پایگاه خبری خانه فوتبال:

جزئیات اضافه شدن تعطیلی شنبه ها به تعطیلات آخر هفته منتشر شد.چند وقتی است که لایحه تعطیلی آخر هفته از طرف دولت رئیسی به مجلس رسیده است.مجلس تلاش های بسیاری برای تحقق طرح تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه انجام داده است.آخرین واکنش در رابطه با تعطیلی شنبه را با هم در سایت خانه فوتبال می خوانیم.

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی تهران از تعطیلی پنجشنبه و اعلام نشدن تعطیلی شنبه

تعطیلی شنبه ها تصویب شد ؟

کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص تعطیلی جمعه و شنبه یا پنج‌شنبه و جمعه، اختیار را به دولت واگذار کرده است. حال‌آنکه تجار تاکید دارند با تعطیلی پنج‌شنبه شاهد گسست بیشتر روابط اقتصادی با دنیا خواهیم ‌بود؛ ولی تعطیلی شنبه، عدم هماهنگی تعطیلات با دیگر کشورها را به حداقل خواهد رساند.
فشار تندروها این‌بار بر تعطیلات آخر هفته است. با فشار تندروها دومین روز تعطیلات که تا پیش از این در کمیسیون اجتماعی روز شنبه تعیین شده بود، تغییر کرد و تعیین دومین روز تعطیل‌ بر‌عهده دولت گذاشته شد. در گفت‌وگو با نمایندگان مجلس اعلام شد که این تصمیم به دلیل در دستور کار قرار نگرفتن این لایحه از سوی هیات رئیسه مجلس انجام شده است. با این حال اما احتمال مشخص شدن روز دوم تعطیلات آخر هفته در صحن مجلس و با پیشنهاد نمایندگان وجود دارد. اما آنچه مشخص است اینکه تندروها به تاثیر تعطیلی روز پنج‌شنبه بر اقتصاد و عقب‌ماندگی 4 روزه با الگوی بین‌المللی توجهی ندارند. از سوی دیگر در حالی‌که کشورهای مسلمان منطقه چندین سال است که روزهای جمعه و شنبه تعطیل هستند، اما بنا به گفته یک نماینده مجلس گویا برخی، این کشورها را مسلمان نمی‌دانند!

طرح تعطیلی شنبه ها در مجلس

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  با اشاره به تغییر دومین روز تعطیل‌ آخر هفته در کمیسیون متبوعش، گفت: اخیرا کمیسیون اجتماعی گزارش خود در خصوص افزایش تعطیلات آخر هفته را اصلاح کرد و گزارش جدیدی را به صحن علنی مجلس ارسال کرد. با توجه به تغییرات انجام شده، انتخاب روز دوم تعطیلات آخر هفته بر عهده دولت است.  او ادامه داد: در خصوص تعطیلی روز شنبه در کمیسیون اجتماعی رای‌گیری شده بود، اما این امکان وجود دارد که اگر موضوعی دو‌سوم رای بیاورد گزارش کمیسیون اصلاح شود و این رای در کمیسیون اجتماعی داده شد. بر این اساس روزهای تعطیلات آخر هفته که تا پیش از این بر اساس گزارش کمیسیون اجتماعی جمعه و شنبه بود با تصمیم کمیسیون بر عهده دولت گذاشته شد.

تعطیلی شنبه ها از کی اجرا میشود

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: گزارش کمیسیون اجتماعی اصلاح شد و بر این مبنا ساعت کار در 5 روز کاری، 40 ساعت خواهد بود. اما تشخیص اینکه 5 روز کاری چه روزهایی باشد با دولت است. یعنی اینکه دومین روز تعطیلات شنبه باشد یا پنج‌شنبه بر اساس آیین‌نامه‌ای تعیین می‌شود که دولت خواهد نوشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: