پایگاه خبری خانه فوتبال:

آندریاس برمه، اسطوره فوتبال آلمان، شب گذشته بر اثر سکته قلبی درگذشت.
به گزارش "ورزش سه"، برمه که یکی از اسطوره‌های فوتبال آلمان و زننده گل قهرمانی تیم ملی این کشور در جام جهانی 1990 بود، دقایقی پیش در سن 63 سالگی و بر اثر سکته قلبی درگذشت. 
این ستاره سابق فوتبال آلمان که بسیاری او را یکی از بهترین مدافعان کناری تاریخ فوتبال دنیا می‌دانند در طول دوران حضورش در مستطیل سبز در 86 بازی با پیراهن تیم ملی آلمان به میدان رفت و در سطح باشگاهی هم در تیم‌‎های بزرگی چون بایرن مونیخ و اینتر توپ زد. 

روزنامه ورزشی بیلد لحظاتی قبل خبر داد که برمه دوشنبه شب در مونیخ و بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفته است. گفته شده است که او بلافاصله پس از سکته به کلینیکی در نزدیکی آپارتمانش انتقال داده شد اما تلاش‌ پزشکان و کادر درمان برای نجات جان او نتیجه نداد. 

بسیاری از رسانه‌های آلمانی پیش از این خبر داده بودند که این اسطوره فوتبال آلمان به شدت تحت تاثیر مرگ فرانتس بکن باوئر که مدتی قبل از دنیا رفت قرار گرفته بود و از این که مربی سابقش درگذشته بسیار ناراحت و سوگوار بود. 

WOlfMz6lS308

این بازیکن پیش از این موفق شده بود گل قهرمانی تیم ملی آلمان در فینال جام جهانی 1990 را تحت هدایت بکن باوئر برابر تیم ملی آرژانتین در دقیقه 85 این بازی به ثمر برساند و عنوان قهرمانی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

برمه در طول دوران فوتبالش در سه جام جهانی 1986، 1990 و 1994 و همچنین جام ملت‌های اروپای 1984، 1988 و 1992 با پیراهن تیم ملی آلمان به میدان رفت و دو عنوان نایب قهرمانی هم با تیم ملی کشورش در جام جهانی 1986 و یورو 1992 کسب کرد. 

او همچنین در رده باشگاهی هم قهرمانی در بوندسلیگا را با کایزرسلاترن و بایرن مونیخ و قهرمانی در سری آ ایتالیا را با اینتر تجربه کرد تا دوران بسیار موفقی را پشت سر گذاشته باشد. 

باشگاه بایرن با انتشار پیامی در واکنش به درگذشت این ستاره سابقش نوشت: «بایرن مونیخ از درگذشت ناگهانی آندریاس برمه بسیار ناراحت و غمگین است. ما صمیمانه‌ترین همدردی‌ها را با خانواده و دوستان او داریم. آندریاس برمه تا همیشه در قلب‌های ما خواهد ماند، به عنوان فاتح جام جهانی و از آن مهم‎‌تر، به عنوان انسانی خاص. او تا همیشه عضوی از خانواده بایرن خواهد ماند. روحت در آرامش، آندی!»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: