پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

وظایف وکیل دیوان عدالت اداری دفاع مشروع از دادخواهی ارباب رجوع از تخلفات کارمندی و اداری است. البته در برخی شرایط ممکن است در یک اداره دولتی یا واحد دولتی، در حق برخی کارمندان اجحاف شود که در این صورت می تواند با شکایت و تنظیم دادخواست و ارسال و تسلیم آن به یکی ار شعب دیوان عدالت اداری حق خود را باز پس گیرند. برای اینکه بتوان مدارک و مستندات محکمه پسندی را جمع آوری کرد و به واسطه آن ها رای دیوان عدارت اداری را به نفع خود برگردانید می توانید از توانایی و قابلیت های وکلای حاذق و حرفه ای استفاده کنید.

کانون وکلای دیوان  با داشتن سابقه درخشان و بهرمندی از حضور وکلای حرفه ای پایه یک که هر یک دارای سابقه بیش از ده سال وکالت پر ثمر را دارند می توانند انتخاب ایده آلی برای دفاع از حق شما باشند. از دادخواست هایی که می توانید با مشاوره وکلای دیوان پیگیری کنید می توان به فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی، از کار افتادگی و مطالبه مستمری، ورود ثالث در دیوان عدالت اداری اشاره کرد که در هر موضوع وظایف وکیل دیوان عدالت اداری متفاوت می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

وظایف وکیل دیوان عدالت اداری چیست؟

وظایف وکلا در حدو حدود که در اختیار آن ها قرار گرفته، مشخص می شوند و به این ترتیب می توان گفت که اختیارات وکلا یکسان است و این هوش و ذکاوت آن هاست که باعث ایجاد تفاوت ها می شود. با توجه به اینکه رسیدگی به شکایات و دادخواست ها در دیوان عدالت اداری به صورت غیر حضوری می باشد و پس بدون شک نوع نگارش دادخواست از اهمیت زیادی بر خوردار است و در واقع متن دادخواست و مستندات تاثیر زیادی در رای دیوان خواهد داشت. چنانچه برای شکایات خود به وکیل مراجعه نموده اید، وظیفه وی این است که لایحه را به گونه ای تنظیم نماید که قضاوت در دیوان به نفع آن ها تمام شود.

https://vokalaye-divan.com/lawyer-of-shahrood-court/

وظیفه وکیل در رسیدگی به پرونده فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی

قوانین و مقررات پیچیدگی های زیادی دارد و همین امر سبب شده که پیش از انجام هر کاری از افراد حرفه ای مشاوره دریافت نماییم. به عنوان مثال تصور کنید فردی پس از مدت کوتاهی از بیمه شدن فوت می کند، قانون چه تصمیمی در باره این فرد اجرا می کند. تفاوت او با فردی که سال های زیادی بیمه شده چیست؟ چگونه می توان بر اساس ماه بیمه را مشخص نمود؟

برای تمامی موارد عنوان شده پاسخ های قانونی با دلیل و مدرک وجود دارد، تنها باید تجربه و دانش کافی در رابطه با قانون و ماده و تبصره های قانونی داشت. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که حق بیمه به فوت بیمه شده قبل از بازنشستگی تنها به افرادی تعلق می گیرد که حداقل یک سال حق بیمه خود را پرداخت نموده و به زبان دیگر سابقه یک سال بیمه را داشته باشد.

البته با توجه به تبصره های قانونی ممکن است این قانون دارای میان بر هایی باشد که از مهم ترین آن می توان به ماده 80 از بند سه تامین اجتماعی اشاره کرد که با داشتن تبصره هایی راه گریز از قانون را فراهم نموده است. بر این اساس چنانچه فرد بیمه شده پیش از فوت سه ماه سابقه بیمه در سال پیش از مرگ و یا سابقه یک سال بیمه در ده سال را داشته باشد؛ حق بیمه و حقوق  مستمری به بازماندگان به صورت کامل اعطا می شود.

گاهی ممکن است موارد و تبصره های خاصی برای این کار وجود داشته باشد که بدون شک مردم عادی اطلاع چندانی از آن ندارند به همین دلیل حضور یک وکیل می تواند نقش موثری داشته باشد. در واقع از وظایف وکیل دیوان عدالت اداری این است که در صورت نپذیرفتن مستندات و مدارک افراد برای دریافت حقوق فوت بیمه شده ای قبل از بازنشستگی، بتواند از راه قانون و با توجه به ادله های محکمه پسند عمل نماید.

2

در زمان از کار افتادگی و مطالبه مستمری وکیل چه اقداماتی انجام می دهد؟

بر اساس قوانین و مقررات سازمان تامین اجتماعی، افراد در زمان بیمه شدن قرار دادی را امضا می کنند که یکی از بند های آن به مستمری از کار افتادگی اختصاص داده شده است. در بند دال ماده سوم از قانون تامین اجتماعی این سازمان تعهداتی من باب از کار افتادگی بیمه شده وجود دارد که بر اساس آن چنانچه فرد به دلایل خاص همچون بیماری یا حوادث از کار افتاده شود، این سازمان می بایست تعهدات خود را انجام دهد.

اما اینکه چقدر با این قوانین و مقرارات آشنایید و تا چه میزان می توانید از راه در رو های قانونی جلوگیری کنید؟ همگی می تواند در میزان حقوق و مستمری شما تاثیر داشته باشد. البته توجه داشته باشید که نوع از کار افتادگی و علت آن نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در مستمری است. در واقع در زمان از کار افتادگی و مطالبه مستمری می توانید در صد متفاوتی از حقوق را دریافت نمایید.

در ماده دوم قانون تامین اجتماعی در این باره بند های متفاوتی قید شده که هر یک تعریف جدا گانه ای از، از کار افتادگی بیمه شده دارند. بر اساس بند 13 این ماده فردی که قادر به انجام کار سابق خود نیست و از طریق کار دیگر نتواند میزان یک سوم از حقوق خود را بر آورده کند مشمول دریافت مستمری خواهد بود، در واقع این تعریف کلی از کار افتادگی است. در بند 14 این ماده تعریف جزئی از کار افتادگی نیز موجود است که بر اساس آن فرد بیمه شده تنها می تواند بخشی از درآمد قبلی خود کسب نماید.

ماده دوم قانون تامین اجتماعی بند های متفاوتی را به انواع از کار افتادگی اختصاص داده و با توجه به آن می توانید برای دریافت حق بیمه خود داد خواستی را به دیوان عدالت اداری ارسال نمایید. چنان چه حق بیمه دریافتی شما کمتر از حد مشخص شده بود می توانید با یکی از وکلای حاذق مشورت نموده تا با ارائه دادخواست مناسب و تسلیم آن به دیوان از موفقیت بیشتری برخوردار شود.

https://vokalaye-divan.com/office/

از وظایف وکلای دیوان عدالت اداری می توان به راهنمای درست بیمه شده برای تنظیم داد خواست بر اساس ماده های قانونی اشاره کرد. وی با ارائه راه کار های قانونی در رابطه با کلیه مسائل مربوط به بیمه و دریافت مستمری از تامین اجتماعی شرایطی را فراهم می کند که بیمه شده از کار افتاده بتواند تمامی غرامات و حق و حقوق خود را دریافت نماید.

3

ورود ثالث در دیوان عدالت اداری

اگر به زبان ساده بخواهیم این عنوان را تعریف نماییم باید بگوییم که دعوای بین خواهان و خوانده را دعوای اصلی می نامند اما در صورتی که دعوای فرع بر آن وارد شود به آن دعوای طاری می گویند که به چهار دسته تقسیم می شود و یکی از این 4 دسته به دعوای ورود ثالث اختصاص داده شده است. در واقع ورود ثالث به این معناست که فردی در دعاوی اصلی حقی را بر خود مستلزم می داند و به قصد دریافت آن به دعوا ورود می کند. البته ممکن است دعوای وی بر علیه یکی از طرفیت باشد و حقی را از آن ها بگیرید. ورود ثالث به دو صورت امکان پذیر است، یکی اصلی و دیگری تبعی.

در حالت اول شخص ثالث مستقلا حق خود را در دعوا می داند و پیروزی هر یک نمی تواند در حق وی تاثیری داشته باشد، چرا که او در هر صورت مدعی حق خود است. در حالت دوم شخص ثالث پیروزی خود را مدیون پیروزی یکی از طرفین می داند، وی حق مستقلی برای خود قائل نیست و منتظر پی روزی طرف مشخص می گردد.

4

وکیل ورود ثالث در دیوان عدالت اداری

برای این که بتوانید در دعاوی اصلی و طاری ورود نمایید و به عنوان ورود ثالث از حق خود دفاع کنید می توانید با یکی از وکلای پایه یک دادگستری  که در این زمینه تخصص دارد مشورت کنید. بر این اساس می توانید با استفاده از تجربه و دانش وکیل، داد خواست دقیقی را تنظیم و آن را بدیوان تسلیم نمایید. بر اساس قوانین دیوان در مدت 30 روز دادخواست شما بررسی و پاسخ آن ارسال خواهد شد.

توجه داشته باشید که برای تنظیم دادخواست ورود ثالث می بایست پیش از صدور رای اقدام نمایید. چنان چه رای دیوان صادر شود، حق داد خواست و شکایت از شما سلب می شود.  به معنای دیگر سعی کنید داد خواست خود را در مدت مقرر و در اوایل ارجاع دعوا به دیوان تنظیم نمایید. البته این اطلاع رسانی یکی از اصلی ترین وظایف وکیل دیوان عدالت اداری است که به نحوی مزیت داشتن وکیل را نشان می دهد چرا که وی با تنظیم دادخواست و ارسال به موقع آن به دیوان از رد شدن آن جلوگیری می کند.

البته توجه داشته باشید که انتخاب وکیل نیز از اهمیت زیادی بر خوردار است، با مراجعه به کانون وکلای دیوان خیال خود را از هر جهت راحت کنید. چرا که این موسسه حقوقی از بهترین و کار آمد ترین وکلای کشور تشکیل شده که هر کدام با داشتن بیش از ده سال سابقه ی وکالت، کوهی از تجربه را در اختیار شما قرار می دهند.

لیست بهترین سایت های وکیل دیوان دیوان عدالت اداری :

https://seodemo.ir/top-lawyer-of-court/

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: