پایگاه خبری خانه فوتبال:

برای همه ما داشتن تهویه مناسب در ساختمان اهمیت دارد؛ به ویژه اینکه اگر کاربری ساختمانمان رستوران، بیمارستان یا فضایی باشد که در آنجا به داشتن هوای سالم و بدون آلودگی بیشتر باید توجه شود. برای داشتن یک هوای سالم، کارهای زیادی می‌توان انجام داد. اولین و بهترین راه قرار دادن دستگاه تهویه قوی است؛ اما داشتن سیستم تهویه یک بحث است، اینکه چگونه این هوا به کمک کانال اسپیرال گالوانیزه به بیرون تبادل کند هم بحث دیگری است که باید به آن توجه شود. باید گفت که اتفاقاً باید بیشتر به همین مسئله انتقال هوا بیشتر دقت شود.

بهترین راه برای خروج، استفاده از سیستم کانال‌کشی است؛ اما نه هر نوع کانال‌کشی است. یکی از بهترین کانال‌کشی‌ها که در چند سال گذشته اتفاقاً بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، کانال اسپیرال گالوانیزه است. برای آن‌هایی که به سیستم تهویه ساختمان خود اهمیت زیادی قائل می‌شوند، این کانال آشنا است؛ اما هنوز خیلی از افراد نسبت به آن شناختی ندارند. اینکه کانال اسپیرال گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟ و اصلاً اینکه چرا باید استفاده کرد؟

کانال اسپیرال گالوانیزه چیست؟

از روی اسم این کانال به راحتی می‌توان متوجه ساختار آن شد. کانالی از ورقه‌هایی است که به صورت اسپیرال حول محور گردی ساخته می‌شوند. این کانال به دلیل ساختار اسپیرال و البته متفاوتی که با بقیه دارد، به خوبی می‌تواند باعث خارج شدن انواع دود، آلودگی و همچنین ذرات و گردوغبار ناشی از فعالیت‌های کارگاهی شود. به دلیل ویژگی‌ها و قابلیت‌های کانال اسپیرال از آن در انواع ساختمان‌هایی با کاربری‌های متفاوتی از جمله کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، امکان عمومی، بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها، ساختمان‌های دولتی، انواع سوله‌ها و انبارها، سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه‌ها، سیستم شوتینگ و ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود.

ساختار کانال اسپیرال گالوانیزه به چه صورت است؟

کانال‌های اسپیرال گالوانیزه دارای ساختار و شکلی متفاوتی نسبت به بقیه کانال‌هایی هستند که تاکنون دیده‌اید. روی سطح این کانال برجستگی‌هایی وجود دارند که همین برجستگی‌ها باعث افزایش کارایی و استقامت این کانال شده است. همچنین سطح داخل صاف است و باعث می‌شود تا هیچگونه افت فشاری در درون آن وجود نداشته باشد.

چرا این نوع کانال

استفاده از کانال اسپیرال گالوانیزه چه مزیت‌هایی به همراه دارد:

  • کاهش زمان تحویل به دلیل داشتن اتصالات متداول و قابلیت پیش تولید
  • دارای اتلاف انرژی کمتر به دلیل کمتر بودن سطح جانبی نسبت به دیگر کانال‌ها از جمله کانال چهارگوش
  • ساخته شده از ورقه‌هایی با جنس گالوانیزه، آلومینیوم یا استیل
  • دارای استحکام بیشتر
  • تولید صدای کمتر نسبت به دیگر کانال در هنگام فعال بودن
  • داشتن نمای یک دست و زیبا
  • داشتن ایجاد جریان یکنواخت در هنگام فعال بودن
  • نیاز کمتر به ساپورت و فلنج
  • نصب آسان و سریع با هزینه کمتر
  • داشتن قابلیت عایقکاری بهتر
  • نداشتن نشتی هوا

 

البته باید گفت که یکی از مهم‌ترین مزیت کانال‌های اسپیرال گالوانیزه در برجستگی‌های روی سطح خارجی و داشتن سطح صاف در داخل آن است. این حالت‌ها باعث می‌شود تا علاوه بر افزایش استحکام بالا، جریان هوا بهتر و با سرعت بیشتری منتقل شود. سبک‌تر و ارزان‌تر بودن دیگر دلیلی است که از این کانال استفاده می‌شود. مسلماً قیمت پایین آن در کاهش هزینه ساخت ساختمان‌ها مؤثر خواهد بود.

کاربردهای کانال اسپیرال گالوانیزه

یکی از مهم‌ترین مزایای دیگر کانال گالونیزه در این است که محدودیتی در استفاده ندارد. از این کانال می‌توان در رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، سوله‌های صنعتی، باشگاه‌های ورزشی، استادیوم‌ها، سرویس‌های بهداشتی، انواع آشپزخانه‌ها، ساختمان‌های مسکونی و اداری، ساختمان پزشکان، انبارها، پارکینگ‌های عمومی و چند طبقه‌ای، فروشگاه‌های بزرگ و کارگاه‌ها استفاده کرد. در حقیقت در هر جایی که هوا در آنجا جریان دارد و تمیز بودن آن هم باید مورد توجه قرا بگیرد، این کانال را می‌توان نصب و به کار برد.

در حقیقت باید گفت که فرقی ندارد که کاربری ساختمانتان چیست؛ در هر صورت نیاز به یک سیستم تهویه و کانال برای ایجاد جریان بهتر هوا دارید. چنین کانال‌هایی می‌توانند شما را به هدف اصلی‌تان برسانند.

کانال اسپیرال گالوانیزه با پیشگام سپهر

پیشگام سپهر از تولید و عرضه کنندگان انواع کانال مختلف به ویژه حوزه تهویه با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد است. کانال اسپیرال گالوانیزه از نمونه محصولاتی که شرکت پیشگام سپهر با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی توانسته درصد محبوبیت و فروش بالایی را به خود اختصاص دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌های کانال‌های اسپیرال تولیده شده در پیشگام سپهر شامل موارد زیر است:

  • طول هر بخش از کانال تولید شده بین 5 تا 6 متر و با طول شاخه‌های استاندارد 3 متری است.
  • قطر کانال‌ها بین 100 تا 2500 میلی‌متر است.
  • در حالت کلی، کانال‌ها از سه جنس گالوانیزه، آلومینیوم و استیل هستند.
  • بازه دمایی قابل تحمل برای کانال‌ها بین 20- تا 250+ درجه است.
  • تمامی کانال‌ها به صورت کامل آب‌بندی می‌شوند.
  • استفاده از neck در نوار که باعث افزایش استحکام کانال‌ها می‌شود.
  • داشتن قابلیت عایق حرارتی بالا که مقاومت آن را در برابر حرارت افزایش می‌دهد.
  • استفاده از انواع اتصالات مختلف که باعث آسان و سریع‌تر شدن نصب می‌شود.
  • قابلیت استفاده در انواع کاربردها که باعث افزایش محصولات شده است.

سفارش کانال اسپیرال گالوانیزه از پیشگام سپهر

کانال اسپیرال گالوانیزه می­تواند با لوله خرطومی هوا که با نام لوله خرطومی مکنده برای انتقال هوا جایگزین شود. بهترین زمان برای سفارش کانال اسپیرال در هنگام ساخت و تکمیل ساختمان است؛ اما چگونگی انتخاب، مقدار مورد نظر و همچنین چگونگی نصب آن فرآیند کاملاً تخصصی است. اینکه چگونه استفاده و نصب شوند تا هوا به بهترین شکل ممکن در ساختمان جریان پیدا کرده و همچنین هوای آلوده داخل هم خارج شود. شرکت پیشگام سپهر با داشتن تیم مجرب شما را در زمینه خرید و نصب به طور کامل راهنمایی و مشاوره خواهد کرد. برای خرید کانال اسپیرال گالوانیزه می‌توانید با کارشناسان شرکت پیشگام سپهر تماس بگیرید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: