پایگاه خبری خانه فوتبال:

حداقل و حداکثر میزان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.مصوبه شورای عالی کار حداقل و حداکثر میزان حقوق بازنشستگان را اعلام کرد. تصویب افزایش حقوق بازنشستگان با شرایط خاص و براساس جدولی طراحی شده اجرایی می شود.امروز خبر عجیبی مبنی بر تصمیم تازه دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد که متن خبر همه را شوکه کرد.

جزئیات پرداخت حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان

از ساعتی پیش پرداخت حقوق آذرماه بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران نیروهای مسلح از طریق بانک های عامل  سپه آغاز شده است. همچین پرداخت حقوق  آذرماه بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری با ارسال پیامک از سوی بانک صادرات در تهران و برخی از استان‌های کشور آغاز شده و این روند تا پایان امشب ادامه دارد. بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته و وظیفه بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.​

سخنگوی اقتصادی دولت ساعاتی پیش درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: با توجه به تدبیر همه جانبه امسال برای کاهش و کنترل نرخ تورم، اصرار رئیس‌جمهور این است که در سال آینده حتما نباید در خلاف این جهت حرکتی کنیم که منجر به احیای موج‌های تورمی شود. در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت مصوب شد در مقابل افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده با میزان افزایش مستمری بازنشستگان دولت موافقت کرد.​

رئیس شعبه تأمین اجتماعی اردستان گفت: تاکنون کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور و اجرای بخشنامه اخیر این محدودیت برداشته شده است و با حقوق بازنشستگان واریز می شود.

علیرضا تاجرزاده ، اظهار کرد: حذف محدودیت پرداخت کمک‌هزینه اولاد به مستمری‌بگیران از اقدامات سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی افزود: کمک‌هزینه اولاد به همه فرزندان دختر تحت تکفل تا زمان ازدواج یا اشتغال و فرزندان پسر تا ۱۹ سال تمام و پس از آن چنانچه صرفاً به تحصیل در مراکز دانشگاهی اشتغال داشته باشند یا طبق نظریه کمسیون پزشکی از کارافتاده کلی باشند، تعلق می‌گیرد.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی اردستان یادآور شد: تا کنون کمک‌هزینه اولاد حداکثر به سه فرزند تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلق می‌گرفت که با صدور و اجرای بخشنامه اخیر، این محدودیت برداشته شده است.

تاجرزاده با بیان اینکه تعهدات بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی شامل حقوق بازنشستگان و مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان است، گفت: مستمری‌بگیران اصلی و تبعی شعبه اردستان تا پایان مهرماه ۴۹۱۲ نفر هستند که ماهانه حدود ۱۸ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.

وی میزان حمایت‌های بلندمدت پرداختی شعبه اردستان طی سال ۱۴۰۱ را مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طی هفت ماهه اول سال ۱۴۰۲ این مبلغ حدود ۱۲۵ میلیارد تومان بوده است.

همچنین رئیس کانون بازنشستگان کارگری شهرستان اردستان از افزایش تعداد اعضای کانون از ۱۳۸۷ نفر در آبان ماه ۱۳۹۴ به ۲۹۲۰ تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ خبر داد و به ایسنا گفت: مبلغ پرداختی بابت غرامت بیمه عمر طی این مدت یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان بوده است.

محمدرضا نجفی از ارائه برخی خدمات رفاهی و تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان خبر داد و گفت: کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان اردستان در سال گذشته به ۱۴۲ نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی و جمعاً به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۴ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ تا پایان آبان ماه ۹۸ مورد وام ۲۰میلیون تومانی به مبلغ یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

وی تأکید کرد: از همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان دعوت می‌کنیم که با مراجعه و عضویت در کانون بازنشستگان کارگری از مزایای مختلف آن از جمله بیمه تکمیلی، بیمه عمر، وام قرض‌الحسنه و سفرهای سیاحتی و زیارتی استفاده کنند.

میرهاشم موسوی با اشاره به اجرایی شدن و پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان از اردیبهشت‌ماه اظهار کرد: سازمان تأمین‌ اجتماعی باعنایت به مصوبه هیئت محترم وزیران و در اجرای ماده (۹۶) و ماده (۱۱۱) قانون تأمین‌ اجتماعی، مستمری و کمک‌های جنبی تمام مستمری‌بگیران بازنشسته، ازکارافتاده و مجموع مستمری بازماندگان را افزایش می‌دهد. براین اساس میزان مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است، برای دریافت‌کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش سال ۱۴۰۲ به میزان بیست و یک درصد (۲۱%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به‌علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۸۰ ریال خواهد بود.

موسوی با بیان اینکه به توصیه ریاست جمهوری برای کمک به معیشت بازنشستگان، در سال جاری کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران افزایش بسیار خوبی دارد، گفت: مبلغ بن مستمری‌بگیران و کمک هزینه مسکن بازنشستگان و مستمری‌بگیران به میزان ۲۱ درصد افزایش یافته است. در مورد کمک هزینه عائله‌مندی نیز افزایش ۱۲۵ درصدی اعمال شده و از ۴۰۷ هزار تومان به ۹۱۷ هزار تومان رسیده است. کمک هزینه اولاد تحت تکفل بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته و به ازای هر اولاد از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.​

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: