پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار به کدام سو می رود.قیمت دلار نوسانی ثابت دارد.قیمت دلار شاید عجیب بشود.قیمت دلار تا هفته گذشته تقریبا ثابت شد.در هفته‌های اخیر انتظارات تورمی در حال بازی با قیمت دلار بوده است.

پیش بینی دقیق از قیمت دلار تا اسفندماه را بخوانید

در این گزارش به این سوال پاسخ داده می شود که آیا روند اصلاحی قیمت دلار دوام دارد؟ قیمت دلار تا پایان سال به چه سطحی خواهد رسید؟
قیمت دلار یکی از مهمترین عواملی است که بر اقتصاد کشورها تأثیر می‌گذارد. زیرا دلار به عنوان ارز معاملاتی بین‌المللی، تأثیر بسیاری بر صادرات، واردات، قیمت کالاها و خدمات، و نرخ تورم دارد. نوسانات قیمت دلار می‌تواند تأثیر مستقیمی بر زندگی روزمره افراد و شرکت‌ها داشته باشد. بنابراین، دنبال کردن و تحلیل قیمت دلار برای بسیاری از افراد و نهادها بسیار اهمیت دارد.
قیمت دلار بعد از رشد‌های پیاپی و نزدیک شدن به سقف قیمتی در هفته سوم بهمن در مسیر اصلاحی قرار گرفته است. کارشناسان اقتصادی این اصلاح قیمت را کوتاه‌مدت می‌دانند. برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی و فعال اقتصادی،  به این سوال پاسخ داده است که آیا روند اصلاحی قیمت دلار دوام دارد؟ قیمت دلار تا پایان سال به چه سطحی خواهد رسید؟
قیمت دلار بعد از یک دوره صعود پرشتاب، طی هفته جاری در روند اصلاحی قرار گرفته است. با وجود اینکه بانک مرکزی از ابتدای سال، سیاست تثبیت قیمت این اسکناس را در دستور کار دارد، اما کارشناسان اقتصادی از همان ابتدا نسبت به رها شدن قیمت در ماه‌های پایانی سال هشدار داده بودند. بر همین اساس، تحلیلگران بازارهای مالی اصلاح قیمت دلار در هفته سوم بهمن را موقت می‌دانند.

ارزش ذاتی قیمت دلار چقدر است؟

در همین راستا برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی ارزش ذاتی دلار در بهمن ماه را محدوده قیمتی کریدور ششم عنوان کرد و گفت: «در دی ماه ارزش ذاتی قیمت دلار محدوده پایینی کریدور ششم بوده که با توجه به آمار رشد نقدینگی بانک مرکزی این قیمت اندکی رشد داشته است.»

وی پیش از این عنوان کرده بود که اگر دلار تا پایان هفته اول بهمن در نیمه کانال ۵۵ هزار تومانی تثبیت شود، دلار سقف کریدور ۵۰ هزار تومان را خواهد شکست. وی در این خصوص یادآور شد: «این محدوده در هفته دوم بهمن شکسته شد و دلار به سقف قیمتی نزدیک شد. بنابراین تحلیل‌ها مبنی بر تاچ سقف قبلی قیمت دلار تا پایان امسال به وقوع پیوست.»

قیمت دلار تا پایان سال سقف‌شکنی می‌کند؟

قیمت دلار

این کارشناس اقتصادی اصلاح قیمت دلار پس از روند شارپ هفته گذشته را طبیعی و قابل پیش‌بینی عنوان کرد و گفت: «بازگشت دلار به نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی حرکت اصلاحی است و بعد از این روند، به احتمال بسیار زیاد دوباره قیمت به سقف کریدور برمی‌گردد. به اعتقاد من اسکناس امریکایی این سقف را قبل از سال جدید خواهد شکست.»

حق‌شناس با تاکید بر اینکه بیشتر تحلیلگران، زمان سقف‌شکنی قیمت دلار را ابتدای سال آینده پیش‌بینی کرده بودند، ادامه داد: «اجرای سیاست تثبیت قیمت این اسکناس توسط سیاست‌گذار تا پایان سال سخت است؛ بنابراین فکر نمی‌کنم که تثبیت قیمت بیشتر از یکی دو هفته و نهایتا تا ابتدای اسفند دوام داشته باشد و متاسفانه به احتمال زیاد، دلار تا پایان سال به کریدور بالاتر ورود کند.»

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: