پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدت مطالعه:2 دقیقه

قیمت طلا امسال متغیر شده است.قیمت طلا امروز در بازار نوسان بدی دارد.قیمت طلا در روزهای اخیر عجیب شده است.قیمت طلا در چند روز گذشته سیر صعودی داشت.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز را ببینید

سکه، میان کاهش و افزایش قیمت سرگردان شد
قیمت طلا و سکه در شروع معاملات روز دوشنبه متاثر از افت ۳۰ دلاری طلای جهانی در روند کاهشی قرار گرفت. امروز نوسانات قیمت طلا بیش از سکه بود و برخی قطعات نزولی شدند.
 قیمت طلا و سکه در شروع معاملات امروز با کاهش قیمت طلا و نوسانات محدود قطعات سکه بازگشایی شد.
قیمت دلار روز دوشنبه با نوسان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در روند رنجی قرار دارد؛ اما افت ۳۲ دلاری اونس جهانی طلا بعد از بازگشایی بازارها در روز دوشنبه ریتم قیمت طلا را کاهش داد و نقش دلار را کمرنگ کرد. اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۶۱ دلاری در حال معامله است و کاهش بیش از ۳۰ دلاری دارد.

قیمت سکه امامی امروز دوشنبه سوم اردیبهشت نوسان کاهشی و افزایشی زیادی با تلرانس ۱۰ تا ۲۰ هزار تومانی دارد. این قطعه در لحظه نگارش این گزارش با افزایش ۱۴ هزار تومانی، با رقم ۴۳ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان در حال معامله است. سکه‌ بهار با ۱۰ هزار تومان رشد روی قیمت ۴۰ میلیون و ۴۱۵ هزار تومانی ایستاده است.
گفتنی است نیم‌‌سکه امروز بیشترین افزایش قیمت را در قطعات سکه دارد و با رشد ۱۰۰ هزار تومانی روی رقم ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی ایستاده است. قیمت ربع‌سکه با رشد ۲۰ هزار تومانی به قیمت ۱۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان معامله می‌شود. سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی روی رقم هفت میلیون و ۱۰۰ تومانی در حال معامله است.

حباب سکه در روند رنج قیمت، صعودی شد

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش کاهشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۹۰ هزار تومان کاهش دارد و با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۸۸ هزار تومان در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۷۳ هزار و ۷۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۳۸ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۹۰ هزار تومان در حال معامله است.

حباب سکه امروز دوشنبه برخلاف قیمت، روند افزایشی قابل توجهی دارد. حباب سکه امامی ۵۳۸ هزار تومان،‌ سکه بهار ۵۷۷ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۳۸۰ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۶۱ هزار تومان کاهش دارد. حباب سکه گرمی امروز ۳۱ هزار تومان کاهشی شد.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز یک‌شنبه، سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ببینید

قیمت طلا

 

عوامل موثر بر قیمت طلا

چندین عامل می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد. برخی از این عوامل عبارتند از:
عرضه و تقاضا: عرضه و تقاضا برای طلا می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. اگر تقاضا برای طلا افزایش یابد و عرضه ثابت بماند یا کاهش یابد، قیمت ممکن است افزایش یابد.
نرخ بهره: نرخ بهره تعیین کننده قدرت خرید و سرمایه‌گذاری است. زمانی که نرخ بهره پایین است، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در طلا می‌گردند و این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.
 نرخ تورم: در صورت وجود تورم، ارزش پول کاهش می‌یابد و سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های آلترناتیو مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.
 وضعیت اقتصادی جهانی: در زمان‌های ناپایداری اقتصادی یا بحران‌های سیاسی، سرمایه‌گذاران به دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن مانند طلا هستند. این می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد.
تغییرات ارزش ارز: طلا به عنوان یک دارایی جهانی محسوب می‌شود و قیمت آن تحت تأثیر تغییرات ارزش ارزها قرار می‌گیرد. اگر ارز ملکه طلا (مانند دلار آمریکا) کاهش یابد، قیمت طلا ممکن است افزایش یابد.

عوامل جغرافیایی و سیاسی: عواملی مانند بحران‌های سیاسی، جنگ‌ها و تنش‌های جهانی نیز می‌توانند قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند. در زمان‌های ناپایداری، سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های امن مانند طلا می‌گردند.

مهم است بدانید که قیمت طلا تحت تأثیر تعداد زیادی عامل قرار می‌گیرد و تحلیل صحیح قیمت طلا نیازمند بررسی و تحلیل چندین عامل است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: