پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی ژاپن می گوید که برای دیدار فردا مقابل ایران، شور و اشتیاق زیادی دارد.
به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن خود را برای دیدار مقابل ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 قطر آماده می‌کند. هاجیمه موریاسو، سرمربی سامورایی‌ها، در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار حساس فردا، اشتیاق خود را برای این مسابقه ابراز کرد.

موریاسو در این نشست خبری گفت: ما بازی فردا در حالی انجام می‌دهیم که فقط دو روز برای این مسابقه زمان داریم. اما بازیکنان امروز با آرامش تمام تلاش خود را می‌کنند تا ریکاوری انجام دهند و برای بازی فردا آماده شوند. مشتاقانه منتظر دیدار با ایران هستم. فکر می‌کنم برای بازی فردا آماده هستم تا با اعتماد به نفس این چالش را انجام دهم.

او درخصوص کنار گذاشته شدن ایتو می‌گوید: من تمایل داشتم که ایتو تا پایان این مسابقات با هدف قهرمان شدن مبارزه کند. فدراسیون فوتبال مطابق نظر خود این تصمیم را گرفت و قرار شد ایتو در بازی فردا شرکت نکند. در مورد تاثیرش روی تیم هم باید بازیکنی است که تا به امروز در پیروزی‌های تیم نقش زیادی داشته است، اما ما نگران سلامت روحی و جسمی او هستیم. البته از او می‌خواهم که به خوبی از سلامت روحی و جسمی خود مراقبت کند و همچنان باید تأثیرگذار باشد.

موریاسو ادامه داد: با خود ایتو درمورد سلامتی‌اش صحبت کردم اما فکر نمی‌کنم در وضعیت روحی مناسبی باشد. می‌خواهم تا آنجا که ممکن است از او حمایت کنم و مراقبش باشم تا بتواند هر چه زودتر در اوج بازی‌اش قرار بگیرد. از رسانه‌ها می‌خواهم از فشار بیش از حد به او خودداری کنند زیرا واقعاً بازیکن بزرگی در آسیاست اما غیبت او مقابل ایران در بازی کردن ما تأثیر منفی ندارد. من می‌خواهم ببینم که او هر چه زودتر به بهترین عملکرد خود بازگردد.

موریاسو ادامه داد: این بازی در سطح بالای جهانی برگزار می‌شود اما من بسیار ناامید هستم که دیگر ایتو نمی‌تواند برای ژاپن بازی کند. امیدوارم رسانه‌ها هم به من بپیوندند تا از او حمایت کنیم تا بتواند دوباره به عنوان یک بازیکن آسیایی در عرصه جهانی به رقابت بپردازد.

موریاسو گفت: البته ما تیمی نساخته‌ایم که فقط به دلیل غیبت یک بازیکن به هم بریزد و اصلاً نگران بازیکنانی که می‌خواهیم از آنها در بازی فردا استفاده کنم نیستیم.

سرمربی ژاپن درخصوص دیدار با ایران نیز می‌گوید: این مسابقه از لحاظ فیزیکی بسیار دشوار است و دو تیم، به‌خاطر برنامه بازی‌ها هم کار سختی دارند. باید بهترین بازی را ارائه کنیم و توانایی آن را داریم. ایران به تعداد روزهایی که ما استراحت داشتیم، استراحت کرده و شاید ما کمی زمان بیشتری برای داشتیم. با این حال یک بازی دیدنی بین دو تیم بزرگ آسیا خواهد بود.

وی در این باره که بسیاری از رسانه‌های آسیا، ایران و ژاپن را مدعیان اصلی قهرمانی جام ملت‌ها می‌دانند، بیان کرد: همه رسانه‌ها می‌دانند که ایران و ژاپن مدعی قهرمانی هستند، اما باید بجنگیم تا قهرمان شویم. شما سطح فوتبال آسیا را در مرحله گروهی دیدید. تیم‌های مدعی خوبی در این جام به میدان می‌روند و تیم‌های دیگری هستند که توانایی قهرمانی دارند.

وی درباره خط دفاعی متزلزل ژاپن تصریح کرد: در هر مسابقه تلاش می‌کنیم که گلی دریافت نکنیم، اما در هر بازی گل خوردیم. هر مسابقه مواردی داریم که باید پیشرفت کنیم و بازی به بازی پیش می‌رویم. در هر دیدار مرتکب اشتباهاتی مرتکب شدیم و گاهی خوش‌شانس نبودیم. ما برای دیدار فردا باید جزئیات کوچک را رعایت کنیم.

سرمربی ژاپن در مورد غیبت مهدی طارمی نیز گفت: می‌دانیم طارمی محروم است، اما ایران گزینه‌های هجومی عالی مانند آزمون را در اختیار دارد که می‌توانند برای ما مشکل‌ساز شوند. ما باید صددرصد روی دفاع خودمان تمرکز کنیم تا خط حمله ایران را متوقف کنیم. ما به‌خاطر غیبت طارمی، تاکتیک خودمان را کاملاً تغییر نمی‌دهیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: