پایگاه خبری خانه فوتبال:

روندهای الهام بخش طراحی وب برای سال 2022

این روند ها طراحی وب برای سال 2022 به اطلاع رسانی و الهام بخشیدن به آنچه مردم برای وب می سازند کمک می کند. 

روندی که در سال آینده شاهد آن هستیم افزایش حس بازیگوشی در طراحی سایت است.

طراحان شروع به ایجاد سایت هایی به عنوان هنر، سایت هایی به عنوان پروژه های تعاملی و سایت هایی کرده اند که به سادگی برای بازی و لذت وجود دارند. این به ابتدای وب بازمی گردد، زمانی که طراحان راه هایی برای نشان دادن تکنیک های جدید یا ایجاد وب سایت به خاطر خودشان پیدا کردند.

به نظر می رسد که ما در دوره رنسانس اولیه وب هستیم. منطقی است. مد همچنین از اواخر دهه 90 و اوایل دهه به شدت وام گرفته است. بسیاری از ما در خانه وقت خود را صرف گشت و گذار در اینترنت کرده ایم، و به دنبال چیزهای منحرف کننده یا هیجان انگیز مانند زمانی که وب برای اولین بار در حال ظهور بود، می گردیم.

از نظر بصری، روندهای وب از آن دوران سرنخ می گیرند. طراحان در حال یافتن خلاقیت خارج از طرح‌بندی‌های عکاس محور هستند که استاندارد شده‌اند. در عوض، این طرح‌ها راه‌های خلاقانه‌ای برای استفاده از تایپوگرافی، شبکه‌ها و خطوط، و ناوبری ساده پیدا می‌کنند. استایل به‌روزرسانی شده - با رنگ‌های بی‌صدا، بافت‌های پیچیده، و فونت‌های سریف - باعث می‌شود سایت‌ها بیش از حد قدیمی احساس نشوند.

طراحی وب نیز با تکنیک‌های معاصر هیجان‌انگیز مانند تعاملات و انیمیشن‌های پیشرفته و جلوه‌های بصری مانند شیشه‌مورفیسم و ​​دانه در حال حرکت به سوی آینده است. و طراحان از ابزارهای بدون کد استفاده می کنند تا آنها را قادر سازند تا همه این کارها را سریعتر و راحت تر از همیشه انجام دهند.

گرایش های طراحی وب 2022

در اینجا برخی از گرایش‌های طراحی وب وجود دارد که پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده تأثیرگذار باشند.

1. مینی سایت های لذت

طنز می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و ساختن وب سایتی که خنده را برانگیزد همیشه سرگرم کننده است. چرا با ساخت خود کمی سرگرم نمی شوید؟

در روزهای اولیه پیکسار، استودیو به انیماتورها زمان می داد تا در کنار هر فیلم بلندی که تولید می کردند، یک فیلم کوتاه بسازند. این فیلم‌های کوتاه فرصتی خلاقانه برای همه بود، زمانی برای انیماتورها که آزادتر و بازیگوش‌تر بدون فشار وارد بر فیلم‌های بلندشان باشند. آنها همچنین در نهایت به تولید بسیاری از تکنیک های جدید که زمینه انیمیشن را به جلو سوق داد. توسعه دهندگان وب در حال کشف هستند که می توانند همین کار را با وب سایت ها انجام دهند.

پس زمینه مشکی با دو فیگور کارتونی نارنجی که در آغوش گرفته اند و لبخند می زنند. این دو بدن به صورت نارنجی جامد از سر شروع می شوند. رنگ نارنجی به تدریج به غروب با خورشید در مرکز دو بدن تبدیل می شود، یک سوم پایین بدنه های کارتونی شامل کوه های ارغوانی در منظره ای غبارآلود با بوته های سبز کوچک است.

Day & Night، کوتاهی از Pixar در سال 2010، بر رویکردهای انیمیشنی که در ویژگی‌هایی مانند Inside Out و Soul استفاده می‌شوند، تأثیر گذاشت.

ساختن یک مینی سایت سرگرم کننده به طراحان زمان می دهد تا فقط خلاق باشند، تکنیک ها را تمرین کرده و آزمایش کنند، و بدون نگرانی در مورد غلو کردن در یک کنسرت حرفه ای، تمام مراحل طراحی را انجام دهند. گاهی اوقات خلقت به خاطر خلقت راهی عالی برای رهایی از رکود است.

شما می‌توانید به روش‌های مختلفی آزمایش کنید: با تنظیم یک طراحی UX عمداً بازیگوش، یا براندازی عمدی انتظارات (اما مطمئن شوید که هنوز هم به‌طور قابل دسترس می‌سازید!). طنز را نه تنها در کپی و تصاویر، بلکه به ناوبری، منوها و تعاملات سایت بیاورید. ظریف باش کاری کنید که به نظر برسد یک سایت جدی است تا زمانی که اینطور نباشد. این فرصتی است برای ایجاد سایتی که به روش های غیرمنتظره عمل می کند. یک سایت بازاریابی به سبک تخم مرغ عید پاک برای یک هدف حرفه ای می تواند کار کند اگر به خوبی اجرا شود.

Guns 2 Swords یک سایت که توسط شرکت طراحی وب سایت و سئو  در شکوه کامل Dungeons & Dragons دهه 80 است که طعم ماجراجویی خود را انتخاب کنید. این توسط MSCHF، گروهی که جایی بین هنرمندان gonzo و سازندگان برنامه های تبلیغاتی است، ایجاد شد تا یک سرویس واقعی باشد. بازدیدکنندگان می‌توانستند تفنگ‌های خود را بفرستند تا توسط آهنگری در سطح جهانی به شمشیر تبدیل شود. واقعا حماسی

پس زمینه سیاه با خطوط سفید که سه ستون را از هم جدا می کند. ستون سمت چپ دارای متن "مطالعه فرهنگ" با تصویری از دسته شمشیر است که با رعد و برق احاطه شده است. ستون وسط دارای متن "وارد اسلحه خانه" و "Guns2Swords" با گرافیک سه بربر است که بزرگترین آنها شمشیر در دست دارد. ستون سمت راست دارای متن "شمشیر بگیر" با تصویر تفنگ ذوب است.

Blue Check Homes رویکرد مخالف ایجاد یک وب سایت "جدی" کاملاً قانونی را در پیش گرفت. چیزی که به عنوان یک شوخی توییتری توسط دانیل باسکین شروع شد، ممکن است به یک مینی بیزینس واقعی تبدیل شود که مدال‌های «چک آبی» (مانند آنهایی که در حساب‌های توییتر تأیید شده) برای خانه‌های افراد برجسته می‌فروشد.

تصویر وب سایت Blue Check Homes، لوگو یک نماد خانه آبی با علامت تیک است. شامل عکس خانه با نشان بزرگ با علامت تیک آبی است.

2. شکار مشتری مبتنی بر وب

ساختار وب‌سایت‌ها در واقع به خوبی خود را به پازل و شکار رفتگرها می‌رساند. می‌توانید صفحات زنجیره‌ای را به‌هم بزنید و از قسمت‌های خاصی با رمز عبور محافظت کنید، و بازدیدکنندگان را وادار به ارائه پاسخ‌ها یا یافتن سرنخ‌هایی برای باز کردن قفل صفحه بعدی این مجموعه کنید.

انواع راه‌های خلاقانه برای پنهان کردن و آشکار کردن پیام‌ها، سرنخ‌ها و پاسخ‌ها وجود دارد. این موردی است که در آن می توانید از مهارت طراحی وب خود برای ایجاد یک پازل مجذوب کننده استفاده کنید.

چند ایده برای سرنخ:

یک کلمه بر اساس یک معما یا سرنخ ارائه کنید

کلمه ای را که در سایت اصلی خود یا سایت شکار روبنده پنهان شده است پیدا کنید

یک عنصر قابل کلیک پنهان در صفحه پیدا کنید

یک شکل بکشید

رمزگشایی

فقط به یاد داشته باشید که اگر واقعاً می خواهید همه بتوانند تا آخر راه بروند به مخاطبان خود نکاتی یا راه حل هایی ارائه دهید. از شکار رفتگر می‌توان برای فاش کردن راه‌اندازی محصول، انتشار یک ویدیوی جدید یا دادن اطلاعات پنهانی به بیننده استفاده کرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ  ThreeSixtyEight یک شکار مشتری را انجام داد تا مکان شرکت خود را برای تیمش فاش کند. این یک فضای مرموز با موسیقی و تنظیم کدورت در اطراف مکان نما ایجاد کرد که بازدیدکننده می تواند از آن برای نشان دادن بخش های انتخابی صفحه در حین جستجوی سرنخ ها استفاده کند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: