پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرطان یک بیماری کشنده و مهلک بشریت است.سرطان بعد از سکته های قلبی بیشترین عامل مرگ و میر است.سرطان تمام اعضای بدن را درگیر می‌کند.سرطان درمان سختی دارد ولی بعضی از موارد آن درمان شده‌اند.

چهارمین سرطان شایع در بین زنان را جدی بگیرید

دکتر سلمان اسلامی، جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به اینکه ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یکی از شایع ترین عفونت های دستگاه تولید مثل است که معمولاً از طریق رابطه جنسی منتقل شده و موجب سرطان دهانه رحم می شود که چهارمین سرطان شایع در بین زنان است، می گوید: در مواردی که یک خانم دچار اچ پی وی های با ریسک بالاست ، توصیه می شود که پروسه بارداری را به بعد از مراحل درمان و ریشه کنی کامل اچ پی وی موکول کند. ولی اگر اچ پی وی از نوع کم خطر باشد، حضور ویروس در دهانه رحم ، ممانعتی برای بارداری ندارد و فرد می تواند برای بارداری اقدام کند.

سرطان پایان کار نیست

سرطان

سرطان پایان کار نیست. برخلاف آمار زیاد مرگ و میر در اثر سرطان، این بیماری همیشه کشنده نیست. تحقیقات و بررسی‌های بسیار در رابطه با بیماری سرطان و گسترش اطلاعات در رابطه با آن باعث شده است آمار بهبودی از این بیماری تا حد زیادی افزایش پیدا کند. برای مثال در ژانویه ۲۰۱۹ آمار بهبود یافتگان سرطان، نزدیک به ۱۶ میلیون و نهصد هزار نفر بود. لازم به ذکر است آمار بهبودی از سرطان در انگلیس در طول ۴۰ سال گذشته، دو برابر شده است. با این وجود، این نکته حائز اهمیت است که بهبودی از این بیماری تا حد زیادی به نوع سرطان نیز بستگی دارد. برای مثال در کشور انگلیس آمار بهبودی از سرطان بیضه، ۹۸ درصد است؛ در حالی که آمار بهبودی از سرطان لوزالمعده یا پانکراس تنها یک درصد است. بنا بر گزارش موسسه ملی سرطان (NCI)، آمار مرگ و میر در اثر سرطان در ۳۰ سال گذشته سیر نزولی داشته است. در حال حاضر میزان بقای ۵ ساله برای برخی از انواع سرطان مانند سرطان سینه، پروستات و تیروئید تا بیش از ۹۰ درصد بهتر از گذشته است. این میزان بقای ۵ ساله برای تمام سرطان‌ها به طور میانگین نزدیک به ۶۷ درصد است. به طور کل، می‌توان گفت آمار مرگ در اثر این بیماری به آرامی در حال کاهش است، با این حال میزان بهبودی در برخی از سرطان‌ها بیشتر از دیگر سرطان‌هاست. طبق یک گزارش سالانه از وضعیت سرطان در آمریکا که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ آمار مرگ بر اثر سرطان، به طور میانگین سالانه یک و نیم درصد کاهش داشته است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: