پایگاه خبری خانه فوتبال:

خبر تعطیلی مدارس همیشه برای خانواده ها از جمله خبرهای مهم محسوب میشود.تعطیلی مدارس اغلب بخاطر آلودگی هوا در فصل سرما رقم میخورد. امروز هم دولت خبر مهمی درخصوص تعطیلی مدارس داد. جزئیات کامل خبر تعطیلی مدارس را در خانه فوتبال با هم می خوانیم.

تعطیلی مدارس در همه مناطق تهران 

تعطیلی مدارس تهران تا آخر هفته

با اعلام معاون استاندار تهران، مدارس تهران تا آخر هفته تعطیل شد.
معاون استاندار تهران از غیر حضوری شدن مدارس در همه مقاطع تحصیلی این استان به‌ غیر از فیروزکوه تا پایان هفته جاری به دلیل آلودگی هوا خبر داد. 

 میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران در صبح امروز، درباره مصوبات کارگروه اظهار داشت: با توجه به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر از فردا تا پنج‌شنبه ۱۶ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.

وی با اشاره به تعطیلی مهدکودک‌ها طی این مدت ، ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری می‌باشد.
معاون استانداری تهران درباره دورکاری کارمندان نیز گفت: یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی با اولویت کارمندان دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار با نظر دستگاه مربوطه در این بازه زمانی دورکار می‌شوند.

 تعطیلی مدارس اصفهان ۱۴ آذر

وی افزود: اواخر وقت سه‌شنبه (۱۴ آذر) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۷ آذر) در سواحل دریای خزر و پنجشنبه (۱۶ آذر) علاوه بر مناطق یاد شده در ارتفاعات البرز، شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه گفت: از بعد از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران طی فردا و پس فردا (۱۴ و ۱۵ آذر ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با حداکثر و حداقل دمای ۱۸ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران از ۷ صبح امروز (دوشنبه) در محل استانداری تهران تشکیل شد.

باتوجه به پایداری و سکون هوا و تشدید آلودگی هوا در تهران کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران از ساعت ۷ صبح امروز در محل استانداری تهران تشکیل جلسه داده است و تا ساعاتی دیگر مصوبات این کارگروه اعلام خواهد شد.

تعطیلی مدارس و هشدار مهم به ساکنان شهرهای بزرگ

از بعدازظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

سازمان هواشناسی از تداوم و تشدید آلودگی هوا طی امروز و فردا در کلان‌شهرها و شهرهای پرجمعیت خبر داد و اعلام کرد:از اواخر وقت سه‌شنبه بارش در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است که در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی باعث افزایش و تداوم غلظت آلاینده‌های جوی می‌شود.

از اواخر وقت سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی شمال کشور بارش پراکنده و کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

منبع: تسنیم

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: