پایگاه خبری خانه فوتبال:

یکی از نکات مهم برای قشنگ شدن دکوراسیون کلی خانه، توجه به دکوراسیون اتاق های کودکان است. برخی از افراد بدون اینکه به اتاق ها و نقش بسیار تعیین کننده ای که در روحیه کودکان دارند، آنها را می چینند. اما باید همواره این نکته را در نظر داشت که زیبایی چیدمان اتاق می تواند علاوه بر اینکه دکوراسیون کل منزل را تحت تاثیر قرار می دهد، به آرامش و راحتی کودکان نیز منجر شود. از این رو پیشنهاد می کنیم این متن را دنبال کنید تا شما را با نکاتی کلیدی در این رابطه آشنا کنیم.

راهکارهایی برای قشنگی دکوراسیون اتاق کودکان

برای زیبایی دکوراسیون اتاق بچه ها ایده های متنوعی وجود دارد. البته دکوراسیون در این مورد به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد. اولا سن و سال کودک که بر اساس آن به ابزارها و وسایل مختلفی نیاز است. دوما هم فضای موجود و بودجه ای که در نظر گرفته شده است برای این منظور می تواند موثر باشد. با این حال برخی از ایده ها هستند که به صورت مشترک می توان از آنها استفاده کرد. در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

رنگ مناسب برای دیوارها و یا کاغذ دیواری

نکته جالبی که امروزه برای دیوارهای اتاق کودکان وجود دارد به رنگ و طرح هایی مربوط می شود که اکثرا قابل شستشو در نظر گرفته می شوند. معمولا طرح های هندسی و گلدار برای اتاق دخترها و پسرها به یک اندازه مناسب است. اما اگر می خواهید آنرا خاص تر کنید بهتر است از شخصیت های انیمیشن های مخصوص کودکان استفاده کنید. این را بر اساس علاقه کودکان اعمال کنید تا در اتاق خود راحتتر باشند.

انتخاب پرده مناسب برای اتاق کودکان

البته در کنار تاثیر رنگ دیوار اتاق کودکان نکته دیگری که وجود دارد به انتخاب پرده مربوط می شود. در صورتی که دیوارها را به رنگ ساده در آوردید بهتر است پرده ها را طرح دار و متنوع انتخاب کنید. در صورتی که از کاغذ دیواری طرح دار، برای اتاق خواب کودک استفاده کردید بهتر می شود اگر طرح پرده را ساده انتخاب کنید تا سبب شلوغی و زننده شدن فضا نشود.

البته پرده اتاق کودک بهتر است ضخیم و قابل جمع شدن باشد تا در طول روز آفتاب به اتاق بتابد و شب ها از ورود سرما و سرما خوردن کودک جلوگیری شود.

تخت مناسب کودکان

گزینه دیگری که برای اتاق کودکان باید در نظر داشت به انتخاب تخت مناسب مربوط می شود. کودکان در هر سنی که باشند باید ارتفاع مناسبی برای تخت آنها در نظر گرفته شود. به ویژه اگر زیر 3 سال باشند امکان افتادن آنها از تخت وجود دارد و بهتر است با حفاظ مناسب سن برای آنها خریداری کرد.

برای انتخاب تخت طرح های مختلفی وجود دارد که اغلب پسرها طرح ماشین و دخترها طرح کالسکه را می پسندند. ولی طرح هایی نیز وجود دارند که فانتزی و نیمه کلاسیک هستند و برای همیشه قشنگی خود را حفظ می کنند.

برخی از انواع تخت های امروزی این قابلیت را دارند که در سنین مختلف کودکان بتوانند از آنها استفاده کنند. گزینه هایی که کشو و جای مخفی دارند نیز گزینه های بسیار مناسبی برای جمع و جور شدن وسایل اضافی کودکان محسوب می شوند.

انتخاب کمد و جالباسی مناسب

داشتن کمد وسایل در اتاق کودکان نکته بسیار مهمی است که بهتر است در اتاق کودکان حداقل دو تا از آنها وجود داشته باشد. یکی از آنها حالت دراور داشته باشد که البسه به طور کامل داخل کشوها جا شوند و دیگری نیز برای آویزان کردن لباس هایی که باید اتو شده نگهداری شوند استفاده شود.

کمد وسایل کودک نقش بالایی در جمع شدن وسایل آنها دارد. قرار دادن کتاب های رنگ آمیزی، لباس ها، پوشاک، لوازم حمام و… همه در یک جای مشخص کودکی نظام مند را رشد خواهد داد.

توجه به انتخاب رنگ ها

برای انتخاب رنگ های وسایل بهتر است دقت کنید. رنگ های شاد برای اتاق کودکان بسیار مناسب هستند. سعی کنید تا جای ممکن از رنگ های خیلی تیره برای آنها خودداری کنید. رنگ های زمینه ای که برای اتاق کودکان مناسب هستند شامل رنگ لیمویی، خاکستری، کرمی، سفید، صورتی، آبی روشن، بنفش یاسی و تناژهای اینگونه می شود.

البته در نظر داشته باشید کودکان ممکن است رنگ آمیزی و شیطنت های مخصوص خود را داشته باشند و در نظر گرفتن رنگ سفید برای زمینه کمی برای پاکسازی مشکل ایجاد کند. از این رو بهتر است درجات ملایمی را انتخاب کنید.

اکسسوری های مناسب برای اتاق کودک

برای اتاق کودکان ابزار و لوازم متنوعی را می توان انتخاب کرد که هم کاربردی باشند و هم در زیبایی اتاق آنها موثر باشند. گزینه هایی مانند چراغ خواب های عروسکی و فانتزی، ساعت هایی با طرح های کارتونی و فرش با زمینه ای با شخصیت های انیمیشنی و… گزینه هایی هستند که همیشه تنوع بالایی دارند. بهتر است آنها را مناسب با سلیقه کودک انتخاب کرد و در صورت لزوم طرح های کلاسیک با رنگ شاد را انتخاب کرد.

میز و صندلی در اتاق کودک

اتاق کودکان گاهی نیاز به میز و صندلی دارد. در درجه اول وقتی کودک هستند مادر باید برای انجام کارهای آنها در جای مناسب بنشیند. در درجه دوم نیز وقتی آنها بزرگ می شوند بسته به نیازهایی که دارند میزو صندلی برایشان لازم می شود. برخی از تخت های کامل وجود دارند که با کتابخانه و میز مناسب آنها طراحی می شوند. اما برخی به خاطر کم بودن فضا و جابجایی راحت ترجیح می دهند آنها را به صورت مجزا تهیه کنند. برای این مورد باید در نظر داشته باشید ابتدا ایمنی آن را در اتاق کودک در نظر بگیرید. گزینه هایی مانند مرتفع بودن، لبه تیز داشتن و… می تواند به کودکان آسیب بزند. در درجه دوم نیز باید به سبک و رنگ همخوان با سایر لوازم توجه کنید.

در آخر

برای اینکه به اتاق خواب خوشگلی برای کودکانتان دست یابید می تواند از ایده های بیان شده استفاده کنید. باید برای همه موارد ابتدا ایمنی کودکان را در نظر بگیرید سپس به زیبایی آنها توجه کنید. از این طریق سلامت کودک نیز به خطر نمی افتد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: