پایگاه خبری خانه فوتبال:

ترانه علیدوستی بازیگر ایرانی است. ترانه علیدوستی بازیگر کم حاشیه ایرانی است. ترانه علیدوستی گویا قرار است در جشنواره فجر امسال شرکت نکند. ترانه علیدوستی تا به امروز جوایز متعددی دریافت کرده است. ترانه علیدوستی با بازی در سریال شهرزاد در یادها ماندگار شد.

ترانه علیدوستی

تغییر چهره ترانه علیدوستی از گذشته تا کنون

ترانه علیدوستی یکی از بهترین ستاره‌های سینمای ایران است که در اولین نقش آفرینی خود در من ترانه پانزده سال دارم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از جشنواره بیستم فجر به ارمغان ‌آورد. ترانه علیدوستی بعد از اولین بازی خود همچنان در دنیای هنر با قدرت پیش رفت و در آثار فیلم‌سازان مطرح و برجسته ای مانند اصغر فرهادی خوش درخشید و با انتخاب‌های حساب شده و دقیق نقش‌های خود را به عنوان چهره ای مطرح در سینمای ایران معرفی کرد. در این بخش از فرهنگ و هنر نمناک عکس قدیمی و زیبایی از ترانه علیدوستی که چهره دلنشین و ساده ای دارد، را برای طرفداران این هنرمند توانا منتشر کرده ایم.

ترانه علیدوستی

زندگی خصوصی و ازدواج ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی بازیگر سینما ایران متولد 22 دی 1362 در تهران است. پدر او حمید علیدوستی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان کنونی فوتبال و مادرش نادره حکیم الهی سنگ‌ تراش و مجسمه‌ ساز است. او دارای یک برادر به نام پویان علیدوستی نیز بوده که متاسفانه در مراسم جشن چهارشنبه سوری سال 83 بخاطر انفجار مواد محترقه فوت کرده است.

ترانه علیدوستی فعالیت هنری خود را همزمان با تحصیل در رشته تجربی با حضور در هنرستان موسیقی و شرکت در کلاس های بازیگری امین تارخ آغاز نمود و از طریق کلاس بازیگری برای بازی در نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه 15 سال دارم انتخاب شد.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی در تابستان 1390 با علی منصور ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر به نام «حنا» است. او به بیماری «کلاستروفوبیا» یا ترس از محیط بسته مبتلا است و از طرفداران جریان فمینیسم است.

اولین نقش آفرینی ترانه علیدوستی و دریافت 4 جایزه معتبر داخلی و خارجی از او ستاره ای بی بدیل در سینمای ایران ساخت. ترانه در آثاری چون درباره الی، فروشنده، چهارشنبه سوری، آسمان زرد کم عمق و... ایفای نقش نموده و جوایز فراوانی را کسب کرده است. ترانه علیدوستی نه تنها در تئاتر و سینما خوش درخشیده بلکه در شهرزاد یکی از بهترین آثاری که در شبکه خانگی به مردم عرضه شد، مرز بین بازیگر و نقش را از بین برد و تماشاگر را با سکانس‌های میخکوب‌کننده غافلگیر نمود.

ترانه علیدوستی

قهر ترانه علیدوستی با جشنواره فجر

ولی، کمتر کسی احتمال می‌داد دو فیلم امسال ترانه علیدوستی در جشنواره فجر نباشند. پیش‌بینی می‌شد جشنواره چهلم سال بازگشت بازیگر «شهرزاد» به جشنواره فجر باشد و حداقل یکی از این فیلم‌ها در بخش مسابقه حضور داشته باشد. آخرین تصویری که از ترانه علیدوستی در جشنواره فجر بخاطر داریم نشست خبری «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» است و بعد از آن ترانه علیدوستی دیگر به جشنواره نیامد. «استراحت مطلق» و «مادر قلب اتمی» و «فروشنده» اکران شدند و هیچکدام در جشنواره فجر حضور نداشتند و ترانه علیدوستی هم به واسطه بازی در «شهرزاد» در این سالها دوران پرکاری در سینما نداشت.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی که با همان اولین فیلمش در نوجوانی جایزه بهترین بازیگر جشنواره فجر گرفته حالا هشت سال است در این جشنواره حضور نداشته است. پارسال با غیبت «اورکا» و امسال با غیبت دو فیلم دیگر او بار دیگر توجه‌ها به متن به شدت پر سر و صدای دو سال پیش این بازیگر جلب شده. جایی که ترانه علیدوستی گفت شش سال حتی به عنوان مهمان به جشنواره نرفته و امسال هفتمین سال است و حالا این غیبت به سال نهم می‌رسد.

ترانه علیدوستی

عکس لو رفته از ترانه علیدوستی به هنگام شنا

چند عکس از بازی ترانه علیدوستی در فیلم «اورکا» که او را در حال شنا در دریا و دویدن در کنار ساحل نشان می‌دهد، منتشر شد.

 مهتاب کرامتی، بازیگر و تهیه‌کننده سینمای ایران، در یک پست اینستاگرامی با انتشار چند عکس از فیلم «اورکا»، از نمایش این اثر سینمایی، به‌زودی خبر داد.

ترانه علیدوستی

فیلم «اورکا» به کارگردانی سحر مصیبی، نویسندگی طلا معتضدی و تهیه‌کنندگی طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی، آماده نمایش شده است.

ترانه علیدوستی، مسعود کرامتی، مهتاب نصیرپور، محمد رشنو، حسن زارعی، سپیده علایی، آرمیک قریبیان، فاطمه نیشابوری، حمیده حمیدی و مهتاب کرامتی، بازیگران این فیلم هستند.

جزییاتی از داستان «اورکا» منتشر نشده، ولی با توجه به سابقه سحر مصیبی در ساخت مستند «صفر تا سکو» که درباره زندگی پر فراز و نشیب خواهران منصوریان است، به نظر می‌رسد این فیلم هم درباره تلاش یک دختر ورزشکار در رسیدن به اهداف خود است.

ترانه علیدوستیترانه علیدوستی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: