پایگاه خبری خانه فوتبال:

شب یلدا در فرهنگ کهن ایران اهمیت خاصی دارد.شب یلدا یا چله مراسم خاصی دارد و ایرانیان و پارسی زبانان جهان علاقه خاصی به برگزاری جشن و میهمانی و دورهمی در این شب یلدا یا همان چله که بلندترین شب سال آن هم فقط چند لحظه هست دارند.

شب یلدا ، یک تارت کیک کم نظیر نوش جان کنید

یک تارت فوق العاده راحت ، سریع هم آماده میشود.ترکیبی از شکلات و انار که بی نظیره 
هم بدون فر هست و هم بدون قالب که راحت باشید ، بدون پخت و خیلی راحت می توانید درست کنید.
برای یلدا یه ترکیب جذاب و لذیذ و در این روزهای پاییزی حسابی دلچسب و خوشمزه است 

بیسکویت پتی بور ۱۰۰ گرم (یک بسته)
کره ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه یا قنادی ۱۰۰ گرم (نصف پاکت)
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
انار دون شده ، خلال پسته ، گردوی خرد شده به میزان لازم
اگر قالب تارت و به خصوص قالب تارت کف جدا و یا حتی رینگ ندارید ، می توانید به این شکل یک طلق رو که ارتفاع زیاد نباشد از دو طرف ابتدا و انتهایش با چسب فیکس کنید و روی یک بشقاب بزارید .بیسکویت رو من پتی بور کاکائویی انتخاب کردم و حتی می تونید ساده و یا از انواع بیسکویتی که شیرینی ندارند استفاده کنید.بیسکویت رو پودر کردم و با کره آب شده ترکیب کردم ، می توانید از مقدار جزیی شیر هم بابت لطیف شدن کار استفاده کنید.
داخل طلق ریختم و فشرده کردم و کمی گود کردم و دور دیواره ها رو کمی بالا کشیدم و نیم ساعت یخچال گذاشتم .
خامه رو روی حرارت غیر مستقیم گذاشتم گرم بشه و بعد شکلات تخته ای خرد شده ریختم و یکدست شد از حرارت برداشتم .
کف بیسکویت یک کم گرد خرد شده و بعد سس شکلاتی که گرم نیست ریختم یک کم جزیی گداشتم یخچال ، خیلی کوتاه که رویه اش خیلی کم بگیرد ، طوری شود که دونه های انار کمی بچسبد و بعد دانه های انار و خلال پسته را روی آن ریختم .

وقتی یک کم رویه گرفت به راحتی برش می خوره .

دلایل نخوردن هندوانه در شب یلدا

آئین زیبای شب یلدا

شب یلداشب یلدا از قدیم الایام برای مردم ایران نماد پیروزی نور بر تاریکی بوده است. ایرانیان باستان بر این باور بودند که در شب یلدا تاریکی و روشنایی یا بدی و نیکی با یکدیگر مبارزه می‌کنند و پس از پیروزی نور به تاریکی، صبح دوباره خورشید طلوع می ‌کند.
به عبارت ساده این شب نماد عشق، محبت، روشنایی و خورشید برای ایرانیان است. شب یلدا یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که در ایران و مناطقی از آسیای میانه و غرب آسیا جشن گرفته می‌شود.
این جشن از زمان‌های قدیم در ایران باستان وابسته به آیین مهرپرستی بوده و با آغاز فصل زمستان و انقلاب زمستانی مرتبط است. شب یلدا از زمان غروب آفتاب در آخرین روز پاییز یعنی ۳۰ آذر شروع می‌شود و با طلوع آفتاب در اولین روز زمستان یعنی اول دی به پایان می‌رسد.
نام “یلدا” احتمالاً از واژهٔ سریانی به معنای زایش برگرفته شده است. این جشن به مناسبت طی شدن بلندترین شب سال و آغاز فصل زمستان است.
مردم در این شب از طریق مراسم و آیین‌های مختلفی از جمله خواندن شاهنامه و دیوان حافظ، خوردن هندوانه و انار، گرفتن فال حافظ و قصه‌گویی، به استقبال شروع فصل زمستان می‌روند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: