پایگاه خبری خانه فوتبال:

فایل منتشر شده از صحبت های محمدجواد ظریف مورد توجه معامله گران دلار قرار گرفته است.

به گزارش سایت فردا، درحالی‌که عده‌ای تصور می‌کردند امروز بازار ارز به فایل صورتی لو رفته ظریف واکنش منفی نشان ‌دهد اما قیمت دلار بی‌اعتنا به این موضوع فقط با ۵۰تومان افزایش به ۲۳۷۰۰تومان رسید و تا ساعت انتشار این خبر هم معامله‌گران انتظار دارند نرخ این ارز فردا تغییر خاصی نکند.

دسته ای از معامله گران باور دارند، صحبت های جواد ظریف موجب می شود که انتظار برای رسیدن به توافق کمتر شود و به مرور خریداران به بازار ارز بازگردند. این دیدگاه در حالی مطرح می شود که بازار روز دوشنبه واکنش هیجانی به صحبتهای آقای ظریف نداشت و بیشتر معامله گران تماشاگر اتفاقات بازار بودند.

 در مقابل البته کسانی حضور دارند که معتقدند انتشار صحبت های وزیر امور خارجه ممکن است موجب شود که طرف های غربی در برابر کاهش یا لغو تحریم ها انعطاف بیشتری به خرج دهند. در حال حاضر معامله گران استراتژی صبر را انتخاب کرده اند و بازارساز افت قیمت ها را هدف گرفته است.

پیش بینی قیمت دلار

روز گذشته انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی سه ساعته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، بازتاب‌های زیادی داشت و عده‌ای تصور می‌کردند این موضوع بر رفتار معامله‌گران ارزی و قیمت دلار در بازار امروز تاثیر منفی داشته باشد؛ اما برخلاف انتظارات دلار در معاملات امروز فقط با ۵۰تومان افزایش قیمت همراه شد و به ۲۳۷۰۰تومان رسید.

قیمت دلار

این دسته از معامله‌گران باور داشتند که گفت‌وگوی لو رفته ظریف آن هم در شرایط حساس کنونی، نشست وین و آینده برجام را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در نتیجه باعث اطمینان معامله‌گران به خرید و افزایش قیمت دلار خواهد داشت.

در این میان امروز دور سوم نشست‌ کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شد که عراقچی در واکنش به مذاکره امروز اظهار کرده که در روند درستی قرار داریم اما هنوز چالش‌ها و جزییات سختی وجود دارد؛ همچنین وزیر خارجه آلمان نیز با خوشبینی نسبت به این موضوع اعلام کرده که مذاکرات ساده‌ای نیست ولی ذهنیتی که ما بعد از دو دور گفت‌و‌گو داریم این است که تمام طرف‌ها نقش سازنده‌ای ایفا می کنند.

بنابراین در پی بی‌اعتنایی دلار به این موضوع، به نظر می‌رسد بازار ارز صرفا منتظر نتیجه نهایی نشست وین بوده و بر همین اساس معامله‌گران امروز احتیاط بیشتری در پیش گرفته بودند و قدیمی‌های بازار هم توصیه می‌کنند که شرایط فعلی مناسب خرید و فروش نیست و معامله‌گران بهتر است تا روشن شدن نتیجه برجام اقدام به خرید یا فروش ارز‌هایشان کنند.

قیمت دلار/ نگاه معامله‌گران فنی به آینده دلار

اما فارغ از عوامل گفته شده، نگاه معامله‌گران فنی به قیمت دلار هرات و نرخ درهم است؛ نگاهی به روند بازار هرات حاکی از روند صعودی قیمت دلار با شیب ملایم است و احتمال اینکه به بازار تهران سیگنال افزایشی بفرستند وجود دارد. از طرف دیگر درهم در قیمت ۶۵۱۰تومان ثابت مانده که به گفته تحلیلگران، باعث خنثی شدن تاثیر دلار هرات بر دلار تهران بوده است اما درصورتی که فردا نرخ این ارز از سطح فعلی پایین‌تر باشد دلار هم فاز نزولی خواهد گرفت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: