پایگاه خبری خانه فوتبال:

نصب چمن مصنوعی فوتبال نیاز به زیرسازی تخصصی دارد که بهتر است جهت نصب آن به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید. اگر قصد دارید زمین فوتبال باشگاه خود را چمن کنید، نصب چمن مصنوعی فوتبال را پیشنهاد می‌کنیم. چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی ماندگاری و دوام بیشتری دارد. همچنین نیاز به رسیدگی و آبیاری خاصی نداشته و در تمام فصول قابل‌استفاده است. قبلا به طور مفصل درباره انواع چمن مصنوعی فوتبال صحبت کردیم در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال آشنا کنیم.

مراحل نصب چمن مصنوعی فوتبال

قبل از اینکه نصب چمن مصنوعی انجام شود، نیاز به زیرسازی حرفه‌ای است. این کار موجب افزایش طول عمر و ماندگاری چمن مصنوعی ورزشی می‌شود. زیرسازی چمن مصنوعی زمین فوتبال شامل مراحل زیر است:

  • زیرسازی سخت

زیرسازی سخت، جهت خروج آب در جهت افقی صورت می‌گیرد. در این روش ابتدا سطح زمین توسط آسفالت، بتن یا قطعات پیش‌ساخته پوشیده می‌شود. هم‌چنین برای اینکه آب باران روی سطح چمن باقی نماند و از زمین خارج باشد، باید این لایه دارای یک شیب ملایم از مرکز به دو ‌ضلعی طولی زمین باشد.

  • شن‌ریزی ناپیوسته

در این روش، زمین فوتبال را مسطح کرده و سپس با چندین لایه شن‌های دانه ریز و درشت آن را می‌پوشانند. در زمان بارش باران، آب از درون لایه‌های شن و ریگ عبور کرده و پس از رسیدن به لایه سخت و غیرقابل نفوذ، در مسیر شیب زمین حرکت کرده و به شبکه کانال‌های پیرامون زمین هدایت می‌شود. لوله‌‌های تعبیه شده داخل این کانال‌ها؛ توانایی انتقال حجم بالایی از آب به نقاط مختلف را دارند. این لوله‌ها آب را به مخازن و چاه‌های زیرزمینی منتقل می‌کنند.

آموزش نصب چمن مصنوعی فوتبال

بعد از زیرسازی اصولی، نوبت نصب چمن مصنوعی فوتبال است. البته نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال باید توسط تیم حرفه‌ای و مجرب انجام شود. اجرای چمن مصنوعی فوتبال شامل مراحل زیر است:

مرحله اول؛ پهن کردن ژیوتکستایل

در این مرحله لایه نمد مانندی از جنس پلی‌پروپیلن روی سطح زمین پهن می‌شود. این لایه به‌عنوان ضربه‌گیر و برای محافظت از لایه بکینگ چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2

مرحله دوم؛ پهن کردن و برش چمن مصنوعی

ابتدا رول‌های چمن مصنوعی بادقت کنار یکدیگر روی لایه ژیوتکستایل قرار می‌گیرد. سپس قسمت‌های اضافی توسط کاتر برش خورده و جدا می‌شود.

مرحله سوم؛ چسباندن رول‌ها و تکه‌های چمن مصنوعی به یکدیگر

چسباندن چمن مصنوعی فوتبال توسط نوار اتصال انجام می‌شود. در این مرحله نوعی پارچه در محل تلاقی چمن و زیر آن قرار گرفته و به چسب پلی‌اورتان دوجزئی آغشته می‌شود. سپس لبه هر دو قطعه چمن به‌ صورت مساوی روی نوار اتصال قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود که بعد از سخت شدن چسب، درز میان قطعات چمن مشخص نباشد.

مرحله چهارم؛ اضافه و پخش کردن شن سیلیس

در این مرحله ازنحوه  نصب چمن مصنوعی فوتبال با توجه‌ به نوع و کاربری چمن مصنوعی، از هفده تا بیست و دو کیلوگرم شن سیلیس در هر مترمربع پخش می‌شود. البته این کار توسط تجهیزات مخصوص انجام می‌گردد.

مرحله پنجم؛ اضافه و پخش کردن گرانول لاستیک

برای پرکردن فضای خالی الیاف و ضربه‌گیری چمن مصنوعی، در هر مترمربع حدود پنج تا هفت کیلوگرم گرانول لاستیک استفاده می‌شود.

مرحله ششم؛ خط‌کشی

در این مرحله از نصب چمن مصنوعی فوتبال، نوبت خط‌کشی زمین است. خط‌کشی زمین فوتبال به روش‌های زیر انجام می‌شود:

  • یکی از روش‌های خط‌کشی چمن، در همان مرحله تولید چمن است. در واقع فیلامنت‌های سفیدرنگ داخل ماشین بافت قرار گرفته و خط سفیدی را روی چمن ایجاد می‌کند.
  • روش دوم خط‌کشی با استفاده از چمن سفیدرنگ با شکل نوار است. در این روش حدود یک درصد به متراژ چمن فوتبال اضافه می‌شود.
  • رنگ سفید مایع و قلم‌مو

3

در این روش خط‌‌کشی چمن، توسط قلم‌مو یا غلطک نقاشی انجام می‌شود. همان‌طور که مطالعه کردید نصب چمن مصنوعی فوتبال نیاز به زیرسازی دقیق و حرفه‌ای دارد، بنابراین جهت نصب چمن زمین فوتبال به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

مزیت‌های استفاده از چمن مصنوعی فوتبال به جای چمن طبیعی

  • هزینه نگه‌‍داری کم

نصب چمن مصنوعی فوتبال نسبت به چمن طبیعی دارای هزینه کمتری است. آبیاری و رسیدگی منظم، استفاده از کودهای شیمیایی و استخدام فردی جهت مراقبت از جمله هزینه‌های چمن طبیعی است. شما با نصب چمن مصنوعی زمین فوتبال در هزینه‌های آینده خود صرفه‌جویی می‌کنید. کافی است به مراکز معتبر فروش و نصب چمن مصنوعی ورزشی مراجعه کرده تا در کوتاه‌ترین زمان، زمین ورزشی شما سبزرنگ شود.

  • بازی امن‌تر و کم‌خطر

امروزه چمن مصنوعی ورزشی در تمام بازی‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت‌ها و ویژگی‌های چمن مصنوعی فوتبال نسبت به چمن طبیعی باعث شده که در تمام زمین‌های ورزشی به کار گرفته شود. از ویژگی‌های چمن مصنوعی فوتبال می‌توان به ایمنی بیشتر بازیکنان در زمین‌ بازی اشاره کرد. جالب است بدانید چمن مصنوعی برخلاف چمن طبیعی کم‌ترین اصطکاک را با پوست انسان دارد و در صورتی‌ که بازیکنی به چمن اصابت کند، آسیب جدی نمی‌بیند. هم‌چنین بازی کردن روی چمن مصنوعی فوتبال در روزهای بارانی هم بسیار امن است و از لیز خوردن بازیکنان جلوگیری می‌کند. به علاوه دیگر خبری از گل و لای روی زمین نیست و بازیکنان می‌توانند به راحتی به بازی خود ادامه دهند.

  • ماندگاری و دوام بالا

چمن‌های طبیعی نیاز به رسیدگی و آبیاری مداوم دارند. هم‌چنین در صورتی که نور کافی به آن‌ها نرسد، از بین می‌روند. چمن‌های مصنوعی نیاز به رسیدگی ندارد و شما با نصب چمن مصنوعی ورزشی، دیگر دغدغه نگهداری و مراقبت از آن را نخواهید داشت.

  • لطافت و نرمی چمن مصنوعی فوتبال

یکی از مزیت‌های نصب چمن مصنوعی فوتبال این است که لطافت خود را حفظ کرده و به مرور زمان حالت خود را از دست نمی‌دهد. در واقع از نظر لطافت و نرمی شبیه چمن‌های طبیعی است با این تفاوت که در اثر افتادن بازیکنان روی چمن، کیفیت خود را حفظ می‌کند.

  • قابل استفاده بودن برای تمام بازی‌های ورزشی

اگر بازی روی چمن طبیعی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که نمی‌شود مدام از آن استفاده کرد؛ زیرا نیاز به رسیدگی دارد و باید مرتباً اصلاح شود. هم‌چنین در روزهای بارانی نمی‌توان از چمن طبیعی استفاده کرد؛ زیرا به دلیل گل و لای و لیز بودن زمین، امکان بازی کردن وجود ندارد. اما نصب چمن مصنوعی فوتبال در زمین‌های ورزشی باعث شده که تمام بازیکنان بتوانند به تمرین و بازی بپردازند. هم‌چنین در روزهای بارانی هم امکان استفاده از زمین وجود دارد و دیگر خبری از کثیف شدن لباس و لیز خوردن روی زمین خیس نیست.

4

  • باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود

یک زمین بازی چمن به طور متوسط ​​حدود 50000 گالن آب در هفته در طول فصل رشد مصرف می‌کند. در حالی که این امر درباره چمن مصنوعی کاملا منتفی است.

در این مقاله به روش نصب چمن مصنوعی فوتبال پرداختیم. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، استفاده از چمن مصنوعی فوتبال در زمین‌های ورزشی نه‌ تنها موجب کاهش هزینه‌ها در آینده می‌شود، بلکه به مرور زمان نیز کیفیت خود را از دست نمی‌دهد. هم‌چنین با نصب چمن مصنوعی فوتبال میزان صدمه و آسیب به بازیکنان نیز کم می‌شود؛ اما چمن‌های طبیعی دارای سطح ناهمواری هستند که باعث می‌شود بازیکنان نتوانند بازی خوبی روی زمین ارائه بدهند.

نصب چمن مصنوعی فوتبال در زمین ورزشی این امکان را به بازیکنان می‌دهد که بتوانند در تمام فصول سال از چمن سبز و باکیفیت استفاده کنند. شرکت گامان تزیین جاوید به عنوان یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع چمن مصنوعی فوتبال، کفپوش، لمینت و موکت فعالیت می‌کند. جهت استعلام قیمت و مشاوره رایگان مشخصات خود را در فرم موجود در سایت نوشته تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان با شما تماس گرفته و با توجه به نیازتان بهترین نمونه‌ها را به شما پیشنهاد دهند. برای مشاهده قیمت و خرید چمن مصنوعی فوتبال به آدرس اینترنتی gamantj.com/football-artificial-grass سر بزنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: