پایگاه خبری خانه فوتبال:
 

ماری جوانا مفید یا مضر

ماری جوانا، علف، گل. نام های متفاوتی برای این ماده ی مخدر وجود دارد که از گیاه شاهدانه می آید. این ماده ی مخدر به شکل های مختلفی توسط افراد مصرف می شود. بیشتر مردم از ماری جوانا برای تفریح ​​و سرگرمی استفاده می کنند. احتمالا شایعات و گفته های فراوان و متعددی در خصوص اینکه این ماده اعتیادآور نیست و یا مضراتی ندارد گهگاه شنیده اید.

آوای مشاوران در این مقاله موضوع اعتیاد آور بودن و نوع عملکرد و تاثیرات این ماده را روشن می کند. تا به آگاهی مناسب و درستی برسید.

وقتی از ماری جوانا استفاده می کنید چه اتفاقی می افتد:

ماده اصلی روان‌گردان، THC، بخشی از مغز را تحریک می‌کند که به لذت واکنش نشان می‌دهد، مانند غذا و رابطه جنسی. ماری جوانا ماده شیمیایی به نام دوپامین را آزاد می کند که به شما احساس سرخوشی و آرامش می دهد.

اگر ماری جوانا به شکل سیگاری مصرف شود. THC می‌تواند آنقدر سریع وارد جریان خون شما شود که در چند ثانیه یا چند دقیقه به اوج خود برسید. سطح THC معمولا در حدود 30 دقیقه به اوج خود می رسد و اثرات آن ممکن است در عرض 1-3 ساعت از بین برود. اگر آن را می خورید، ممکن است ساعت ها طول بکشد تا کاملا هوشیار شوید. ممکن است همیشه ندانید که ماریجوانای تفریحی شما چقدر می تواند قوی باشد.

تجربه همه با ماری جوانا خوشایند نیست. اغلب می تواند شما را مضطرب، ترسیده، وحشت زده یا پارانوئید کند. استفاده از ماری جوانا ممکن است شانس شما را برای افسردگی بالینی افزایش دهد یا علائم اختلالات روانی را که قبلاً دارید بدتر کند. دانشمندان هنوز دقیقاً دلیل آن را نمی دانند. در دوزهای بالا، می تواند شما را پارانوئید کند یا ارتباط خود را با واقعیت از دست بدهد، بنابراین چیزهایی را که وجود ندارند بشنوید یا ببینید.

تحریف افکار، تقویت حواس

ممکن است تفکر شما تحریف شود. ماری جوانا می تواند حواس و قضاوت شما را مختل کند. تأثیرات آن بسته به مواردی مانند قدرت گل شما، نحوه مصرف آن و میزان مصرف ماری جوانا در گذشته می تواند متفاوت باشد. ممکن است:

 

حواس شما را تقویت کند (رنگ ها ممکن است روشن تر و صداها بلندتر به نظر برسند)

درک شما از زمان را تحریف می کند

به مهارت های حرکتی شما آسیب می رساند و رانندگی را خطرناک تر میکند

ماری جوانا ماده ی اعتیاد آور

از هر 10 نفری که ماری جوانا مصرف می کنند، حداقل چند نفر معتاد می شود. این بدان معناست که شما نمی توانید استفاده از آن را متوقف کنید حتی اگر به روابط، شغل، سلامتی یا مالی شما آسیب برساند. هر چه در سن جوانتری ماری جوانا را شروع کنید و به شدت از آن استفاده کنید، این خطر بیشتر است.

همچنین ممکن است از نظر فیزیکی به ماری جوانا وابسته شوید. بدن شما ممکن است دچار انزوا شود و در صورت عدم استفاده از آن شما را تحریک پذیر، بی قرار، ناتوان به خواب و بی علاقگی به خوردن کند. ماری جوانا دارای ترکیبات تغییردهنده ذهنی است که هم بر مغز و هم بدن شما تأثیر می گذارد. می تواند اعتیادآور باشد و ممکن است برای سلامتی برخی افراد مضر باشد.

4

مضرات استفاده ازماری جوانا

ممکن است مغز شما را مختل کند

ماری جوانا می تواند تمرکز، یادگیری و به خاطر سپردن چیزها را برای شما دشوارتر کند. به نظر می رسد این یک اثر کوتاه مدت است که پس از مصرف تا 24 ساعت یا بیشتر باقی می ماند.اما استفاده زیاد از گل مخصوصا در سنین نوجوانی ممکن است اثرات دائمی تری بر جای بگذارد. آزمایش های تصویربرداری با برخی نوجوانان نشان داد که ماری جوانا ممکن است مغز آنها را از نظر فیزیکی تغییر دهد. به طور خاص، آنها ارتباطات کمتری در بخش‌هایی از مغز مرتبط با هوشیاری، یادگیری و حافظه داشتند و آزمایش‌ها نمرات IQ پایین‌تری را در برخی افراد نشان می‌دهند.

تاثیرات منفی بر ریه ها

دود ماری جوانا می تواند ریه های شما را ملتهب و تحریک کند. اگر به طور منظم از آن استفاده کنید، ممکن است مشکلات تنفسی مشابه فردی که سیگار می کشد داشته باشید. این می تواند به معنای سرفه های مداوم با مخاط رنگی باشد. ریه های شما ممکن است راحت تر عفونت ها را تشخیص دهند. این تا حدی به این دلیل است که به نظر می رسد THC سیستم ایمنی برخی از کاربران را ضعیف می کند.

ممکن است به قلب شما آسیب برساند

ماری جوانا باعث می شود قلب شما سخت تر کار کند. به طور معمول قلب حدود 50 تا 70 بار در دقیقه می تپد. اما این می تواند به 70 تا 120 ضربه در دقیقه یا بیشتر به مدت 3 ساعت پس از شروع اثرات افزایش یابد. فشار اضافه شده به اضافه قطران و سایر مواد شیمیایی موجود در گلدان ممکن است شانس شما را برای حمله قلبی یا سکته افزایش دهد. اگر شما مسن تر هستید یا اگر قبلاً مشکلات قلبی دارید، خطر حتی بزرگتر است.

خطرات الکل را تشدید می کند

بیش از 1 نفر از هر 10 مصرف کننده می گوید که در سال گذشته ماری جوانا مصرف کرده است. ترکیب الکل و ماریجوانا به طور همزمان احتمال رانندگی در حالت مستی یا مشکلات قانونی، حرفه ای یا شخصی را در مقایسه با نوشیدن به تنهایی دو برابر می کند.

مصرف ماری جوانا می تواند اثرات منفی و طولانی مدت داشته باشد:

می‌تواند باعث از دست دادن دائمی ضریب هوشی تا 8 امتیاز زمانی که افراد در سنین پایین شروع به استفاده از آن می‌کنند، شود. این امتیازهای ضریب هوشی حتی پس از ترک ماری جوانا باز نمی گردند.

مطالعات مصرف ماری جوانا را با افسردگی، اضطراب، برنامه ریزی برای خودکشی و دوره های روان پریشی مرتبط می کند. با این حال، مشخص نیست که آیا مصرف ماری جوانا علت این شرایط است یا خیر.

تحقیقات نشان می دهد که ماری جوانا بر زمان بندی، حرکت و هماهنگی تأثیر می گذارد که می تواند به عملکرد ورزشی آسیب برساند.افرادی که تحت تأثیر ماری جوانا رانندگی می کنند می توانند اثرات خطرناکی را تجربه کنند: واکنش های آهسته تر، بافندگی خطوط، کاهش هماهنگی، و مشکل در واکنش به سیگنال ها و صداها در جاده.

مصرف ماری جوانا در دوران بارداری ممکن است باعث محدودیت رشد جنین، تولد زودرس، مرده زایی و مشکلاتی در رشد مغز شود و در نتیجه بیش فعالی و عملکرد شناختی ضعیفی داشته باشد. تتراهیدروکانابینول (THC) و سایر مواد شیمیایی ماری جوانا نیز می توانند از طریق شیر مادر از مادر به نوزاد منتقل شوند و بر رشد سالم کودک تأثیر بیشتری بگذارند.

استفاده از ماری جوانا می تواند بر عملکرد و عملکرد افراد در زندگی تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که از ماری جوانا استفاده می‌کنند بیشتر در معرض مشکلات روابط، نتایج تحصیلی بدتر، موفقیت شغلی کمتر و کاهش رضایت از زندگی هستند.

کلام آخر

 خطرات واقعی برای افرادی که از ماری جوانا استفاده می کنند، به ویژه جوانان و بزرگسالان جوان، و زنان باردار یا شیرده وجود دارد. ماری جوانا امروزی قوی تر از همیشه است. مردم می توانند به ماری جوانا معتاد شوند و می شوند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: