پایگاه خبری خانه فوتبال:

سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری استان مازندران خدمت به مردم را از زمینه‌های رشد و تعالی انسان دانست و گفت: غیر از انجام واجبات و ترک محرّمات، تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات و خدمت به مردم بهترین زمینه برای رشد انسان است.

رئیس جمهور با اشاره به وجود دیدگاه‌های‌ خدمت منفعت‌محور، انسان‌مدارانه و خدمت برای رضای خداوند گفت: در نظام مدیریت دینی بر دوست داشتن انسان و خدمت برای جلب رضای حضرت حق تاکید شده است و امروز فرصت مناسبی برای خدمت خالصانه برای مردم فراهم شده که باید آن را قدر دانست.

وی اعتماد مردم به نظام را از مؤلفه‌های قدرت توصیف کرد و گفت: حضور مردم در صحنه، مؤلفه اصلی قوت و قدرت نظام است و هر چقدر اعتماد مردم به کارآمدی نظام بیشتر باشد، آن نظام قوی‌تر خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کارآمدی نظام اداری کشور همه کارکنان و مدیران نقش‌آفرین هستند، اظهار کرد: کارآمدی نظام اداری نیازمند انگیزه و روحیه تحولی است و با این روحیه می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به نقش برجسته مدیریت در نظام اداری، گفت: بخش زیادی از موفقیت نظام اداری در گرو مدیر باانگیزه، کارآمد و با روحیه جهادی و انقلابی است و مدیران نقش زیادی در اعتمادآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی و امیدوار کردن مردم و انجام بهتر امور دارند.

رئیسی تاکید کرد: برای اجرای مصوبات سفر استانی لازم است مدیران با جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا مردم آثار و برکات اجرای این مصوبات را لمس کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی بر اساس عدالت‌محوری و مبتنی بر سند آمایش سرزمینی به دنبال پیشرفت متوازن مناطق مختلف کشور از جمله مازندران است. استان مازندران از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است و با این ظرفیت‌ها، وجود فقر در سطح استان قابل قبول نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های بندر امیرآباد تاکید کرد و گفت: توسعه این بندر زمینه مناسبی برای افزایش تجارت خارجی و صادرات ایجاد می‌کند؛ ضمن اینکه باید همزمان با تلاش برای خودکفایی در کالاهای اساسی، می‌توان از این بندر برای واردات کالاهای اساسی و غلات و نیز صادرات محصولات کشاورزی استفاده کرد.

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت صیانت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون اساسی هر نوع توسعه در کشور مبتنی بر حفظ محیط زیست است اما سازمان محیط زیست هم باید به نوعی اقدام کند که بسترهای توسعه در کشور معطل و متوقف نباشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: