پایگاه خبری خانه فوتبال:

ایران خودرو بزرگترین خودروساز ایران و خاورمیانه است.ایران خودرو با نام ایران ناسیونال آغاز به کار کرد.ایران خودرو انواع خودروهای بنزینی و دیزلی سبک و سنگین را تولید می کند.ایران خودرو سعی در بروز رسانی تولیدات دارد.ایران خودرو نبض بازار را کنترل می کند.

تصاویر خودرو هیوندای سانتافه مدل 2021 که الگو طراحی ایران خودرو ریرا بوده است
ایران خودرو
ایران خودرو
ایران خودرو

کابین ایران خودرو ریرا را ببینید

خودرو برقی ایران خودرو رونمایی شد

ری را از جمله محصولاتی است که در آینده توسط ایران خودرو به بازار عرضه می‌شود.
حال ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از ری را برقی رونمایی کرد.
در این خودرو چه در طراحی ظاهری و چه داخلی از تریم آبی استفاده شده است.

ایران خودرو

بازار خودرو یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی هر کشور است. در این بازار، خودروهای جدید یا دست دوم به فروش می‌رسند. انواع خودروهای مختلفی از جمله اتومبیل، موتورسیکلت، وانت، کامیون، اتوبوس و انواع دیگر در این بازار قابل دسترس هستند.

ایران خودرو ریرا با کدام موتور برقی تولید خواهد شد؟

تا به امروز هیچ خودروی الکتریکی یا برقی در ایران با تیراژ بالا و عمومی تولید نشده است؛ مطابق با گفته مدیرعامل ایران خودرو، ریرا اولین محصول تمام برقی این شرکت و ایران خودرو خواهد بود، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که ایران خودرو چه موتور و گیربکس برقی را روی این محصول قرار خواهد داد؟
ایران خودرو تا به امروز چند خودروی الکتریکی را که تنها در نمایشگاه‌ها رونمایی شده‌اند را تولید کرده است، اما ایران خودرو هیچ‌گاه  تا به امروز اعلام نکرده است که موتورهای این محصولات را مهندسان خود شرکت ساخته‌اند.
در نتیجه می‌توان گفت که ایران خودرو احتمالاً برای ریرا برقی تا این ثانیه قوای‌محرکه‌ای را تولید نکرده است و ابادی از پیشرانه‌های دیگر شرکت‌ها استفاده کند که این موضوع هم تا چالش‌های زیادی را به دنبال خود دارد چرا که هزینه خرید امتیاز یک موتور برقی بسیار زیاد است و برای این شرکت در شرایط فعلی هیچ فایده‌ای ندارد و تنها به مشکلات شرکت می‌افزاید.

سوال بعدی درباره محل قرارگیری باتری‌های این خودرو است، چراکه ریرا یک کراس‌اوور کامپکت و جمع وجور شهری است که از فضای صندوق عقب و همچنین فاصله طولی بین دو محور زیادی برخوردار نیست واین دو ویژگی برای مهندسان ایران خودرو چالش بزرگی را برای جای‌گذاری پک‌های باتری ایجاد می‌کند.

به روایت دیگر ایران خودرو تا به امروز موتور و گیربکسی که برای خودروهای برقی قابل استفاده باشد را تولید نکرده است، هر چند پروژه‌هایی بوده‌‎اند که این شرکت در واحد تحقیق و توسعه خود آن‌ها را دنبال کرده است و حتی شاید روی کاغذ هم موفق بوده‌اند، اما موتور، گیربکس و پک‌باتری که در کنار یکدیگر بتوانند منجر به حرکت یک خودرو بشوند تا به این لحظه در ایران مشاهده نشده است.

ایران خودرو ریرا چگونه شارژ می‌شود؟

ایران خودروبر فرض تهیه و مونتاژ تمام قطعاتی که در بالا ذکر شد و در نهایت تولید ریرا برقی با توجه به قطعی برق مداوم واحدهای صنعتی و کمبود برق تولیدی در شبکه خانگی نمی‌توان انتظار داشت که بتوان این خودروها را  برق خانگی شارژ کرد.

در حال حاضر که هیچ خودرویی برای شارژ باتری‌های خود از برق شبکه خانگی استفاده نمی‌کند، شبکه برق نمی‌تواند بار مصرفی فعلی را تحمل کند و قطعا اگر تعداد زیادی خودرو از برق این شبکه برای حدود 4 ساعت  در شبانه روز استفاده کنند، قطعی برق به جز واحدهای صنعتی گریبان خانه‌ها را هم خواهد گرفت.

پروژه تولید یک کراس‌اوور ایرانی با نام K125 از همان ابتدا یک آرزو برای ایران خودرو بود. این شرکت از سال 1398 و پس از اعمال تحریم‌ها مجبور به توقف تولید پژو 2008 شده و تصمیم به‌تولید کراس‌اوور ایرانی گرفت. محصولی که بعدها ری‌را نام گرفت و ایران خودرو هدف از تولید آن را، جایگزینی با پژو 2008 اعلام کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: