پایگاه خبری خانه فوتبال:

وب‌سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به بررسی سرمربیان حاضر در جام ملت‌ها پرداخته است.
به گزارش "ورزش سه"، زمان زیادی تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 باقی نمانده است. وب‌سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در گزارشی به بررسی مربیان گروه‌های A تا C این پیکارها پرداخته است.

در متن گزارش سایت AFC آمده است:

در جام ملت‌های آسیا 2023 قطر به همان اندازه که در مورد بهترین بازیکنان قاره صحبت می‌شود، به سرمربیان نیز خواهد پرداخت.
در حالی که کمی بیش از دو هفته تا آغاز این نمایش و برگزاری بازی قطر میزبان برابر لبنان در مسابقه افتتاحیه باقی مانده است، سایت AFC نگاهی به 24 سرمربی حاضر در این پیکارها می‌اندازد که بهترین‌های قاره را در مسابقاتی هیجان انگیز دیگر، رهبری خواهند کرد. 

در مسابقات امسال، چندین تیم از جمله چهار تیم از شش تیم آسیایی که در جام جهانی فوتبال 2022 قطر حضور داشتند، چهره‌های جدیدی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود خواهند دید.

گروه C:

پس از حضور در جام جهانی 2022 قطر، امیر قلعه‌نویی برای دومین‌بار هدایت ایران را بر عهده گرفت و سرمربی سابق استقلال مشتاق بهبود عملکرد قبلی خود در این مسابقات خواهد بود.

قلعه‌نویی در سال 2007 هدایت تیم ملی را برعهده داشت که ایرانی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی و در ضربات پنالتی مقابل کره جنوبی شکست خوردند.

پائولو بنتو که پیش از این و در سال 2019 با کره جنوبی به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته بود، این‌بار با امارات متحده عربی حضور در جام ملت‌های آسیا را دوباره تجربه می‌کند.

این سرمربی پرتغالی در ماه ژوئیه و پس از جدایی از کره‌ای که به مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی فوتبال 2022 قطر رسیده بود، هدایت امارات را برعهده گرفت.

هنگ‌کنگ، توسط جورن اندرسن هدایت خواهد شد و این سرمربی نروژی برای اولین‌بار در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا می‌کند. او کره جنوبی را در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2019 هدایت کرد اما پس از اطمینان از صعود به مسابقات، از سمت خود استعفا داد.

مکرم دبوب دروازه‌بان سابق تونسی نیز دیگر مربی حاضر در گروه C است تا برای اولین‌بار از زمان انتصابش به این پست در سال 2021، هدایت فلسطین را در جام ملت‌های آسیا برعهده بگیرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: