پایگاه خبری خانه فوتبال:

گروه سیاسی خبرگزاری فارس ــ احد شیرزاد: صبح جمعه ۱۳ دی‌ماه یکهزار و سیصد و نود و هشت، برای نسل جدیدی که داغ بزرگانی چون شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید رجایی را ندیده بود، ماندگار شد. سردار حاج قاسم سلیمانی که پیش‌تر لقب شهید زنده را گرفته بود،‌ بامداد جمعه و در پی حمله بالگردهای آمریکایی به خیل یاران شهیدش پیوست.

دلاوری‌های فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاری از مظلومان منطقه و مقابله با تروریست‌ها خون‌خوار، نام سردار سلیمانی را از یک دهه اخیر بر سر زبان‌ها انداخت. مخصوصاً زمانی که مقامات آمریکایی سردار سلیمانی را تهدید به ترور کردند.

شکل‌گیری گروه تروریستی داعش و بی‌سابقه‌ترین خونریزی‌ها در غرب آسیا از سوی این گروه دست‌پرورده آمریکا، نقش و اثرگذاری حاج قاسم سلیمانی را بیش از همیشه پررنگ کرد. جوانان مدافع حرم از ایران، افغانستان، عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه با رهبری سردار سلیمانی، مجهزترین گروه تروریستی دنیا را سرکوب کردند و سردار سلیمانی خبر نابودی داعش را در نامه‌ای به فرمانده کل قوا و ولی امر مسلمین جهان اعلام کرد.

داعش که تا مرزهای ایران پیشروی کرده بود در خرداد ۹۶ با حمله به مجلس شورای اسلامی، زهر خود را وارد کرد و تعدادی از هم‌وطنان بی‌گناه ما را به‌شهادت رساند. زین پس، ارزش جانفشانی‌های حاج قاسم سلیمانی در بیرون از مرزها، بیش‌ از پیش برای ایرانیان لمس شد و این باور که اگر حاج قاسم و جوانان مدافع حرم در خارج از مرزها با دشمن نجنگند، باید در همدان و کرمانشاه با آن‌ها بجنگیم، عمومی شد.

حاج قاسم سلیمانی که نامش با «امنیت» عجین شده بود، با داشتن چهره‌ای مهربان و نگاهی نافذ، به محبوبیتی کم‌نظیر رسید. محبوبیتی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حاج قاسم سلیمانی به محبوب‌ترین چهره کشورمان مبدل شده است.


خصلت‌های کم‌نظیر سردار سلیمانی او را به شخصیتی تبدیل کرد که در بین تمام اقشار جامعه و سلایق سیاسی، محبوبیتی فراگیر داشت. از این رو مرد و زن، پیر و نوجوان، ورزشکار، بازاری،‌ سیاسی و غیر سیاسی، هنرمند و... برای گرفتن عکس با قاسم سلیمانی و ابراز محبت به او، از یکدیگر سبقت می‌گرفتند.

 

 

همین محبوبیت فراگیر است که خبر شهادت سردار سلیمانی، موجی از ابراز احساسات را علاوه بر منطقه، در فضای داخلی کشور به‌راه انداخته است.

 

 

محمّد قوچانی، عضو شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب کارگزاران:

 

علی شکوری راد، دبیرکل حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملّت:

 

احمد حکیمی پور، دبیرکل حزب اراده ملّت:

 

محسن رضایی:

 

حزب مؤتلفه اسلامی:

 

هنرمندان کشور نیز با قریحه خود به خبر شهادت سردار سلیمان واکنش نشان داده‌اند:

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: