پایگاه خبری خانه فوتبال:

علی دایی اسطوره و رکورد دار جهانی فوتبال ایران یک بهاری کامل است او در اولین روز از اولین ماه فصل بهار و سال 1348 بدنیا آمد. علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی دارای چهار برادر است و از نعمت خواهر محروم می باشد.علی دایی همانگونه که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.علی دایی سال 1366 در دانشگاه شریف پذیرفته شد علی دایی سفری به آمریکا داشته است.

نظر عجیب یک مهمان تلویزیونی به علی دایی

یکی از مهمانان برنامه جهان آرا شبکه افق، نسبت به علی دایی موضع گیری عجیبی داشت

مونا فرخ‌ آذری، همسر علی دایی کیست؟

چند روز پیش بود که خبر آمد همسر و دختر علی دایی در حال خارج شدن از ایران بودند که هواپیمای آن‌ها در مسیر دبی، در کیش متوقف شد و به تهران برگشتند. گفته شد همسر علی دایی به دلیل حمایت از اعتصابات در هفته‌های اخیر ممنوع الخروج شده است و به همین دلیل پرواز آن‌ها در مسیر دبی در کیش نشست و آن‌ها نتوانستند از کشور خارج شوند.

علی دایی درباره این موضوع اظهار کرد: همسر و دخترم از فرودگاه امام خمینی کاملا قانونی سوار هواپیما شدند تا به دوبی بروند، اما هواپیمای شرکت ماهان را از دوبی برگرداندند و در کیش به زمین نشاندند و دختر و همسر من را از پرواز پیاده کرده‌اند، اما بازداشت نشدند.

مونا فرخ آذری همانند علی دایی اهل اردبیل است و سال ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمده و کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی است و چند سال پیش جواهر فروشی به نام «گالری نور» را افتتاح کرد.

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه ۱۳۸۳ صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال ۱۳۸۴ در مصاحبه‌ای در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت: همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می‌باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می‌باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می‌باشد، او هشت سال از من کوچک‌تر است.

علی دایی در گفتگو با عادل فردوسی پور درباره مسائل مختلف زندگی شخصی و فوتبالی خود و ارتباط با همسرش گفت: همسرم در زندگی مشاوره‌های خوبی داده و همیشه کنارم بود و این برایم خیلی مهم است. اکثر کارهایم با مشورت او انجام می‌شود و بعد از ازدواج جایگاه اجتماعی ام خیلی بهتر شده است.

من در زندگی ام فقط یک بار ازدواج کردم و این مسئله که دو بار ازدواج کردم به هیچ عنوان درست نیست. ما سال ۸۳ ازدواج کردیم و دو دختر دارم؛ این دو تا دختر همه چیز من هستند. دختر بزرگم دنیز ۱۶ ساله است و در انگلیس درس می‌خواند. نورا هم ۱۱ سال دارد و کنار من است.

علی دایی

جزئیات اتفاق هولناک برای علی دایی

علی دایی

عده ای روی در و دیوار مغازه علی دایی الفاظ توهین آمیز نوشتند. ارگان شهرداری تهران  با انتشار عکسی نوشت:جمعی از منتقدان مواضع اخیر علی دایی ،بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان روی در و دیوار مغازه او شعار نوشتند و او را بی غیرت و وطن فروش نامیدند.هفته پیش رستوران و جواهرفروشی علی دایی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان به دلیل اعلام سه روز تعطیلی همزمان با فراخوان عده ای برای اعتصاب پلمب شدند.

علی دایی تهدید به مرگ شد؟

علی دایی در صفحه اینستاگرامش نوشت این روزها تهدیدات زیادی علیه من و خانواده ام شکل گرفته و نسبت‌های دروغی درباره من و آیت الله بهجت(ره) می‌دهند و می گویند ایشان به من گفته در فضای مجازی نباش. نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا آمده است!

 او در حالی این صحبت‌ها را منتشر کرده که چند سال قبل در یک برنامه‌ تلویزیونی گفته بود آیت‌الله بهجت(ره) به ایشان توصیه کرده در فضای مجازی فعالیتی نکند! پست جنجالی علی دایی همه را شوکه کرد

علی دایی با انتشار تصویری از تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم ملی کشتی امید و تبریک به مناسبت قهرمانی این دو تیم نوشت: «سپاس و درود بر قهرمانان ملی کشورم، در این روزهای سخت که همه داغداریم، من هم دغدغه ای کوچک برای شما شده‌ام، مهم ترین چیزی که مرا دلگرم می کند محبت بی دریغ شما همطونانم است»

علی دایی به قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم ملی کشتی واکنش نشان داد.

علی دایی با انتشار تصویری از تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم ملی کشتی امید و تبریک به مناسبت قهرمانی این دو تیم نوشت: «سپاس و درود بر قهرمانان ملی کشورم، در این روزهای سخت که همه داغداریم، من هم دغدغه ای کوچک برای شما شده‌ام، مهم ترین چیزی که مرا دلگرم می کند محبت بی دریغ شما همطونانم است»

علی دایی: صفحه‌ای در توییتر و تلگرام ندارم

اخیرا یک حساب کاربری در توییتر با نام علی دایی شروع به فعالیت کرده و توییت‌هایی را درباره حوادث اخیر کشور منتشر می‌کند. علی دایی با رد مالکیتش بر این حساب کاربری در توییتر گفت: این یک حساب کاربری غیر واقعی است. حساب من (در اینستاگرام) تیک آبی دارد. وی هم‌چنین درباره حضور و فعالیتش در تلگرام ادامه داد: من اصلا به دنبال راه‌اندازی کانال تلکرام نیستم.

پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید که صفحه شخصی و حسابی در توییتر و تلگرام ندارد.

علی داییدستگیری علی دایی صحت ندارد

در پی انتشار اخباری مبنی بر دستگیری علی دایی در پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از منابع موثق  اعلام شد که  این خبر صحت ندارد.

یک خبرنگار خارجی در توییتی اعلام کرده بود که علی دایی بازداشت شده است. 

برخی منابع نیز به نقل از محمد دایی برادر علی دایی این خبر را رد  کرده و نوشته‌اند: چنین  خبری اصلاَ واقعیت ندارد و جز دروغ محض چیز دیگری نمی تواند باشد.

در روزهای اخیر که علی دایی موضع‌گیری‌هایی درباره اتفاقات اخیر کشور داشته، شایعات زیادی پیرامون چگونگی فعالیت و حضور او در فضای مجازی منتشر شده و بعضا صفحاتی به نام او راه‌اندازی شده و مطالب مختلفی را منتشر می‌کنند. در همین رابطه و اخیرا یک حساب کاربری در توییتر با نام علی دایی شروع به فعالیت کرده و توییت‌هایی را درباره حوادث اخیر کشور منتشر می‌کند.

در بخش معرفی این حساب کاربری در توییتر هم از قول علی دایی نوشته شده: "به زود با مردم شریف ایران در تلگرام ارتباط مستقیم خواهم داشت" و در ادامه لینکی مربوط به یک کانال تلگرامی قرار داده شده که به نوعی القای مدیریت این صفحات به نام علی دایی را می‌نماید.

علی دایی در گفت‌وگو با ایسنا با رد مالکیتش بر این حساب کاربری در توییتر گفت: این یک حساب کاربری غیر واقعی است. حساب من (در اینستاگرام) تیک آبی دارد.

وی هم‌چنین درباره حضور و فعالیتش در تلگرام ادامه داد: من اصلا به دنبال راه‌اندازی کانال تلکرام نیستم.

 

 

علی دایی

* در پاسخ به اخبار منتصب به اینجانب در صدا و سیما و برخی از خبرگزاری‌ها لازم به ذکر می‌دانم اطلاعات من از زادگاهم اردبیل کامل می‌باشد و اگر به صحت مسئله‌ای نرسم هیچگاه اظهار نظر نمی‌کنم. از این پس به یک اجماع برسید بعد آن خبر را منتشر نمایید تاریخ ثابت کرده، می‌کند و خواهد کرد چه کسانی دروغگو هستند من خودم را اسطوره نمی‌دانم و بار‌ها گفته ام من از جنس همین مردمم.

مشکل خروج از کشور علی دایی و همایون شجریان برطرف شد

خبرگزاری ایسنا می گوید مشکل خروج از کشور چهره‌های فرهنگی‌ و ورزشی نظیر علی دایی و همایون شجریان برطرف شده و پاسپورت آنها تحویل شده است.

خبرگزاری ایسنا در توییتی نوشت: «خبرنگار ایسنا کسب اطلاع کرد که مشکل خروج از کشور چهره‌های فرهنگی‌ و ورزشی نظیر علی دایی و همایون شجریان برطرف شده و پاسپورت آنها تحویل شده است.»

گذرنامه علی دایی ضبط شده بود؟

یکی از نزدیکان علی دایی خبر ضبط پاسپورت او هنگام بازگشت به تهران را تایید کرده بود.

شایعه ای در فضای مجازی پخش شده مبنی بر این که گذرنامه علی دایی به محض ورود به کشور ضبط شده است.
علی دایی که چندی پیش برای انجام یک کار شخصی به خارج از کشور سفر کرده بود، از استانبول به تهران برگشت. خبر بازگشت علی دایی اما تحت تاثیر یک شایعه عجیب قرار گرفت.شایعه شد پاسپورت علی دایی ضبط شده است. از ساعاتی قبل هم برخی پایگاه های خبری مدعی شدند علی دایی ممنوع الخروج شده است.

هنوز علی دایی به صورت رسمی به این شایعه ها واکنش نشان نداده و هیچ یک از خبرگزاری های رسمی هم خبر ممنوع الخروجی او یا حتی شایعه ضبط گذرنامه اش را تایید یا تکذیب نکرده اند اما یکی از نزدیکان علی دایی در گفتگو با خبرنگاران ورزشی خبر ضبط پاسپورت علی دایی هنگام بازگشت به تهران را تایید کرده بود.

علی دایی  با پروازی از استانبول به تهران برگشت.

عکسی از تیپ جدید همسر علی دایی منتشر شد

 

اما علی دایی از این اتفاق نا امید نشد و در همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب پذیرفته شد و دو ترم به تحصیل پرداخت. این پایان ماجرای تحصیل شهریار ایران نبود. علی دایی در سال 1367 مجدد در کنکور شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و مدرک لیسانس خود را در بهمن ماه 1371 از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.\\\\\\\\علی دایی که به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود در تحصیل به لیسانس متالوژی قانع نبوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

علی دایی

 علی دایی علاوه بر موفقیت های فوتبالی و تحصیلی در تجارت نیز موفق بوده و هم اکنون گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران می باشد.

مشاغل علی دایی به پوشاک ورزشی محدود نشده و در ساختمان سازی نیز فعال است.

فعالیت های اقتصادی و محبوبیت ورزشی علی دایی را از نیکوکاری و کارهای خیرخواهانه غافل نکرده و در سال 1385 یک هنرستان کار و دانش در شهرک گلستان اردبیل با تمامی تجهیزات به نام ابوالفضل دایی(پدرش) ساخت و تحویل آموزش و پرورش ناحیه 1 داد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: