ابتدا در زمین بوده است.

جیمز در پاسخ به این سوال که لیورپول چه زمانی باید مهاجم مصری خود، که در طول 203 بازی در این باشگاه 125 گل به ثمر رسانده است، را بفروشد، با مقایسه وضعیت صلاح در لیورپول با سرخیو آگوئرو در منچسترسیتی، گفت: "اگر من بودم همین الان او را می فروختم. مسئله این نیست که مو صلاح بازیکن خوبی نیست، رکورد گل های او به تنهایی گویای کیفیت این بازیکن است.

این وضعیتی مشابه با آگوئرو است که مثلا پپ گواردیولا می تواند به منچسترسیتی نگاه کند و ببیند که به این بازیکن نیازی ندارد. فکر می کنم با توجه به شیوه ای که یورگن کلوپ لیورپول را رشد داده، صلاح اکنون بر خلاف فصل های قبل که یکی از سه مهاجم قرمزها بود، تبدیل به یک نقطه کانونی در خط حمله شده است.

به نظر من سیالیت و شناور بودن لیورپول در زمین توسط صلاح به خطر می افتد، حتی اگر گل بزند. تاتنهام یک مثال دیگر از این موضوع است که داشتن یک آقای گل باعث قهرمانی در لیگ نمی شود. من فکر می کنم آنها می توانند از فروش صلاح پول به دست بیاورند و تیم را تقویت کنند. "

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: