پایگاه خبری خانه فوتبال:

وزیر ورزش و جوانان گفت: با دستور رئیس‌جمهور هر حمایتی از تیم ملی فوتبال لازم باشد، انجام می‌دهیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حمید سجادی در مراسم تجلیل از ورزشکاران پارالمپیک در مشهد، درباره جلسه فدراسیون فوتبال برای مشخص شدن وضعیت اسکوچیچ، اظهارداشت: ما منتظر نظر فدراسیون هستیم. ما نباید نظر فنی بدهیم. روز گذشته جلسه بسیار خوب و محرمانه با آقای میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون داشتم. قرار بر این شد دیروز و امروز جلسه‌ای مشترک بین کمیته فنی و هیات رئیسه داشته باشند. منتظر هستم بعد از بازگشت به تهران مطلع شوم نتیجه چه بوده است اما این اطمینان را به آقای ماجدی هر تصمیمی فدراسیون بگیرد وزارت ورزش در کنار فدراسیون حمایت می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: چه گزینه داخلی باشد چه خارجی و هر نوع منابعی برای حمایت لازم باشد با دستور رئیس‌جمهور در خدمت فدراسیون فوتبال و تیم ملی هستیم. ما ستادی داریم که معاون اول رئیس جمهور رئیس ستاد است. از جنبه‌های مختلف ما قرار است در قطر حضور موفقی داشته باشیم و یکی از جنبه‌ها حضور تیم ملی فوتبال است. قرار است به قطر کمک کنیم، همکاری لازم را داشته باشیم که در این خصوص بحث‌های مختلفی شده است. در بخش اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی قرار است همکاری‌های خوبی داشته باشیم و آنها انتظار دارند که ایران کمک کند. در این زمینه کمیته‌های مختلفی داریم که همه زیر نظر یک ستاد هستند.

سجادی با اشاره به ستاد تشکیل شده برای حمایت از تیم ملی فوتبال، یادآور شد: من مسئولیت کمیته ورزش را برعهده دارم که رئیس ستاد آقای مخبر است. در هیات دولت و هر جایی که صحبت شده دولت گفته ما برای حمایت از تیم ملی فوتبال کوتاهی نکنیم. وزارت کاملا در کنار فدراسیون تیم ملی را حمایت می‌کند اما مسائل فنی مسائل داخلی فدراسیون است. به آقای ماجدی روز گذشته گفتم هر تصمیمی که بگیرند چه ابقای کادر، چه تغییر آن باشد، چه کادر داخلی باشد چه خارجی، چه کادر گرانقیمت بیاورند چه با هر مبلغ قرارداد، اگر برخاسته از مسائل فنی باشد حمایت می‌کنیم. هیچ مانع و کمبودی برای حمایت از تیم ملی نداریم. رئیس‌جمهور گفته آنچه نیاز است انگیزه تیم ملی و یکپارچگی حفظ شود و بازیکنان به بهترین شرایط فکری و ذهنی برسند من را موظف کردند در خدمت تیم باشم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مدیرکل ورزش و جوانان خراسان با حکم سرپرستی فعالیت دارد، گفت: ما آماده صدور حکم مدیرکلی هستیم و مشکل خاصی نیست. حکم آماده است. بدون استثنا هر عزیزی به عنوان مدیرکل کارش را شروع کرده با حکم سرپرستی بوده و بعد از طی شدن مراحل که برای استان خراسان انجام شده به زودی حکم مدیرکلی صادر می‌شود و مشکلی وجود ندارد. آقای هاشمی مورد حمایت و از دوستان خوب ماست. زمانی که من معاون سازمان بودم او بعد از افشین داوری در خراسان مدیرکل شده بود و الان هم دوباره مدیرکل شده است.

وزیر ورزش و جوانان درباره گردهمایی ورزشکاران پارالمپیک، خاطرنشان کرد: از کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان تشکر می‌کنم. امیدوارم این راه ادامه داشته باشد. هر 4 سال یکبار برای تجدید میثاق این عزیزان کنار هم جمع می‌شوند و قسمت بود در مشهدالرضا این گردهمایی انجام شود. از عزیزان قهرمانی که در بین ما نیستند مانند سیامند رحمان نام برده شد و امیدوارم روح او شاد باشد. سعی کنیم جایگزین خوبی داشته باشیم هر چند سخت است چون او رکورد بسیار بالایی داشت. سیامند یکی از افراد موفق ما بود و همیشه وقتی مدال می‌آورد 50-60 کیلو با نفر دوم فاصله داشت.

سجادی در ادامه صحبت‌هایش ادامه داد: علت این گردهمایی این بود که این دوستان فقط برای تمرین کنار هم جمع نشوند و فدراسیون جانبازان و کمیته پارالمپیک برنامه‌های فرهنگی را هم در نظر دارند. حداقل 4 سال یکبار آنها با خانواده کنار هم جمع می‌شوند تا خستگی‌شان در برود. 171 نفر مدال‌آور در این جمع بودند که در واقع جمعی الهام‌بخش برای کشور هستند. امیدوارم این الهام‌بخشی برای نسل امروز مورد توجه قرار بگیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: