پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه فعلا تغییر نمی کند. یارانه از زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد پرداخت می شود. یارانه قرار بود به دهک های پایین جامعه پرداخت می شود. یارانه هر ماه به حساب سرپرستان خانواده واریز می شود. یارانه مبلغ چندانی ندارد.و قرار است افزایش مناسبی پیدا کند

خبر خوش برای یارانه بگیران

یارانه ١٠٠هزار تومانی ٢٢بهمن هفته گذشته پرداخت شد. اگر این یارانه را دریافت نکردید گزارش پیش رو را بخوانید.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در روز گذشته از واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی خبر داد. بنا به این دستور، قرار شد یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به مناسبت ۲۲ بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار چهار دهک از جامعه واریز شود. سوال یارانه‌بگیران این است که آیا واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی تمام شد و همه‌ی مشمولان یارانه ۱۰۰ هزار تومانی خود را دریافت کرده‌اند یا واریزی ها ادامه دارد؟جدیدترین جزئیات از واریز یارانه ۱۰۰ هزارتومانی ۲۲ بهمن چیست؟

پنج شنبه هفته گذشته بود که قرار شد یارانه‌ای جدید به حساب سرپرست خانوارها واریز شود. البته این یارانه، یک یارانه دائمی نبود و تنها به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برخی از افراد پرداخت می‌شد.

یارانه مورد نظر همان شب به حساب تعدادی از سرپرستان خانوار واریز شد و عده زیادی نیز هیچ یارانه‌ای دریات نکردند.

واریزنشدن یارانه ٢٢بهمن برای همه مردم، اعتراضات زیادی به دنبال داشت؛ برای مثال یکی از مخاطبان اقتصاد آنلاین با انتقاد از اینکه چرا یارانه ٢٢بهمن برای همه مردم واریز نشده است، گفت: ٣ماه است که شغلی ندارم و واقعا به این یارانه نیاز داشتم.

مخاطب دیگری هم نوشت: یارانه ٢٢بهمن تنها به افرادی واریز شد که مستحق نبودند و نیازمندان واقعی جاماندند. بسیاری از مخاطبان نیز به اقتصادآنلاین گفتند: با وجود اینکه حقوقی دریافت نمی‌کنند، اما مشمول یارانه نشدند.

با این وجود تب و تاب یارانه جدید درحال فروکش شدن بود که در خبری اعلام شد یارانه ٢٢بهمن براساس اطلاعات به روز نشده واریز شد. با انتشار این خبر عده زیادی منتظر بودند تا بدانند واکنش مسئولان چیست و آیا یارانه اشتباه واریز شده یا خیر.

وزیر کار به این پرسش پاسخ داد؛ اما پاسخی نامفهوم. وی در خبری گفت: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

یارانه پیش بینی شده سال بعد ۴۵ هزار تومان در نظر گرفته شده و منبعی برای افزایش یارانه در سال ۱۴۰۱ نداریم، زیرا یارانه از محل گندم و سایر کالاهای اساسی به مردم پرداخت می شود.

جت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دولت در بودجه سال 1401 پیشنهاد حذف ارز ترجیحی را داده بود، گفت: با بررسی‌های که در کمیسیون انجام شد با این موضوع مخالفت شد و برای واردات کالاهای اساسی در سال آینده کمیسیون تلفیق 9 میلیارد مصوب کرد.

وی با بیان اینکه نظر دولت دادن یارانه کالایی پس از حذف ارز 4200 تومانی به مردم بود، افزود: پیشنهادی که دولت ارائه کرده بود این بود که یارانه قبلی 45 هزار تومانی و معیشتی محفوظ بماند و یارانه‌ کالایی پس از حذف ارز ترجیحی به دهک‌های مختلف پرداخت شود.

نماینده تبریز در مجلس با اعلام اینکه یارانه 45 هزار پانصد تومانی در سال آینده بدون افزایش پرداخت خواهد شد، ادامه داد: یارانه معیشتی نیز همچون گذشته به خانوارهای که دریافت می کردند پرداخت خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس با بیان اینکه باید در صحن علنی نیز درباره حذف ارز ترجیحی تصمیم‌گیری شود، عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه با حذف ارز ترجیحی مخالفت شده است البته  مصوبات کمیسیون باید در صحن علنی پارلمان به رای نمایندگان گذاشته شود.

وعده پرداخت یارانه چند صد هزار تومانی نه تنها در دی‌ماه محقق نشد بلکه اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد که این یارانه در ماه بهمن هم واریز نخواهد شد.
در تازه‌ترین اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای واریز یارانه معیشتی، خبری از پرداخت یارانه جدید که از مدت‌ها قبل وعده آن داده شده بود، نیست.
فردا همزمان با ۱۰ بهمن‌ماه و به روال ماه‌های قبل یارانه معیشتی پرداخت خواهد شد. این یارانه از زمان افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ در دستور کار دولت قرار دارد و مبلغ آن بسته به تعداد اعضای خانوار متفاوت است.
اما در چندماه اخیر بحث‌هایی در رابطه با افزایش مبلغ یارانه نقدی پرداختی مطرح شد که در اهم آن در اواخر آذرماه، محسن رضایی-معاون اقتصادی رئیس جمهور- اعلام کرد که یارانه نقدی تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و در اوایل دی ماه پرداخت خواهد شد. به دنبال آن وزیر اقتصاد هم خبر پرداخت یارانه را رد نکرد ولی در مورد زمان آن اعلام دقیقی نداشت.

اعلامی که از سوی مسئولان در رابطه با پرداخت یارانه جدید انجام شد نشان داد که مبلغی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان برای یارانه بگیران معیشتی در نظر گرفته شده است که حدود ۶۰ میلیون نفر را در بر خواهد گرفت ولی در نهایت پرداختی در دی ماه صورت نگرفت. در مورد پرداخت در بهمن ماه نیز اما و اگرهایی مطرح بود، اما ظاهرا به این ماه هم نرسیده و باید منتظر پرداخت در ماه‌ اسفند یا ماه‌های دیگر بود.

بر این اساس اگر هم یارانه ۸۰۰ هزار تومانی مطرح باشد، قرار نیست به هر شخص این رقم پرداخت شود بلکه به همراه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، یارانه معیشتی و یارانه جدید مجموعه پرداختی خانوار می‌تواند تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

این در حالی است که پرداخت یارانه نقدی جدید در نتیجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید از این محل تامین شود، ولی مساله اینجاست که هنوز دولت و مجلس در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به توافق نهایی نرسیده اند و مشخص نیست که چه زمانی این کار انجام شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: