پایگاه خبری خانه فوتبال:

واکسن کرونای آسترازنیکا در سبد کواکس وارد و ایران مشغول تزریق آنها است. واکسن کرونای آسترازنیکا در چند کشور تولید می شود.واکسن کرونای آسترازنیکا پر مصرف ترین واکسن جهان است.واکسن کرونای آسترازنیکا کیفیت بسیار خوبی دارد. خوشبختانه واکسن کرونای آسترازنیکا تا به امروز عوارضی نداشته است

آمار جذاب واکسن کرونای آسترازنیکا

خبر مهم و خوش برای کسانی که  واکسن کرونای آسترازنیکا تزریق کردند

نتیجه تحقیق دانشمندان در دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که فاصله چند ماهه بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن  آسترازنیکا  (astrazeneca covid vaccine)سطح ایمنی بدن در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را بهبود می بخشد.
واکسن آسترازنکا با همکاری دانشمندان آکسفورد تهیه شده است. به گفته محققان در این دانشگاه نتیجه پژوهش جدید برای کشورهایی که با مشکل تامین واکسن روبرو هستند «اطمینان بخش» محسوب می شود./یورونیوز

جزئیات اثربخشی واکسن‌کرونای آسترازنیکا

آسترازنیکا

با شروع واکسیناسیون عمومی در برابر کووید-۱۹، سوالاتی از قبیل زمان شروع اثربخشی واکسن، ماندگاری ایمنی در گروه‌های مختلف و ... مطرح شده است که باید به صورت دقیق و علمی به آن‌ها پاسخ داد.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، یکی از پرسش‌های مربوط به واکسن کرونا این است که اثربخشی واکسن از چه زمانی آغاز می‌شود و تا چه زمانی ماندگار می‌ماند؟. باید توجه کرد که ایمنی‌زایی واکسن کرونا، دو تا سه هفته بعد از تزریق نوبت اول آغاز می‌شود و دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم نیز کامل می‌شود.
بنابراین ریسک ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در روزهای ابتدایی بعد از تزریق واکسن وجود دارد و نباید نادیده گرفته شود.
در عین حال ماندگاری ایمنی در برابر ویروس کرونا بعد از تزریق واکسن‌های کووید-۱۹ مشخص نیست، اما انتظار می رود دو هفته بعد از کامل شدن واکسیناسیون، فرد واکسینه شده حداقل ۶ ماه در برابر ویروس کرونا ایمنی داشته باشد.

از سوی دیگر ممکن است بپرسید که به طور کلی میزان اثربخشی واکسن‌های کووید-۱۹ چقدر است؟. در این زمینه باید گفت که همه واکسن‌های کووید-۱۹ به طور قابل توجهی ریسک تشدید بیماری و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را در صورت ابتلا کاهش می‌دهند.

همچنین این واکسن‌ها ریسک ابتلا به صورت ناقل با علائم خفیف و یا بدون علامت به بیماری کووید۱۹ را نیز کاهش می‌دهند. با این وجود اطلاعات در مورد میزان اثربخشی واکسن های کووید-۱۹ در برابر سوش‌های نوپدید ویروس کرونا محدود است.

آسترازنیکا

 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: