پایگاه خبری خانه فوتبال:

نان غذای اصلی ایرانیان است.نان از قدیم قوت لایموت بوده.نان مهمترین کالای سبد خانوار ایرانی است.نان انواع مختلف دارد.قیمت نان تغییرات عجیبی در راه دارد.

خیرات نان صلواتی با سامانه دولتی

رونمایی از زیرساخت هوشمند خیرات و نذورات نان در زیرساخت ملی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان 
زیرساخت هوشمند خیرات و نذورات نان در زیرساخت ملی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان پیاده‌سازی و امروز در مراسمی با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رونمایی شد.
خیرات نان به عنوان یکی از سنت‌های حسنه رایج در کشور طی سال‌های اخیر با اقبال زیادی از سوی مردم مواجه شده است. اما شیوه فعلی خیرات و نذورات نان محدودیتهایی دارد که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:
- مستلزم حضور فیزیکی فرد در نانوایی و ثبت تراکنش از سوی فرد خیر است - صرفا در همان نانوایی محل ثبت تراکنش قابل انجام است.
- دریافت‌کنندگان نان خیرات و نذری عموم مردم هستند و قابلیت تفکیک بین نیازمندان و غیرنیازمندان وجود ندارد.
در پی درخواست‌های مکرر نهادهای خیریه و نهادهای حمایتی سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان در زیرساخت ملی طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان پیاده‌سازی شد تا خیرات نان از قید و بند محدودیت‌های مذکور خارج شده و با اثرگذاری بیشتری توزیع شود.
در این زیرساخت افراد بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل نانوایی صرفا با مراجعه به nazar.ir می‌توانند با کلیک بر روی گزینه خیرات و نذورات یک نانوایی در هر نقطه‌ای از کشور را بعنوان محل مصرف خیرات خود تعیین کنند و مشخص کنند که مبلغ مذکور در چه تاریخی و در چه بازه زمانی (قبل یا بعد از ظهر) در آن نانوایی خیرات شود.
در همین رابطه مشاور وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تعیین دریافت‌کنندگان این خیرات امکان دیگری است که بر روی زیرساخت جدید در دسترس مردم قرار گرفته است یعنی فرد خیر می‌تواند با انتخاب گزینه خیرات عام به عموم مشتریان یک نانوایی امکان دسترسی به نان خیرات را فراهم کند یا با انتخاب گزینه خیرات خاص افراد تحت پوشش افراد تحت پوشش‌های حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی را به عنوان دریافت‌کننده این خیرات تعیین کند.
او گفت: در این صورت چنانچه فرد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در اقصی نقاط کشور برای خرید نان اقدام کند به محض کشیدن کارت بانکی ) متناظر با کدملی سرپرست خانوار مبلغ خیرات در تراکنش وی لحاظ گردیده و نان به‌طور خیرات در اختیار فرد قرار می‌گیرد.
 نان

او گفت: با زیرساخت ایجاد شده برای خیرات هوشمند نان مردم می‌توانند جامعه هدف خیرات خود را با دقت بالا انتخاب و تعیین کنند و اطمینان داشته باشند مبلغ خیرات و نذورات به جامعه هدف می‌رسد.لازم به یادآوری است سامانه هوشمند توزیع آرد یارانه‌ای که از سال گذشته با هدف به حداقل رساندن انحرافات در مصارف آرد یارانه‌ای توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی راه‌اندازی شد طی ۱۸ ماه توانست جلوی هدررفت حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان آرد یارانه‌ای را بگیرد.

وی یادآور شد: اخیرا نیز از سامانه نظر NAZAR.IR بعنوان گام سوم طرح هوشمندسازی توزیع آرد رونمایی شد. بر روی این سامانه مردم می‌توانند علاوه بر ثبت تجربه خرید و میزان رضایت خود از عملکرد نانوایی و کیفیت نان به امکاناتی از قبیل نقشه پراکنش نانوایی‌های کشور و مسیریابی جهت رسیدن به نانوایی، ها خیرات نان و... دسترسی پیدا کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: