پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

اخذ ویزای کاری استرالیا :با توجه به دارا بودن چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا شاخص توسعه انسانی بالا مورد توجه است. زمانی که فرد در خاک استرالیا و یا خارج از آن کشور باشد امکان درخواست برای این نوع اقامت وجود دارد و بر اساس سیستم امتیاز بندی و موفقیت در کسب امتیازات و رقابت با افراد متقاضی این شانس وجود خواهد داشت که فرد از طریق حرفه و مهاجرت و اخذ ویزای کار از همان ابتدا با اقامت دائم وارد استرالیا شود.

شرایط کار و زندگی در استرالیا

نرخ بیکاری در کشور استرالیا کمی افزایش یافته و یکی از عوامل اصلی آن هم شیوع بیماری کرونا است و متوسط درآمد کشور رو به بالا است در اکثر کشورها برای دریافت ویزای کار ابتدا بایستی پیشنهاد کاری را بدست آورد و معمولا حضور شخص در آن محیط الزامی است پس اگر فردی در خاک استرالیا باشد میتواند پیشنهاد کاری را بدست آورد.

سه مدل ویزا در استرالیا برای کار انجام میشود :

ویزای مستقل یا ۱۸۹ سابکلاس

ویزای نیروی ماهر با حمایت موقت یا ۴۸۹ سابکلاس

و هر سه مدل ویزای کاری استرالیا به صورت امتیاز بندی میباشد

بیشتر بخوانید : ثبت شرکت در ترکیه و هر آنچه باید بدانید

ویزای مستقل استرالیا:بهترین نوع اقامت کاری است و به فرد اجازه میدهد تا در استرالیا اقامت دائم داشته و کار و زندگی کند و درخواست این نوع اقامت نسبت به سایر برنامه های اقامتی ویزای کاری بیشتر است .

و این نوع ویزا برای کارگران ماهر صادر میشود و کارگران توسط کارفرما مورد آزمایش قرار میگیرند .و متقاضیان برای تمدید اقامت باید به دولت استرالیا ثابت کنند که طی این دوره توسط خانواده خود و یا یک ایالت دولتی پشتیبانی نمیشوند و فرد برای واجد شرایط شدن در این ویزا باید ۶۵ امتیاز کسب کند تا بتواند درخواست خود را شروع کند. جهت اخذ این ویزا فرد باید با سایر که مثل خود او واجد شرایط شده اند رقلبت کنند

بخشی از امتیازات مربوط به سابقه ی کار و تحصیلی فرد در استرالیاست و امتیازاتی که از ایران بدست خواهد آورد

سطح تحصیلات –سن-سطح زبان –سابقه کاری

شرایط درخواست ویزای کار در استرالیا:استرالیا کشوری است که به مهاجرپذیری در دنیا معروف است و به دنبال مهاجران با مهارت و تخصص بالا جهت پیشرفت و اهداف اقتصادی و رشد و شکوفایی این کشور میباشد. یکی از سریعترین و بهترین راه مهاجرت به استرالیا از طریق درخواست ویزای کار استرالیا میباشد.

ویزای کار استرالیا یک نوع ویزای مهارت محور است و دارای شرایط خاص خود میباشد و متقاضیان باید بدانند که کار در استرالیا به نوع ویزای درخواستی آنها بستگی دارد. برای درخواست ویزای کار کشور استرالیا باید شرایط زیر مد نظر باشد:

  • نیاز به اثبات مهارت زبان انگلیسی و ارائه ی آزمون آیتلس
  • وجود شغل متقاضی در لیست مشاغل مهارتی
  • برخورداری از مهارت ها و سابقه کار در رابطه با شغل مورد نظر
  • ارزیابی مهارتی متقاضیان توسط مسئولین
  • تامین شرایط و معیارهای سلامت جسمی و روانی
  • تهیه مدارک لازم برای درخواست نوع ویزای کار مناسب

سابقه کاری در ۱۸۹  سابکلاس استرالیا:

سابقه کاری متقاضی باید مرتبط با رشته تحصیلی آن باشد و امتیازی که متقاضی از این مهارت میتواند کسب کند در صورت داشتن سابقه کاری متقاضی در استرالیا یا خارج از استرالیا متفاوت است و اگر این سابقه کاری در خارج از استرالیا باشد به این صورت است که سابقه کاری کمتر از ۳ سال هیچ امتیازی را به متقاضی نمیدهد . همانطور که مشخص است کسی که در استرالیا کار میکند چند قدم به اقامت نزدیک تر است .

و همانطور که گفته شد در مرحله اول متقاضی باید امتیازات خود را محاسبه نماید و بعد از بدست آوردن امتیاز مورد نیاز میتواند مدارک خود را به صورت آنلاین بارگذاری نماید و مدارک باید بررسی شود و به تایید نهایی برسد و باید فرم را به سفارت ارسال

نماید و بعد از ارسال فرم باید منتظر بماند تا کلیه کسانی که برای اخذ این ویزا اقدام کردند شرایطشان بررسی شود و متقاضی میتواند در این مدت در کشور استرالیا تردد داشته باشد.

مدت زمان اقامت در استرالیا:

یکی از نکات مثبت ویزای ۱۸۹ این است که فرد از همان اول اقامت دائم کشور را دریافت میکند و بعد از ۵سال در صورت داشتن شرایط کافی میتواند برای دریافت شهروندی استرالیا درخواست خود را اقدام کند و از همان اول خانواده فرد میتوانند به عنوان همراه وی وارد کشور شوند و اقامت دائم را دریافت کنند.فرزندان میتوانند در مدارس و کالج های دولتی به صورت رایگان تحصیل کنند و فرد میتواند از مراقبت های بهداشتی این کشور از طریق بیمه اجتماعی بهره ببرد.

ویزای کاری استرالیا در چه قالب هایی انجام میشود؟

ویزای مستقل یا ۱۹۸ سابکلاس ویزای کاندید شده یا ۱۹۰ سابکلاس و ویزای نیروی ماهر با حمایت موقت

ویزای مسستقل:این نوع ویزا بهترین نوع اقامت کاری است و به شما اجازه میدهد تا شما در استرالیا اقامت دائم داشته و کارو زندگی کنید.

ویزای نیروی کار کاندید شده استرالیا:این ویزا به متقاضیان اجازه میدهد که به عنوان یک کارمند حرفه ای تحت حمایت دولت یا ایالت استرالیا که انتخاب شده اند اقامت دریافت نمایند.

حداقل امتیاز برای دریافت ویزای نیروی کار کاندید شده استرالیا یا ۱۹۰ سابکلاس چند است ؟ اخذ این ویزا نیز دارای شرایط امتیاز بندی است که نیاز به اخذ ۶۵ امتیاز خواهد داشت

ویزای نیروی کار ماهر با حمایت موقت استرالیا یا ۴۸۹ سابکلاس چه شرایطی دارد؟

این ویزا به کارکنان ماهر اجازه میدهد که تا ۴ سال در مناطق روستایی و یا دور افتاده و کم جمعیت کار و زندگی کنند. متقاضی بایستی توانسته باشد از آنجا اسپانسر را جهت حمایت از خود دریافت نماید .البته به این معنی نیست که فقط اقامت ۴ ساله دریافت کنند و متقاضی بعد از تعهدش میتواند ایالت مورد درخواست خود را انتخاب نماید و در ایالت دیگری زندگی کند.

منبع : افق نیکان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: