پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، هنوز ۹۰ دقیقه از پایان جلسه گابریل کالدرون با محمدحسن انصاری‌فرد نگذشته بود که اخبار صددرصد مثبتی از داخل این جلسه به بیرون درز کرد. مدیرعامل باشگاه در مصاحبه جذابی گفت: «مشکلات در حال حل شدن است، قسط اول را می‌دهیم، برای پرداخت قسط دوم هم مشکلی نداریم، هواداران نگران نباشند، با کالدرون به توافق رسیدیم و...»، اما صبح دیروز کالدرون با یک پست اینستاگرامی همه این تلاش‌ها را از بین برد و روی دیگر حقیقت را برملا کرد.

از رفتار باشگاه ناراحت هستم

کالدرون کنار عکسی که کنار مدیرعامل باشگاه و اینیگو به چشم می‌آید و لبخند به لب دارد، فقط یک جمله نوشت و منتشر کرد: «از رفتار باشگاه خیلی ناراحت هستم.» او این جمله را به زبان انگلیسی هم تأیید کرد تا خیال هواداران را راحت کند که جمله متعلق به خودش بوده. این جمله نشان می‌دهد برخلاف آنچه مدیرعامل باشگاه و عوامل و کارمندان پرسپولیس می‌گویند، هیچ توافقی در میان نیست و کالدرون از رفتار آن‌ها ناراضی است. سرمربی آرژانتینی پرسپولیس که نشان داده شجاعتش قابل تحسین است، با همین جمله، ذهنیت خود نسبت به مدیریت باشگاه را نشان داد و البته تیر دوم او هم به هدف خورد، چون با همین پست، مسئولان باشگاه را مقابل هواداران قرار داد.

معمای بزرگ؛ چرا به کالدرون پول نمی‌دهند؟

طی روز‌های گذشته، بار‌ها به این موضوع اشاره کردیم که طبق ادعای مستند از سوی اسپانسر جدید باشگاه پرسپولیس که یک شرکت فعال در زمینه اقدامات اقتصادی در فضای مجازی است، چکی به تاریخ ۴ دی (روز گذشته) در اختیار انصاری‌فرد قرار گرفته بود که باشگاه با این رقم می‌توانست بخش اعظمی از مشکلات مالی از جمله تسویه حساب با کالدرون را حل انجام دهد ولی درست در روزی که طبیعتاً چک باید نقد می‌شد و پول به حساب باشگاه می‌آمد تا در اختیار سرمربی تیم قرار بگیرد، کالدرون باید چنین پستی منتشر کند؟ موضوع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که بدانیم کالدرون در مصاحبه‌های اخیر خود، بار‌ها نسبت به مسائل مالی باشگاه اعتراض داشته و حتی به صورت رسمی اعلام کرده بود اگر تا روز ۶ دی به پول خود نرسد، تصمیم دیگری می‌گیرد. حالا دوباره سؤال را مطرح می‌کنیم، چرا باشگاه به کالدرون پول نمی‌دهد؟

طرح‌های اقتصادی چه شد؟

انصاری‌فرد از روزی که مدیرعامل پرسپولیس شده، در مورد بدهی‌ها صحبت کرده و البته به هواداران این امیدواری را می‌داد که مشکلات مالی را با مرور زمان حل می‌کند. او البته به بازیکنان و کادر فنی هم وعده‌هایی داده بود و از سوی دیگر، درآمد‌های سرشاری هم داشت از جمله شروع همکاری با یک اسپانسر جدید، اما خروجی این همه فعالیت اقتصادی هنوز هم مشخص نیست تا حدی که او در تسویه قسط اول کالدرون طی ماه‌های اخیر کاملاً ناکام بوده و صدای اعتراض کالدرون را به هوا بلند کرده است.

چه رفتاری باعث ناراحتی کالدرون شد؟

کالدرون به صورت رسمی از عدم دریافت مطالبات خود و همچنین وعده‌های پوچ مدیریت باشگاه گلایه کرده و حالا هم از رفتار آنها. همین مسائل، ده‌ها سؤال را از ذهن هر فردی از جامعه فوتبال می‌گذراند:

*انصاری‌فرد چه رفتاری داشته که کالدرون را تا این حد ناراحت کرده که او برای بروز این ناراحتی، وارد فضای مجازی شده و عصبانیتش را به گوش هواداران رسانده است؟

*پول کجاست؟ چکی که باشگاه از اسپانسر جدید خود دریافت کرده (و قرار بود دیروز نقد شده و در اختیار کالدرون قرار بگیرد) حالا کجاست؟

*چرا با سرمربی موفقی که ۶ برد پیاپی کسب کرده، طوری رفتار می‌کنند که او تا این حد شاکی و عصبانی شود؟

*آیا واقعاً می‌خواهند کالدرون را هم فراری بدهند؟ چه دلیلی برای این رفتار‌ها وجود دارد؟ آیا کسی از رفتن کالدرون منتفع می‌شود؟

*چرا مدیران باشگاه که تجربه جدایی برانکو ایوانکوویچ، مارک ویلموتس از تیم ملی و البته آندره‌آ استراماچونی از فوتبال ایران را به چشم دیده‌اند، باید همان رویه را در قبال کالدرون داشته باشند؟

*این موضوع چیزی غیر از علنی شدن اختلاف مدیران با کالدرون است؟

*اگر توافقی در جلسه حاصل نشده، چرا باید کالدرون به هواداران در فضای مجازی بگوید: «از رفتار مدیران باشگاه ناراحت است»؟ الان چه کسی باید پاسخگوی آن حجم از اخبار مثبت که بعد از جلسه شنیده شد، باشد؟

چرا پاسخگو نیستید آقای انصاری‌فرد؟

برای پی بردن به پاسخ این حجم از سؤالات و روشن شدن موضوع با انصاری‌فرد چند بار تماس گرفتیم. او هرگز پاسخگوی این تماس‌ها نبود به همین بهانه، دو بار به شماره همراه او پیامک ارسال کردیم. در پیامک اول، از او پرسیدیم وقتی چک اسپانسر قرار بود دیروز به دستش برسد، چه دلیلی داشت که تاکنون با کالدرون تسویه حساب نشود؟ و در پیامک دوم از او خواستیم در این مورد توضیح بدهد که چرا بعد از جلسه عصر سه‌شنبه مصاحبه کرده و همه چیز را عادی جلوه دادید در حالی که کالدرون از رفتار شما ناراحت بود؟ آیا واکنش کالدرون در فضای مجازی، به دلایلی غیر از مسائل مالی مربوط می‌شد؟ این پیامک‌ها به دست انصاری‌فرد رسید، اما هرگز پاسخگو نبود و هیچ جوابی ارسال نکرد تا با سکوت خود، موضوع اختلاف با کالدرون را پیچیده‌تر کند.

شوک‌هایی که ادامه دارد

فوتبال ایران هنوز از شوک جدایی برانکو، ویلموتس و استراماچونی که طی ۶ ماه گذشته اتفاق افتاد، خارج نشده که حالا کالدرون از نارضایتی خود نسبت به رفتار مدیریت باشگاه سخن به میان می‌آورد و شوک دیگری به فوتبال کشورمان می‌دهد. او دقیقاً ناراحتی خود را از «مدیران باشگاه» عنوان کرده، اما انصاری‌فرد درست در همین روز مهم پاسخگوی علت این ناراحتی نیست. نه خبری از پرداخت پول به کالدرون می‌شنویم و نه از داخل باشگاه در مورد اوضاع گل و بلبل پرسپولیس، خبری منتشر می‌شود. انگار آن‌ها که چند ماه است حرف‌های‌شان چیزی غیر از وعده نیست، خود را متعهد به تهدیدات کالدرون نمی‌دانند و شاید بدشان نمی‌آید که او هم از ایران برود!

کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند

چرا باشگاه پرسپولیس مطالبات کالدرون را نمی‌پردازد؟

ناصر ابراهیمی: پول ندارند مربی خارجی می‌آورند

مربی اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: کالدرون زحمت خودش را کشیده و هم در لیگ و هم در جام حذفی موفق بوده است. طبیعی است که باشگاه هم باید به تعهدات خودش عمل کند و پول او را بدهد. خب وقتی پول ندارند چرا می‌روند مربی خارجی می‌آورند که در نهایت کارشان به اینجا بکشد. خود من ۱۰، ۱۵ سال است که از پرسپولیس طلبکارم و پولم را نداده‌اند. حال شما حساب کنید چطور می‌خواهند پول چند میلیاردی مربی خارجی را بدهند. البته عمدی در کار نیست و اگر پول داشتند حتماً می‌دادند.

مرتضی کرمانی‌مقدم: انصاری‌فرد گفته فردا پول می‌دهیم

مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس در این خصوص گفت: من فکر نمی‌کنم پرسپولیسی‌ها قصد داشته باشند پول کالدرون را ندهند، چون انصاری‌فرد مدیر باشگاه اعلام کرده تا روز جمعه (فردا) مشکل کالدرون را حل خواهند کرد، بنابراین من قبول ندارم که می‌خواهند پول او را ندهند اگر چه خدای ناکرده اگر پول به موقع نرسد مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. این را هم بدانید کالدرون مثل استراماچونی نیست و او هرگز اگر پولش را هم دیرتر بگیرد تیم را رها نخواهد کرد و این را خودش هم بار‌ها گفته است.

بیژن ذوالفقارنسب: کاش یک ماه زودتر دست به کار می‌شدند

کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: خب پرسپولیس کاری که می‌خواهد یک ماه دیگر انجام دهد را حالا انجام دهد و دستمزد کالدرون را بپردازد تا مشکل حاشیه‌ای ایجاد نشود. اگر سرمربی پرسپولیس ناراضی باشد تبعات زیادی برای این تیم پیش خواهد آمد. کالدرون از مدت‌ها قبل گفته تا فلان تاریخ پولم را بدهید، پس باشگاه بهانه‌ای ندارد که پول او را پرداخت نکند و دلیل اینکه چرا کار به اینجا کشیده شده را نمی‌دانم، چون این مربی زحمت خودش را کشیده و پرسپولیس در جام حذفی و لیگ حالا مدعی قهرمانی است و خوب نیست در حق او این مسائل رقم بخورد.

حمید درخشان: اگر پول بود که پرداخت می‌کردند

سرمربی اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: خب از همان روز اولی که باشگاه‌ها اقدام به جذب سرمربی خارجی می‌کنند باید فکر این را هم کرده باشند که از چه طریقی می‌خواهند پول آن‌ها را بدهند. مربی می‌آورند و با او کار می‌کنند و وقتی موقع پرداخت پول می‌شود کل هیئت مدیره و مدیرعامل به هم می‌ریزند که حالا باید چه‌کار کنند؟ قطعاً اگر پول داشتند به کالدرون پرداخت می‌کردند و حالا باشگاه در تلاش است تا هر چه زودتر پول او را تهیه کند. در کل نظر من این است که اگر پول نداریم بهتر است مربی خارجی نیاوریم.

محمود کلهر: باشگاه باید زودتر به فکر می‌افتاد

هافبک اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: کالدرون با پرسپولیس موفق بوده و در لیگ، دوم هستیم و در جام حذفی هم به مرحله نیمه نهایی رسیده‌ایم با این وجود او بیشترین همکاری را در قبال مسائل مالی با باشگاه داشته و به همین دلیل بر مسئولان باشگاه پرسپولیس واجب است هر طور شده و خیلی زود پول او را جور کنند و به حسابش واریز نمایند. اینکه چرا تا حالا این کار را نکرده‌اند برایم جای سؤال دارد، چون ما همیشه صبر می‌کنیم و در دقیقه ۹۰ می‌خواهیم تمام کارهای‌مان را انجام دهیم. به نظر من باشگاه باید زودتر به فکر پول کالدرون می‌افتاد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: