پایگاه خبری خانه فوتبال:

حالا که بحث جدایی گل محمدی قطعی شده بد نیست نگاهی به قرارداد قبلی سه ساله این سرمربی موفق سرخ‌‌ها بیندازیم.

به گزارش ورزش سه، استعفای ناگهانی یحیی گل محمدی از سرمربیگری پرسپولیس، هواداران و مدیریت این باشگاه را شوکه و شگفت‌زده کرد چرا که به نظر می‌رسید با وجود انواع و اقسام مشکلات در نیم فصل وضعیت تیم تا حدودی به حالت طبیعی برگشته و البته ارتباط بین گل محمدی و درویش هم عادی شده و خبری از آن اختلافات قبلی نیست.

با این وجود بعد از استعفای ناگهانی گل محمدی دقیقا مشخص نشد دلیل اصلی استعفای او یا دلایلی که منجر به این اقدام ناگهانی از سوی او شده چیست. در این باره البته به مسائل متعددی مثل عدم تمدید قراردادش و مواردی که خود یحیی به آنها اشاره کرد از جمله کمبود امکانات، باختن بازی نقل و انتقالات و جنگ‌های بیرون از زمین و رسانه‌ای به رقبا مورد بحث قرار گرفت اما همچنان این ابهام وجود دارد که گل محمدی چرا خواستار جدایی شد و چرا در میانه راه تیمش را رها کرد؟

چنانچه بازیکن یا مربی بعد از امضای قرارداد در زمان مشخص شده در قراردادشان مطالبات مشخص شده فی مابین خود و باشگاه‌شان را دریافت نکره باشند، می‌توانند نوتیس داده و سپس قرارداد خود را فسخ کنند که ظاهرا گل محمدی تا اینجا فقط 30 درصد مبلغ قرارداد فصل جاری‌اش را دریافت کرده و از شرایط فسخ یکطرفه برخوردار است.

با این وجود فسخ یکطرفه برای یحیی گل محمدی سودی نخواهد داشت چرا که چنانچه او به صورت دو طرفه و با توافق با باشگاه قراردادش را فسخ کند نیمی از قرارداد خود را خواهد بخشید و با دریافت 20 درصد باقی مانده مبلغ قراردادش از این باشگاه جدا خواهد شد.

رقم قرارداد این فصل یحیی گل محمدی با پرسپولیس 25 میلیارد تومان بوده که تا الان 30 درصد آن را گرفته (7.5 میلیارد تومان) و در صورت توافق دوطرفه با باشگاه 20 درصد دیگر آن را دریافت خواهد کرد (5 میلیارد تومان) ضمن اینکه نیمی از آپشن‌های فصل قبل را هم طلب دارد. در عین حال اگر گل محمدی بخواهد قراردادش را با نیت عقد قرارداد جدید فسخ کند  باشگاه پرسپولیس می‌تواند مدعی شود که چون قراردادش را فسخ کرده رقم بیشتری به رقم قبلی اضافه نکند در صورتی که در حالت عادی وقتی قراردادی تمدید می‌شود حدود 20 درصد به رقم قرارداد قبلی اضافه خواهد شد.

گفتنی است در فرم قرارداد یکطرفه بازیکنان و مربیان در سازمان لیگ قید شده بازیکن یا مربی باید دلیل موجه خود برای فسخ قرارداد را شرح دهد و قراردادش را فسخ کند اما اگر باشگاه شکایت کند و این دلیل از سوی ارکان قضایی فدراسیون موجه قلمداد نشود عواقب این فسخ قرارداد با آن بازیکن یا مربی است.

در عین حال فرم فسخ قرارداد دو طرفه یا اقاله محتوای متفاوتی دارد و تنها مشخصات طرفین فسخ  قرارداد در آن آمده و به امضای طرفین خواهد رسید. 

گفته می‌شود یحیی گل محمدی از فشاری که در این چهار سال روی دوش خود حس کرده خسته است و می‌خواهد نیم فصل استراحت کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: