پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

image_64ea414ad1cb7ef7177efa68bf43f9b535d34cd3

اگر صاحب یک تلفن Android هستید، به احتمال زیاد شما مشتاق هستید معادل Apple Watch را داشته باشید. یک ساعت هوشمند با یک AppStore قدرتمند، قابلیت‌های تناسب اندام و ویژگی‌های چک کردن سلامتی و رابط کاربری سریع و زیبا. البته نیاز به پرسیدن نیست! نگران نباشیدو امید خود را از دست ندهید. ممکن است کمی بیش از هفت سال به طول انجامیده باشد، اما پلت فرم ساعت هوشمند گوگل Wear OS بیدار شده و سرانجام برای تبدیل شدن به یک رقیب قدرتمند ماندگار به جلو حرکت می کند.

آخرین نسخه Wear OS 3 توسط سامسونگ ، گوگل و Fitbit توسعه یافته است. اولین ساعت مچی که از آن استفاده می کند Galaxy Watch 4 سامسونگ و Galaxy Watch 4 Classic است. بله، چیزی که شنیدید درست است. سامسونگ که چندین سال است سیستم عامل ساعت هوشمند Tizen داخلی خود را ارتقا می دهد و تعدادی ساعت مچی خوب تولید کرده است تصمیم گرفته است رویکرد متفاوتی را امتحان کند و در عوض سهم خود را در اختیار Google قرار دهد.

ایده سامسونگ این است که صاحبان تلفن‌های Android را به یک سیستم عامل ساعت هوشمند متصل کرده و در نتیجه توسعه دهندگان برنامه‌های اندروید را تشویق به ساخت برنامه برای این پلت فرم کند. Tizen و Wear OS هر دو از کمبود برنامه ها در فروشگاه های مربوطه خود رنج برده اند و همه ما می دانیم که چه اتفاقی می افتد زمانی که شما  به برنامه‌های مورد نیاز خود دسترسی نداشته باشید (برای نمونه Windows Phone).

ظاهر خوب

دو مدل گلکسی واچ وجود دارد: Watch4 (250 دلار) ، که در اندازه های 40 و 44 میلی متر عرضه می شود و Watch4 Classic (350 دلار) ، که می توانید در 42 یا 46 میلی متر آن را تهیه کنید. از نظر قطعات داخلی، آنها تقریباً مشابه هستند و هر دو دارای صفحه نمایش OLED روشن هستند، اما طراحی آنها متفاوت است. Watch4 به اصطلاح مینیمال یا به زبان ساده‌تر با طراحی‌ای ساده‌ و شیک است، در حالی که طراحی نسخه کلاسیک بیشتر طراحی‌ای اسپرت است. همه اندازه ها دارای بندهای سیلیکونی 20 میلی متری هستند، اما به راحتی می‌توانید طرح دلخواه خود را استفاده کنید و بند آن را تعویض کنید.

هر دو ساعت های جذاب و گرد هستند و راحت روی مچ دست می نشیند، اما آیا یک قاب مکانیکی و فولاد ضد زنگ 100 دلار بیشتر ارزش دارد؟ من فکر نمی کنم. شما باید بیشتر در مورد انتخاب اندازه مناسب و اینکه آیا LTE می خواهید یا نه نگران باشید. افرادی با مچ‌های کوچکتر به ساعت‌های کوچکتر گرایش پیدا می‌کنند اما مراقب باشید زیرا در سایز کوچک‌تر باتری کوچکتری دریافت خواهید کرد.

 

من Watch 4 چهل میلی متری و Watch4 Classic چهل و شش میلی متری را آزمایش کرده‌ام. اولین دستگاه به سختی یک روز کامل دوام آورد و این بدون آن است که صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) باتری را مصرف کند. اگر می خواستم با آن خواب خود را نیز مورد بررسی قرار دهم، همیشه نیاز به شارژ قبل از خواب داشتم. نسخه کلاسیک با سایز بزرگتر، حتی پس از  خواب نیز چراغ ها را برای یک روز و نیم کامل روشن نگه داشت. البته با AoD کمی کمتر بود، اما نه چندان زیاد. اگر مچ دست شما اجازه می دهد سعی کنید به سراغ سایزهای بزرگتر بروید.

image_9101c94baa37e6ba2b9c2190087d8b33d65e3151

رابط کاربری آشنا

اگر به من می‌گفتید که این گلکسی واچ از Wear OS استفاده می‌کند، من باور نمی‌کردم. در رابط کاربری تغییرات ظاهری زیادی ایجاد نشده و تقریباً شبیه به نسخه های قبلی Tizen است. اما یکی از تغییرات در Wear OS 3 این است که سازندگان قادر خواهند بود نرم افزار را با استابل منحصر به فرد خود بسازند. در سمت چپ همه اعلان های شما قرار دارد. در سمت راست ویجت‌ها قرار داده شده است. و با کشیدن انگشت به پایین به تنظیمات ساعت دسترسی خواهید داشت.

 

دو مورد جدید نیز وجو دارد که شامل منوی برنامه‌های اخیر (روی دکمه پایین ضربه بزنید) و کشیدن صفحه به سمت بالا از صفحه اصلی است که شما را به تمام برنامه های نصب شده خود در یک خوشه شبیه Apple Watch می‌برد. دسترسی سریع به مهمترین ابزارک ها و برنامه ها آسان است. برای رفتن به برنامه قبلی خود، می توانید دوبار روی دکمه اصلی صفحه اصلی ضربه بزنید. شما می‌توانید همه چیز را نیز بر اساس نیاز خود سفارشی کنید. از جمله مواردی که با فشار طولانی مدت رخ می دهد.

 

در مورد صدا ، من ایده استفاده از دستیار صوتی روی ساعت را دوست دارم. این قابلیت بسیار کمک کننده است مخصوصا زمانی که به گوشی خود دسترسی ندارید. با کمال تأسف، شما با Bixby سامسونگ باید دست و پنجه نرم کنید، که همیشه متوجه نمی‌شود چه می خواهید بگویید. البته سامسونگ می گوید قرار است با Google همکاری کند تا Google Assistant را بیاورد.

 

شاید گیج کننده ترین بخش از سری Watch 4 عدم پشتیبانی از iOS باشد. اگر شما از کاربران اپل هستید که اپل واچ را دوست ندارید، جای دیگری را برای ساعت هوشمند جستجو کنید. در اینجا سازگاری با IOS صفر است، که با توجه به پشتیبانی Wear OS از iPhone ها عجیب است. گوگل می گوید این یک محدودیت از طرف سامسونگ است، اگرچه هیچ جزئیاتی در مورد دستگاه‌های آینده Wear OS 3 به اشتراک نگذاشته است. اما به نظر می رسد که سایر ساعت‌های Wear OS 3 از iPhone پشتیبانی خواهند کرد، نه فقط از Samsung.

image_23243ee0d8e46f1dfb7bd2cf390ca42ac5b94cc8

سلامتی و فیتنس

 

 

بیشتر موارد تقریباً در هر تلفن اندرویدی دیگر موجود است. مواردی شامل نظارت بر ضربان قلب، یادآوری حرکات، بررسی خواب (با تشخیص خروپف)، تشخیص اکسیژن خون (SpO2) و معیار جدید به نام تجزیه و تحلیل مقاومت الکتریکی (BIA) است. این قابلیت چربی بدن را با حرکت دادن یک سیگنال الکتریکی در سراسر بدن اندازه گیری می کند. من نتوانستم دقت آن را اندازه گیری کنم، اما فکر نمی‌کنم برای اکثر مردم مفید باشد.

 

ساعت‌های سامسونگ در مقایسه با اپل واچ (در حالت استراحت و فعال) نتایج ضربان قلب یکسانی را به من دادند. در مورد اندازه گیری SpO2 نیز همین امر صادق بود. در تعداد مراحل و مسافت طی شده مشابه سامسونگ اغلب اعداد کمی بالاتر از آنچه که باید را ارائه می داد.

 

داده های خواب نیز بسیار دقیق بود. ساعت دقیقاً می دانست که چه موقع نیمه شب برای نوشیدن آب بیدار شده‌ام و چه موقع دوباره به خواب رفته‌ام. صبح روز بعد نمره خواب خواهید گرفت، که اساساً تأیید کرد که من به اندازه کافی نمی‌خوابم. درضمن می‌توانید تلفن Android خود را در کنار تخت خود قرار دهید تا برای بررسی خروپف خود از آن استفاده کنید. این ممکن است برای تشخیص دقیق میزان خروپف شما مناسب باشد و البته برای تشخیص سایر مشکلات احتمالی سلامتی نیز مفید است.

 

همه این داده ها در Samsung Health قابل مشاهده است. اما من طرفدار آن نیستم. رابط کاربری واقعاً شلوغ است، اما با کمی تلاش می توانید آن را به چیزی کمی منسجم تر سفارشی سازی کنید. Galaxy Watch4 و Watch4 Classic برای من بسیار جذاب بود. فقط بزرگترین سایز هر مدل را که انتخاب می‌توانید تهیه کنید، زیرا یک ساعت شارژ، بیشتر از یک بار در روز آزاردهنده است.

این ساعت های هوشمند عالی و با قیمت مناسب هستند، اما در سال بعد با ورود برنامه‌ها و ویژگی های بیشتر به Wear OS 3، مزایای بیشتری را مشاهده خواهید کرد.

منابع: زومیت و استایل آپ

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: