پایگاه خبری خانه فوتبال:

شبکه رادیویی گفت وگو مجموعه ویژه برنامه هایی را ویژه شب های قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) تدارک دیده است.

نوشین رهگذر مدیر تولید و تامین رادیو گفت و گو درباره برنامه های این شبکه در شب های قدر گفت: با توجه به فرا رسیدن شب های احیا و ایام سوگواری برای امام علی(ع) رادیو گفت‌وگو برنامه هایی را به این مناسبت اختصاص می دهد که با توجه به رویکرد این شبکه به نخبگان و شعار صدای اندیشه ها، تلاش می شود تا صاحبان فکر و نظر در حوزه مسائل دینی و معرفتی، با حضور در این برنامه ها مباحثی متفاوت و متبیین کننده را به مخاطبین رادیو ارائه دهند.

«این سکوت شنیدنی است» ویژه شهادت امام علی(ع) پخش می شود. این برنامه خطبه های نهج البلاغه را محور قرار داده و با حضور محمدکاظم نیکنام طی یک قسمت خطبه های امام اول، تحلیل و تفسیر می شود.

وی افزود: «قدر قدر» عنوان یکی دیگر از ویژه برنامه های رادیو گفت‌وگو برای شب های احیاست. همان طور که از اسم این برنامه مشخص است، «قدر قدر» به تبیین اهمیت شب قدر و تفسیر آن می پردازد. شرح اسامی خداوند که در دعای جوشن کبیر هم ذکر می شوند از دیگر موضوعات محوری این برنامه است. با توجه به اینکه صاحب شب های قدر و درواقع کلیددار این شب ها حضرت امام زمان(عج) هستند؟ برنامه «قدر قدر» نیز به این موضوع خواهد پرداخت. نگاهی به مصیبت ها و مظلومیت امیر المومنین(ع) و مناجات خوانی توسط نویسنده ادبیات مذهبی سیدمهدی شجاعی از دیگر محورهای موضوعی این برنامه است.

مدیرتولید و تامین رادیو گفت و گو بیان کرد: «چاه و ماه» در چهار قسمت همزمان با شب های قدر از رادیو گفت‌وگو پخش می شود. این برنامه نیز توجه ویژه ای به مرور فضائل امیرالمومنین(ع) دارد. عاشقی علی و معشوقی خدا، درک ایام شب‌های قدر، تسلیم شدن در برابر حضرت باری تعالی، خدامحوری و قرآن محوری منهای مصلحت اندیشی و ... ازجمله موضوعاتی هستند که بناست با حضور کارشناسان مذهبی و اساتید حوزه و دانشگاه در این برنامه درباره آنها بحث و صحبت شود. آیتم های ترکیبی نمایشی هم در برنامه «چاه و ماه» پخش می شود.

رهگذر همچنین از تدارک یک برنامه نمایشی توسط رادیو گفت‌وگو برای شب های احیا خبر داد و گفت: «راوی چه کسی است؟» عنوان برنامه ای است که در قالب نمایشی پخش می شود. در این برنامه یک نمایش رادیویی با موضوع اندیشه های امام علی درعرصه های حکومت و عدالت وامامت پرداخته می شود. منصوره صدیف نمایشنامه نویس و کارگردان این برنامه است، مریم مه نگار راوی و افشین عبدالهی، علیرضا تابان، ندا ابراهیمی

وی ادامه داد: «سلسله موی دوست» عنوان دیگر برنامه رادیو گفت‌وگو در شب های قدر است که طی چهار قسمت به پخش خواهد رسید. این برنامه نیز ضمن ذکر مصیبت و سلوک حضرت علی(ع) به اهمیت و نقش دعا و تسل در زندگی انسان و به ویژه در شب های قدر هم می پردازد.

علاقه مندان می توانند رادیو گفت و گو را روی موج fm ردیف 103.5 مگاهرتز بشنوند و برای آگاهی بیشتر از کنداکتور این شبکه به تارنمای http://radiogoftogoo.ir/ مراجعه کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: