پایگاه خبری خانه فوتبال:

جدیدترین قیمت روغن اعلام شد. قیمت روغن کاهش پیدا کرده است. قیمت روغن با توزیع کافی به ثبات و کاهش رسیده است. قیمت انواع روغن متغیر است. عرضه روغن در بازار افزایش پیدا کرده است.

نرخ جدید روغن خوراکی و صنعتی اعلام شد

قیمت جدید روغن مشخص شد

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در اطلاعیه‌ای لیست جدید نرخ انواع روغن نباتی برای اجرا از تاریخ ۱۱مردادماه ۱۴۰۱ را اعلام کرد.
 در اطلاعیه انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران آمده است: با عنایت به پیگیری و جلسات برگزار شده با جناب آقای دکتر فرهیدزاده سرپرست محترم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و جناب آقای دکتر شه پرست مدیرکل محترم دفتر صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت، به پیوست نرخ مصرف‌کننده روغن نباتی اعلام می‌گردد.
لذا با توجه به اینکه قیمت‌های جدید اعلامی از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌بایست توسط خود شرکت‌ها در سامانه جامع تجارت بارگذاری گردد، بنابراین از روز سه شنبه ۱۱/۰۵/۱۴۰۱ قیمت‌های فوق قابلیت اجرایی خواهند داشت.
بنا بر این گزارش نرخ روغن خانوار ۱۰ درصد و نرخ روغن صنف و صنعت ۱۵ درصد کاهش داشته است.

ریزش قیمت روغن در بازار 

اردیبهشت امسال با افزایش مبلغ یارانه‌ها خبر گرانی ۵ قلم کالای اساسی شنیده شد. یکی از این اقلام روغن است. افزایش نرخ این محصول به حدی بود که یارانه دولت سیزدهم نیز کفاف آن را نمی‌داد.
روزی که خبر گرانی روغن شنیده شد بسیاری از فروشگاه‌ها به غارت رفت و صف‌های زیادی برای خرید این محصول تشکیل شد. بعد از گذشت چند روز در برخی از فروشگاه‌ها شاهد کمبود روغن خوراکی بودیم که پس از مدتی رفع شد. بر اساس اطلاعیه اتاق اصناف نرخ مصرف‌کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳۰۰۰ تومان و نرخ مصرف‌کننده روغن مایع ۸۱۰گرمی سرخ کردنی ۶۲۰۰۰ تومان و روغن جامد ۵ کیلویی حدود ۴۰۶ هزار تومان است. اما دیگر قفسه‌های روغن مانند گذشته خالی نمی‌شود و میزان تقاضا کاهش یافته است. بسیاری از افرادی که کسب و کار آنها با روغن درگیر است، مانند رستوران داران، فست فود‌ها و قنادی‌ها دیگر قادر به خرید روغن با قیمت‌های جدید نیستند.

وضعیت تولید بیانگر آن است که کمبودی در روغن خوراکی موردنیاز خانوار، صنف و صنعت نداریم و روغن به میزان کافی در کشور موجود است.

حال که بیشتر از ۳ ماه از افزایش نرخ روغن می‌گذرد و وزارت صمت به فکر افتاد تا نرخ این کالا را کاهش دهد.

مهدی برادران معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دستور وزیر صمت برای کاهش نرخ انواع روغن نباتی گفت: این دستورالعمل ابلاغ شده و از شنبه هشتم مرداد برای تمام کارخانجات روغن کشور لازم الاجرا است.

این تصمیم که مانند بسیاری از تصمیمات لحظه‌ای گرفته شده ممکن است با زیان هایی همراه باشد.

انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در این خصوص با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کاهش نرخ مصرف‌کننده روغن نباتی قبل از ارزان شدن نرخ روغن خام توسط دولت، منجر به زیان کارخانجات روغن نباتی و بر هم خوردن نظم بازار می‌شود.

دولت قبل از این تصمیم باید تکلیف کالاهای فروش‌رفته در فروشگاه‌های کشور با قیمت‌های مصرف‌کننده مصوب قبلی، نرخ کالاهای ساخته‌شده موجود در انبارهای شرکت‌های پخش، عمده‌فروشی‌ها و کارخانجات تولیدی و موجودی روغن خام کارخانجات تولیدی با قیمت‌های قبلی را روشن می‌کرد.

خبرنگار گسترش نیوز در خصوص پیگیری ابلاغ قیمت‌های جدید در فروشگاه‌ها به گفت‌وگو با قاسمعلی حسنی، دبیر کل بنکداران مواد غذایی پرداخت.

حسنی با اشاره به گرانی‌های اخیر اظهار کرد: کاهش قیمت‌های جهانی، کاهش مصرف با توجه به فصل تابستان و افزایش نرخ روغن باعث رکود سنگین در بازار شده است. از سوی دیگر واردکنندگان برای رقابت و فروش بیشتر اقدام به کاهش نرخ کردند.

وی در خصوص کاهش نرخ روغن گفت: از روز گذشته تحت تاثیر این خبر نرخ روغن با کاهش همراه شد. نرخ هر حلب روغن نباتی ۱۶ کیلوگرمی یک میلیون و ۸۰ هزار تومان برای مصرف‌کنندگان بود و درحال‌حاضر ۹۶۰ هزارتومان است.

از سوی دیگر این کاهش قیمت‌ها در پی واردات انبوه این کالا در داخل کشور و رقابت واردکنندگان برای فروش بیشتر، به منظور واردات مواد اولیه روغن با نرخ کمتر صورت گرفته است.

دبیر کل بنکداران مواد غذایی در پایان گفت: درحال‌حاضر شاهد کاهش ۱۵ درصدی نرخ روغن هستیم.

همچنین داود فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران نیز در خصوص این موضوع اظهارکرد: اگر تولیدکنندگان به ما تخفیف بدهند ما هم با تخفیف عرضه می‌کنیم. روغن‌های موجود در فروشگاه‌ها با همان قیمت‌های قبلی به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران با اشاره به اینکه انبار سوپر مارکت‌ها کوچک است، گفت: خرید‌های ما به علت انبار‌های کوچک ۱۰ روزه است. در نتیجه روغن انبار شده نداریم.

ماجرای سهمیه بندی روغن

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: توصیه ما این است که افراد از خرید غیر ضروری بپرهیزند. این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با رعایت این مسائل هیچ کمبودی در بازار نیست.
در اواخر ماه مبارک رمضان شاهد کمبود قفسه های خالی از کالاهایی مثل روغن و ماکارونی در فروشگاه های کشور بودیم. اما پس از گرانی ۴ کالا اساسی (مرغ، تخم مرع، لبنیات و روغن) که توسط دولت اعلام شد، صف های طولانی و غارت فروشگاه ها خبر ساز شد. حال مدتی گذشته است و شوک بازار از قیمت های جدید دیگر تمام شده است.

گسترش نیوز در خصوص میزان توزیع کالاهای اساسی در فروشگاه ها به گفت و گو با قاسمعلی حسنی، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی پرداخت.

حسنی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی روغن و ماکارونی با قیمت‌های جدید توزیع می‌شود و روند عادی خود را طی می‌کند، اظهارکرد: پس از اعلام قیمت‌های جدید از سوی دولت ۴ کالای اساسی با نرخ جدید و به فراوانی در فروشگاه‌ها توزیع شد. در بخش ماکارونی اکنون فروشگاه‌ها اشباع شده‌اند و کمبودی وجود ندارد. در بخش روغن نیز کمبودی در بازار نداریم و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای روغن به اندازه کافی وجود دارد

وی در خصوص سهمیه بندی روغن نیز گفت: سهمیه بندی در فروشگاه‌ها برای فروش روغن وجود ندارد. هر فرد به هر تعدادی که لازم داشته باشد میتواند روغن تهیه کند.

خرید بی رویه ممنوع!

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در پایان با توجه به ایجاد صف‌های طولانی و غارت فروشگاه‌ها قبل از اعمال افزایش نرخ یک کالا، بیان کرد: خرید بی‌رویه در زمان اعلام افزایش نرخ یک کالا کمبود ایجاد می‌کند. مردم با خرید به اندازه ومراعات بازار را به سمت بهتری حرکت می‌دهند. توصیه ما این است که افراد از خرید غیر ضروری بپرهیزند. این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با رعایت این مسائل هیچ کمبودی در بازار نیست.

جدیدترین قیمت انواع روغن خوراکی در بازار

قیمت روغن  پس از واریز یارانه جدید به قله رسیده است. قیمت روغن سرخ‌کردنی و آفتابگردان در بطری‌های ۸۰۰ گرمی پیش از این ۱۴، ۱۵ هزار تومان بود و حالا با چهار برابر رشد به ۶۰ هزار تومان رسیده است. یارانه جدید که برای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته‌اند، تقریبا کفاف خرید دوتا بطری ۹۰۰ گرمی روغن سرخ‌کردنی یا یک بطری ۹۰۰ گرمی روغن فرابکر آفتابگردان را می‌دهد.

قیمت روغن آفتابگردان؛ حداقل ۶۰ هزار

به گزارش فرارو، قیمت روغن آفتابگردان در نیمه دوم اردیبهشت امسال بیشتر از چهار برابر افزایش پیدا کرده است. طوری که قیمت روغن آفتابگردان ویسپو در بطری ۸۱۰ گرمی از ۱۴ هزار تومان در ۱۵ اردیهشت به ۶۰ هزار تومان در روز‌های پایانی این ماه رسید. این حداقل قیمت روغن آفتابگردان در بازار است و برخی برند‌ها روغن ۸۰۰ تا ۹۰۰ گرمی را با قیمت‌های بیشتری عرضه می‌کنند. قیمت روغن ۹۰۰ گرمی آفتابگردان غنچه ۷۰ هزار تومان است و روغن آفتابگردان فرابکر ورژن با همین وزن ۱۶۳ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت روغن آفتابگردان یک لیتری هلسید ۱۲۰ هزار تومان است و در فروشگاه‌ها روغن یک و نیم کیلویی آفتابگردان بهار را ۱۰۵ هزار تومان می‌فروشند. این درحالی است که قبل افزایش قیمت روغن، بطری‌های یک و نیم لیتری روغن آفتابگردان بین ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان ارزش داشتند.

قیمت روغن آفتابگردان چقدر است؟

ویسپو

۸۱۰ گرم

قیمتی قبلی ۱۴ هزار تومان

قیمت جدید ۶۰ هزار تومان

غنچه

۹۰۰ گرم

قیمت قبلی۲۳ هزار تومان

قیمت جدید۷۰ هزار تومان

ورژن (فرابکر)

قیمت قبلی۵۵ هزار تومان

قیمت جدید۱۶۳ هزار تومان

هلسید

یک لیتر

قیمت قبلی ۴۵ هزار تومان

قیمت جدید ۱۲۰ هزار تومان

بهار

یک و نیم لیتر

-

۱۰۵ هزار تومان

قیمت روغن سرخ‌کردنی؛ حداقل ۶۰ هزار

قیمت روغن سرخ‌کردنی و آفتابگردان تقریبا به یک اندازه افزایش پیدا کرده است. قبل افزایش قیمت روغن بطری‌های ۸۰۰ تا گرمی حدود ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان فروخته می‌شدند و حالا ارزش آْ‌ن‌ها حداقل ۶۰ هزار تومان است. قیمت روغن سرخ‌کردنی رعنا غنچه در بطری ۹۰۰ گرمی ۶۲ هزار تومان است. فروشگاه‌ها قیمت روغن ۹۰۰ گرمی غنچه را ۷۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند. روغن زیتون سرخ‌کردنی کارمیسن در بطری ۲۵۰ گرمی ۷۵ هزار تومان فروخته می‌شود و قیمت مصرف کننده برای روغن ۲۵۰ گرمی اویلا به ۶۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. قیمت روغن سرخ‌کردنی در بطری‌های یک لیتری می‌تواند نزدیک ۳۲۰ هزار تومان باشد. روغن سرخ‌کردنی زیتون فرابکر شرکت مزرعه با این قیمت فروخته می‌شود.

قیمت روغن سرخ‌کردنی چقدر است؟

رعنا

۹۰۰ گرم

قیمت قبلی ۱۵ هزار تومان

قیمت جدید ۶۲ هزار تومان

غنچه

۹۰۰ گرم

قیمت قبلی۱۵ هزار تومان

قیمت جدید ۷۰ هزار تومان

کارمیسن (روغن زیتون سرخ‌کردنی)

۲۵۰ گرم

-۷۵ هزار تومان

اویلا (روغن زیتون سرخ‌کردنی)

۲۵۰ گرم

قیمت قبلی ۲۳ هزار تومان

قیمت جدید ۶۳هزار تومان

مزرعه (روغن زیتون فرابکر سرخ‌کردنی)

یک لیتر

-۳۲۰ هزار تومان

قیمت روغن جامد و نیمه‌جامد؛ حلب ۹۰۰ گرمی ۷۵ هزار تومان

قیمت روغن جامد و نیمه جامد بیشتر از سه برابر افزایش پیدا کرده است. قبل افزایش قیمت روغن حلب ۲.۷ کیلویی لادن ۶۷ هزار تومان ارزش داشت و حالا ۲۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود. بابت حلب ۹۰۰ گرمی روغن جامد لادن درحالی باید ۷۵ هزار تومان پرداخت کرد که یک ماه پیش این حلب ۲۵ هزار تومان قیمت داشت. قیمت روغن حیوانی یک ماه قبل کیلویی حداقل ۲۰۰ هزار تومان بود، اما رصد بازار در این روز‌ها نشان می‌دهد برای ارزان‌ترین روغن‌های حیوانی باید دست‌کم ۳۲۰ هزار تومان پرداخت کرد. در بازار روغن حیوانی در حلب‌های ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم بین ۱۱۰ تا ۱۷۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

لادن

۹۰۰ گرم

قیمت قبلی۲۵ هزار تومان

قیمت جدید۷۵ هزار تومان

لادن

۲.۷ کیلوگرم

قیمت قبلی۶۷ هزار تومان

قیمت جدید۲۲۰ هزار تومان

روغن کرمانشاهی

یک کیلوگرم

قیمت قبلی۲۰۰ هزار تومان

قیمت جدید۳۲۰ هزار تومان

قیمت سایر روغن‌ها

قیمت روغن بعد دور جدید واریز یارانه‌ها افزایش پیدا کرد. حالا همزمان با افزایش قیمت روغن سرخ‌کردنی، آفتابگردان و جامد، قیمت روغن کنجد، روغن ارده، روغن هسته انگور و سایر روغن‌ها نسبت به دو هفته قبل گران شده است. روغن ارده شیررضا در بطری‌های یک کیلویی قبلا نزدیک ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شدند و الان برای خرید آن باید ۳۶۰ هزار تومان پرداخت کرد. روغن کنجد دو کیلویی تاپ‌گلدن به جای ۲۰۰ هزار تومان، ۳۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود. روغن کنجد سی‌سام نیز که در بطری‌های سه کیلویی ۴۵۰ هزار تومان فروخته می‌شد حالا در بطری‌های یک کیلویی به‌تن‌هایی ۲۰۰ هزار تومان ارزش دارد. برای خرید روغن هسته انگور زیرن تالیا باید ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کرد درحالی که دو هفته قبل این روغن ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شد.

قیمت انواع روغن چقدر است؟

روغن ارده شیررضا

یک کیلو

قیمت قبلی۲۵۰ هزار تومان

قیمت جدید۳۶۰ هزار تومان

روغن کنجد تاپ‌گلدن

دو کیلو

قیمت قبلی۲۰۰ هزار تومان

قیمت جدید۳۱۵ هزار تومان

روغن کنجد سی‌سام

یک کیلو

قیمت قبلی۱۵۰ هزار تومان

قیمت جدید۲۰۰ هزار تومان

روغن هسته انگور زیرن تالیا

یک کیلو

قیمت قبلی۲۰۰ هزار تومان

قیمت جدید۲۵۰ هزار تومان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: