پایگاه خبری خانه فوتبال:

برای داشتن ویلای زیبا نباید تمام تمرکز خود را روی محوطه ی داخلی یا خارجی ویلا بگذارید. عده ای تصور می کنند باید صرفا محوطه بیرونی ویلا را مزین کنند. چرا که چشم انداز بیرونی ویلا بیشتر به چشم می آید تا چشم انداز و چیدمان داخلی آن. عده ای هم به قدری به فضای بیرونی بی توجه اند و تمام هم و غم خود را روی زیباسازی دکوراسیون داخلی می گذارند.

نکته اصلی زیباسازی ویلای شمال به تعادل در پیاده سازی ایده ها در این راستا باز می گردد. شما باید برای زیباسازی محوطه ی بیرونی و چیدمان داخلی ایده هایی ناب و ارزان قیمت در پیش بگیرید تا بودجه تان کفاف دکوراسیون ویلا را به بهترین شکل ممکن بدهد. در ادامه قصد داریم تعدادی از این ایده ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در عین برقراری تعادل هم به فضای بیرونی و هم به چیدمان داخلی ویلا برسید و مهمتر از همه اینکه دچار کمبود بودجه نشوید. بنابراین با ما همراه باشید.

ایده های زیباسازی ویلای شمال

ورودی ویلا را جذاب و دلفریب طراحی کنید

این نکته را می توانید هم به ورودی حیاط ویلا و هم به ورودی اصلی ویلا تعمیم دهید. هدف از عنوان کردن این مورد تمرکز روی ورودی اصلی ویلاست. همان ورودی که پای شما را به فضای داخلی ویلا باز می کند. شما می توانید برای طراحی ورودی ویلا از چراغ های دیواری استفاده کنید. تعبیه یک چراغ بالای در یا دو چراغ در دو طرف در می تواند ورودی زیباتری را برای ویلای شما ایجاد کند. 

اگر برای وارد شدن به فضای داخلی ویلا باید تعدادی پله را تا رسیدن به درب ویلا طی کنید سعی کنید این پله ها را با چیدن گلدان های گل زیبا کنید. قرار دادن آویز پشت در ورودی و قرار دادن تابلو و یا چراغ هایی به شکل فانوس می تواند ورودی ویلا را برجسته سازد. همچنین می توانید برای درب ورودی ویلا از یک رنگ یا متریال خاص استفاده کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد.

زیباسازی ویلا با نورپردازی مناسب

نورپردازی ویلا هم مختص محوطه بیرونی ویلا می باشد و هم مختص فضای داخلی ویلا. برای محوطه ی بیرونی می توانید تعدادی چراغ ایستاده در میان باغچه جاگذاری کنید و یا از لامپ های دیواری روی نما استفاده کنید تا نمای ویلا به هنگام شب جلوه بیشتری داشته باشد. اما از آنجایی که قرار است ایده هایی ارزان قیمت را معرفی کنیم، می توانید تعدادی لامپ های فانوس شکل روی دیوار ها و تعدادی چراغ های ایستاده حول استخر یا در مسیر ورودی و در میان درختان تعبیه کنید تا فضای محوطه زیباتر شود.

برای فضای داخلی ویلا نور متمرکز و روشنایی کم در شب ها می تواند آرامش بیشتری را در فضا منعکس کند. بنابراین سعی کنید چند آباژور کوچک اما زیبا در ابعاد و طرح های متنوع خریداری کنید و آن را در نقاط مختلف قرار دهید. آباژورهایی که دارای طرح های فانتزی همچون طرح چوب، طرح حصیر، طرح های سنتی و اصیل دارند، می توانند ایده های جذابی برای نورپردازی ویلا باشند. روشن کردن شمع و ریسه های نورانی نیز می تواند ایده جالب برای نورپردازی ویلا با هزینه ای مقرون به صرفه باشد.

از به کار بردن گیاهان در دکوراسیون داخلی ویلا غافل نشوید

فراموش نکنید که گیاهان در هر نوع و هر نژادی می توانند زیبایی بخش ویلای شما باشند. سعی کنید از گلدان های فانتزی و شیک استفاده کنید تا جلوه گیاهان در ویلای شما بیشتر شود. اگر گیاهان را در نقاطی قرار دهید که پس زمینه ی دیوار آن ها پس زمینه ای ساده و تک رنگ باشد بی شک جلوه گری بیشتری خواهند داشت. خرید گیاهان یا کاشت و قلمه زدن آن ها هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. بنابراین این ایده را می توان از کم هزینه ترین و ارزان ترین ایده های زیباسازی ویلا دانست. 

از تجهیزات دست ساز در چیدمان ویلا استفاده کنید

یکی از جذاب ترین ایده هایی که می توان برای زیباسازی ویلا شمال به کار برد استفاده از تجهیزات دست ساز می باشد. منظور ما لزوما این نیست که دست به خرید فرش های دستباف گران قیمت بزنید بلکه منظورمان این است که از صنایع دستی شیک و ارزان قیمت در چیدمان ویلا استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید دست به خرید تعدادی مبلمان حصیری برای اتاق نشیمن ویلا بزنید. مبلمان حصیری هم زیبایی خاص و خیره کننده ای دارد و هم انرژی عجیب و مثبتی را به افراد منتقل می کند.

استفاده از سنگریزه در محوطه ویلا

ایده ای که می تواند ویلای شما را بسیار شیک و جذاب نشان دهد استفاده از سنگریزه در کف ویلا می باشد. اگر می خواهید حال و هوای ویلای خود را به ویلاهای ساحلی نزدیک کنید و چشم اندازی زیبا درباغ ویلا خود ایجاد کنید می توانید بخش هایی از ویلا همچون مسیر ورودی را سنگریزه بریزید. این ایده به هیچ عنوان هزینه بالایی برای شما نخواهد داشت و در عین حال می توانید فضایی زیبا ایجاد کنید.

ایده های مختص زیباسازی ویلا همیشه هم ایده هایی گران قیمت نیستند بلکه می توانید با مبلغی کم و هزینه ای ارزان اقدام به پیاده سازی این ایده ها نمایید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: