پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، افزایش سبک زندگی اشرافی در محله های بالای شهر تهران باعث شده هر روز تعداد بیشتری به تبعیض اقتصادی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن در جامعه پی ببرند.

3Y4vkcrCrRIP

بعد از رسوایی‌های مربوط به باستی هیلز تهران، چند روز پیش هم تصاویر عجیبی از یک قبرستان فوق لاکچری در لواسان پخش شد که همه را شوکه کرد. تصاویر مربوط به این باغ – قبرستان نشان از این دارد که قیمت هر قبر این منطقه حداقل چند میلیارد است. این در حالی است که نه در بوشهر و خوزستان بلکه در همین جنوب تهران بسیاری با فقر مطلق دست و پنچه نرم می‌کنند.

qL1tLMg9S8xr

عسلک؛ بورلی هیلزتر از بورلی هیلز

 

متاسفانه منطقه لواسان تبدیل شده به محل جلوه اشرافی گری و ثروت اندوزی و مانند یک دمل چرکین مشکل و بیماری درونی جامعه ما را عیان می‌کند. لواسان پر از محله هایی است شیک که قیمت هر ساختمان آن چند میلیارد می‌ارزد. یکی از این مناطق که کمتر به آن توجه می‌شود عسلک است.

این منطقه خوش آب و هوا در شرق لواسانات تا مدتها به عنوان سوئیس ایران شناخته می‌شد. این منطقه پر است از ویلاهای گران قیمت با مبلغ های نجومی. مالک بیشتر این ویلاها تاجران، سلبریتی‌ها، سیاستمداران و میلیاردهایی هستند که می‌خواهند تعطیلات آخر هفته خود را با آرامش بگذرانند.

9i0z02fOe2jB

عسلک یک منطقه کوهپایه ای است که قبلا استلک (اصطلک) نامیده می‌شد اما به مرور زمان به عسلک تغییر نام داد. تپه ای که تا قبل از انقلاب متعلق به فردی به نام اویسی از اقوام تیمسار اویسی بوده است.  به گفته برخی  از ساکنان عسلک، تیمسار اویسی در زمان پهلوی دوم این ملک را به نام خود زده و  خیلی سریع شروع به ساخت ویلاهایی هایی در آن می‌کند.

از آن به بعد است که آرام آرام عسلک جزو بهترین و گران ترین مناطق لواسان می‌شود و محل زندگی افراد مشهور بسیاری می‌گردد.

 

سلبریتی‌ها و سیاستمدارانی که در عسلک زندگی می‌کنند

پیش از این شایعه شده بود که اسلبریتی‌ها و سیاستمداران بسیاری در این منطقه زندگی کرده و ویلا دارند. در واقع روزنامه هفت صبح بود که اولین بار نام افراد مشهوری را که در این منطقه زندگی می‌کنند برد.  نام این افراد بدین شرح  بودند: مهران مدیری، فرامرز قریبیان، علی کریمی، علی دایی، یکی از بزرگان اتحادیه طلا و جواهر، دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی و... با این حال، ادعای روزنامه هفت صبح هرگز ثابت یا رد نشد.

US1fnx04kgDz

همچنین کمی پیش روزنامه کیهان ادعا کرد برخی وزرای حسن روحانی من جمله عباس آخوندی در این منطقه ملک دارند که این مساله نیز تایید یا تکذیب نشد.

 

قیمت‌های نجومی ملک در عسلک

عسلک منطقه ای است که چشم انداز خوبی دارد؛ آب و هوای آن هم بی نظیر است و از قدیم هم به خاطر همین دو ویژگی مشهور بوده. البته نباید فراموش کرد که مناطق اطراف آن مثل توک مزرعه، چنارین، گلندوک و … قیمت هایشان با این منطقه قابل مقایسه نیست.

Z6s9bHlhr68U

قیمت ویلاها در این منطقه بسته به نوع ساختمان، سن آن و طراحی اش تفاوت دارد. با این حال در برخی موارد، قیمت یک ویلا به متری 100 میلیون تومان هم می‌رسد. سال گذشته قیمت یک آپارتمان یا ویلای 1000 متری در این منطقه حدود 50 میلیارد تومان برآورد شده بود که با افزایش قیمت مسکن، این عدد بالاتر هم رفته است.

 

چرا این‌همه اختلاف؟

شاید آنچه بیش از همه مردم را نگران می‌کند این باشد که این تبعیض اقتصادی  و اجتماعی در قلب تهران هر روز در حال ببشتر شدن است و متاسفانه از جانب افرادی هدایت می‌شود که دائما شعار ساده زیستی می‌دهند. این اختلاف قول و عمل به حکم آیه " لم تقولون مالا تفعلون" (صف 61) بیشتر قلب انسان را جریحه دار کرده و به نوعی درد مضاف به انسان می‌دهد. کسانی که ذکر لبشان عدل علی است و خطبه های او را بر لب جاری می‌سازند و سپس شب را در باستی هیلز و عسلک به سر می‌برند بیشتر از هر کسی قابل سرزنش و دوری هستند.

0f8gpS7OTuZg

اکنون نظر شما چیست؟ به نظر شما چگونه باید با این معضل بزرگ اجتماعی برخورد کرد و چرا اصولا بعد از 40 سال از انقلابی که شعار و آرمان عدالت و برابری داشت باید به این سطح برسیم؟

 

منبع: خبر فوری

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: