پایگاه خبری خانه فوتبال:

بیتا فرهی بازیگر باسابقه که به دلیل عارضه ریه و کلیه در بیمارستان دی تهران بستری شده بود،در شصت و پنج سالگی درگذشت.بیتا فرهی همزمان با پخش سریال سرزمین مادری که در آن نقش عمه خانم را بازی می کرد و در آن نقش هم بخاطر بیماری درگذشته است دار فانی را وداع گفت.بیتا فرهی با فیلم هامون چهره شد.

بردن سنگ تصویر بیتا فرهی از مزارش

بیتا فرهی
فرزند بیتا فرهی خبر داد که بخشی از کتیبه سنگ مزار مادرش را که عکس این هنرمند بر آن نصب شده بود، چند روز بعد از نصب و پس از مراسم چهلم این هنرمند، از مزارش برداشته شده است.
ایسنا نوشت: مهسا قریشی فرزند بیتا فرهی خبر داد که بخشی از کتیبه سنگ مزار مادرش را که عکس این هنرمند بر آن نصب شده بود، چند روز بعد از نصب و پس از مراسم چهلم این هنرمند، از مزارش برداشته شده است.
 او  در جملات کوتاهی گفت: شگفت زده ام و در عجبم اگر این کتیبه مشکلی داشت که چرا به ما قبل برداشته شدنش اطلاع ندادند و اگر قانونی در این زمینه بوده است که من شخصا از آن اطلاعی نداشتم _ پیش از نصب اطلاع رسانی نشده بود چون این اتفاق در شان مزار یک هنرمند مردمی نیست.
 مهسا قریشی در عین حال گفت: من هنوز چون جزییات ماجرا برای خودم روشن نیست، صبر می کنم تا دوستانم که در ایران پیگیر این موضوع از مسئولان بهشت زهرا هستند، پاسخ قانع کننده ای بدهند.
بیتا فرهی

تصویر سنگ مزار مرحوم بیتا فرهی
​در آستانه چهلمین روز درگذشت‌ بیتا فرهی سنگ مزار این هنرمند نصب شد.
سنگ مزار این بازیگر فقید سینما به سفارش خانواده و دخترش مهسا قریشی در حالی نصب شد که قطعه شعر حافظ «هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق / ثبت است در جریده عالم دوام ما » بر روی آن نوشته شده است، قطعه شعری که بیتا فرهی دوست داشت و همچنین مقبره این بازیگر با گل‌های طبیعی آراسته شده است که مورد علاقه این بازیگر بود.
این هنرمند طبق وصیت خودش در کنار مادرش در بهشت زهرا خاک شده است.
مراسم یادبودی نیز هفته آینده برای بیتا فرهی قرار است برگزار شود که جزییات آن متعاقبا اعلام می‌شود.
بیتا فرهی به دلیل عوارض ریوی و قلبی ۴ آذر ماه از دنیا رفت.
هم‌اکنون سریال «سرزمین مادری» با بازی بیتا فرهی در حال پخش است.
«هامون»، «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون بازی»، «خانه ای روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، «بانو»، «لامینور» و.. از جمله فیلم‌های سینمایی است که بیتا فرهی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.
بیتا فرهی متولد سال ۱۳۳۷ بود و در سن ۶۵ سالگی از دنیا رفت.

بیتا فرهی

عکس غم انگیز از دختر مرحوم بیتا فرهی
بیتا فرهی

بیتا فرهی

تصویری از دختر بیتا فرهی در مراسم تشییع پیکر مادرش را مشاهده می‌کنید.
آوازخوانی علی زند وکیلی در مراسم وداع با بیتا فرهی


تصاویر وداع با مرحوم بیتا فرهی | هنرمندان در مراسم تشییع پیکر بیتا فرهی


تصویر جدید از بیتا فرهی که نیکی کریمی منتشر کرد
انتشار تصویر جدید از بیتا فرهی توسط نیکی کریمی در فیلمی که پخش نشد!
نیکی کریمی بازیگر سینما، با انتشار تصویری نوشت که «بیتا فرهی در فیلمی که سال گذشته به نام «زمانی در ابدیت» تهیه کردم، بازی کرد.» این فلیم هنوز پخش نشده است.

بیتا فرهی

سخنان دختر بیتا فرهی و زمان و مکان مراسم تشییع و تدفین

طبق وصیت خانم بیتا فرهی قرار است او را در میان مردم و کنار مادرش در بهشت زهرا به خاک بسپارند.
فرزند بیتا فرهی که برای بدرقه مادرش به ایران آمده است، گفت: مادرم ایران را دوست داشت و دلش می خواست در خاک وطنش آرام بگیرد و سه هفته پس از بازگشتش به ایران در خاک وطنش آرام خواهد گرفت.
«هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام ما» مهسا قریشی سخنانش را اینگونه آغاز کرد و گفت: خانم بیتا فرهی سه هفته قبل، از من خداحافظی کرد و به ایران آمد و حالا من برای خداحافظی با او آمده ام. مادرم مردم و سرزمین مادریش را دوست داشت و همیشه می گفت من را در قطعه هنرمندان خاک نکنید و می خواست در بین مردم و در آغوش مادرش آرام گیرد.
وی ادامه داد: ما نیز طبق وصیت خانم فرهی، ایشان را در میان مردم و کنار مادرشان در بهشت زهرا به خاک می‌سپاریم.
به گفته ی او؛ مراسم خاکسپاری روز سه شنبه ۷ آذر ماه از خانه سینما ۲ در خیابان وصال در ساعت ۹ صبح به سمت قطعه ۷۹ بهشت زهرا انجام می شود. بدین وسیله از همه مردم و دوستدارانش میخواهیم که در بدرقه مادرم که عاشق مردم، زندگی و کشورش بود، حاضر شوند.فرزند بیتا فرهی از همه مردم و هنرمندانی که از روز گذشته با او ابراز همدردی کردند، تشکر کرد و گفت: سه شنبه برای بدرقه مادرم در خاک وطنش و در کنار مردم خواهم بود.
بیتا فرهی ۴ آذر ماه به دلیل عوارض عفونت ریه در بیمارستان دی از دنیا رفت.

عکس بیتا فرهی با همان چهره شیک در کودکی
بیتا فرهیتصاویر استوری هنرمندان به درگذشت بیتا فرهی؛از رضا گلزار تا صدف اسپهبدی

بیتا فرهی
بیتا فرهی
بیتا فرهی
بیتا فرهی

بیوگرافی بیتا فرهی

بیتا فرهی، بازیگر سینما و تلویزیون، در تاریخ 1 فروردین 1337 در تهران و در خانواده متوسط نه پولدار اما با فرهنگ و اصیل به دنیا آمد.
او در سال 1359 از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا با رشته هنر فارغ التحصیل شد.
در سن 31 سالگی، با حضور در فیلم «هامون» به عنوان بازیگر، به دنیای سینما وارد شد و از آن زمان به همراه خسرو شکیبایی، در طول سال‌ها در پروژه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی به چشم‌انداز بازیگری خود روشنی بخشید.
سال 57 به آمریکا رفتم و مدتی بعد وارد مدرسه هنری شدم در آن زمان هدفی برای بازیگری نداشتم و در نهایت بعد از سه سال در سال 1360 به ایران بازگشتمشادروان بیتا فرهی از دهه شصت با بازی در فیلم هامون ساخته مرحوم داریوش مهرجویی در سینما مطرح گردید و در فیلم‌هایی همچون؛ بانو، کیمیا، اعتراض، میکس، خانه‌ای روی آب، خون‌بازی، پارک‌وی، خاک آشنا، شیش و بش، بشارت به یک شهروند هزاره سوم، دوران عاشقی، برادرم خسرو، لامینور، و سریال‌هایی همچون؛ سرزمین سبز، ولایت عشق، طلسم‌شدگان، سرزمین کهن، ایراندخت، از یادها رفته، ایفای نقش کرده بود.
همکاری با کارگردان‌های بزرگی همچون؛ داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش، بهمن فرمان‌آرا، بیژن بیرنگ، مهدی فخیم‌زاده، فریدون جیرانی، محمدهادی کریمی، رخشان بنی‌اعتماد، عباس کیارستمی، سیروس الوند، علیرضا رئیسیان، در کارنامه این هنرمند فقید نقش بسته است.

 

 

بیتا فرهی

ازدواج بیتا فرهی و تنها دخترش

بیتا فرهی در جوانی ازدواج کرد و صاحب دختری بنام مهسا شد.مهسا قریشی دختر بیتا فرهی متاهل است و فرزند دختری بنام تسا دارد.
تسا نوه بیتا فرهی، هدیه ای بود که خداوند همزمان با درگذشت مادر بیتا فرهی به آنها داد تا شرایط قابل تحمل تر شود.
تنها فرزند بیتا فرهی در پاریس زندگی می کند و این بازیگر زن برای دیدار با آنها مرتب در حال سفر است که همین مسئله چندین بار باعث شده تا او پیشنهادات کاری خود را رد کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: